2020-02-15, 07:59
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Ni som säger att det här är en storm i ett vattenglas. Ni har fel. Den är en del av en rörelse som vill snacka skit om och spotta på oss skandinavier och även andra västeuropeer. Den här reklamen har blivit symbolfråga gällande mycket som är fel i vårt samhälle. Delvis har det blivit en enande kraft - Jag såg både norrmän, finnar, islänningar, danskar och SVENSKAR vara eniga i kritiken mot den här vedervärdiga reklamen.

Exakt så. Bra formulerat.
Jag blir provocerad när nån påstår att jag är ett troll eller rysk bot. Eller bara är kränkt. Jag är skattebetalande medborgare som förväntar mig att bli tagen på allvar.

Frustrationen påminner om när jag hör politiker eller myndighetspersoner uttala sig på ett provocerande sätt och dessutom får stå oemotsagd.

Men denna gången skiljer det sig på en avgörande punkt. Istället för att var fjärde år visa mitt missnöje via valsedeln har jag här en möjlighet att direktpåverka genom att helt sonika sluta vara kund.

Klipp era SAS-kort. Radera appen. Avboka resor. Maila kundtjänst. Tryck tumme ner. Be att få era personuppgifter GDPR-raderade. Skriv ett betyg på trustpilot. Saker som påverkar ekonomin och som ledningen därför inte kan blunda för.

Direktpåverkan. Och det kan inte troll.
Citera
2020-02-15, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Exakt så. Bra formulerat.
Jag blir provocerad när nån påstår att jag är ett troll eller rysk bot. Eller bara är kränkt. Jag är skattebetalande medborgare som förväntar mig att bli tagen på allvar.

Frustrationen påminner om när jag hör politiker eller myndighetspersoner uttala sig på ett provocerande sätt och dessutom får stå oemotsagd.

Men denna gången skiljer det sig på en avgörande punkt. Istället för att var fjärde år visa mitt missnöje via valsedeln har jag här en möjlighet att direktpåverka genom att helt sonika sluta vara kund.

Klipp era SAS-kort. Radera appen. Avboka resor. Maila kundtjänst. Tryck tumme ner. Be att få era personuppgifter GDPR-raderade. Skriv ett betyg på trustpilot. Saker som påverkar ekonomin och som ledningen därför inte kan blunda för.

Direktpåverkan. Och det kan inte troll.

Dessutom har alla skattebetalare ett ägandeansvar. Att ha åsikter om bolagets reklam är absolut inte att bli kränkt, men vad vet PK och vänsterliberaler om affärer. De går på känsloyttringar.
Citera
2020-02-15, 08:38
Medlem
RogerRogers avatar
De som ligger bakom denna film försöker likställa resande med globalism. Detta är ett av många steg mot ytterligare splittring, där kritiker förväntas vända sig inåt och ta avstånd från allt som förknippas med en allt mer extrem globalism. Subversionen går oförtrutet vidare och harmonin bryts ned bit för bit, även i vår lilla avlägsna del av världen.
Citera
2020-02-15, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det var poängen, krigar inte mot någon men eftersom vänsterfolket (miljögalna) inte flyger

Jodå de flyger som fan. De hycklar bara.

Lägg till det här självhatet. Den här djävla vänstern flyger och konsumerar. Men håll käften då! Men det gör de inte utan ska oja sig utåt hela tiden att det är något fel på deras livsstil. Själv flög jag senast för 12 år sedan.
Senast redigerad av Mertillen 2020-02-15 kl. 08:52.
Citera
2020-02-15, 08:47
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Jag bara älskar att den lilla individen äntligen drog ett streck i sanden.
Hit men inte längre.
Må godhetsknarkarna, batikhäxor, PK-ister och övriga sektmedlemmar få sina servetter serverade heta som fan nu.

Hit men inte längre!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2020-02-15, 08:51
Avslutad
Ständigt dessa ”ryska troll” som sätter käppar i hjulen för allt fint här i världen. Ack ack..
Citera
2020-02-15, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Dröm vidare.
Reklamen handlar om att skandinaver för med sig godbitar från övriga världen, blir man kränkt av det är man på samma nivå som en islamist som blir provocerad av profeten avbildad som rondellhund.
Nej, reklamfilmen påstår:

What is truly Scandinavian? Absolutely nothing. Everything is copied.

Det är inte detsamma som att påstå att någon "för med sig godbitar från övriga världen".

Varför ljuger du?
Citera
2020-02-15, 08:58
Bannlyst
Citat:
Flera tusen "svenskar". Inte illa. Märkligt att jag inte hört ett ljud om denna reklam annat än på flashback. Ingen i bekantskapskretsen eller på jobbet verkar ha noterat detta. De som verkar bry sig är just såna som du, folk utan jobb som lever i en bubbla på nätet.

HA! SAS har utnyttjat sina kontakter och försökt skademinimera på TV. Det här är verkligen ingen "storm på Flashback". Det här är större och man får ju hoppas att SAS blöder illa av det här. Bästa vore om företaget gick omkull alldeles.

Vänsetfittor som du. Det gamla vanliga klassföraktet från ert pack. "Vi är utan jobb och lever i en bubbla på nätet". Idiot!
Citera
2020-02-15, 09:05
Medlem
RogerRogers avatar
Hypotes: reklambolaget som står bakom filmen är globalister, inkl. klimataktivister, och har kuppat in den i ett intet ont anande och naivt SAS, med hemligt syfte att sänka klimatboven. Det som talar emot är väl att SAS sedan försvarat den från kritik med näbbar och klor.
Citera
2020-02-15, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
HA! SAS har utnyttjat sina kontakter och försökt skademinimera på TV. Det här är verkligen ingen "storm på Flashback". Det här är större och man får ju hoppas att SAS blöder illa av det här. Bästa vore om företaget gick omkull alldeles.

Vänsetfittor som du. Det gamla vanliga klassföraktet från ert pack. "Vi är utan jobb och lever i en bubbla på nätet". Idiot!

Bara det att såna som du alltid måste använda diverse glåpord (gärna i vrede felstavade) visar tydligt på bristen av hyfs och utbildning.

Jag bryr mig inte en sekund om SAS, det som är intressant är hur ni reagerar på reklamen. Helt plötsligt blir Jonny och Berra otroligt intresserade av skandinavisk kultur.
Citera
2020-02-15, 09:19
Medlem
Citat:
Bara det att såna som du alltid måste använda diverse glåpord (gärna i vrede felstavade) visar tydligt på bristen av hyfs och utbildning.

Jag bryr mig inte en sekund om SAS, det som är intressant är hur ni reagerar på reklamen. Helt plötsligt blir Jonny och Berra otroligt intresserade av skandinavisk kultur.

Om du inte bryr dig om SAS kan man ju fråga sig varför du skriver i tråden. Kanske för du är helt ointresserad av SAS?
Citera
2020-02-15, 09:21
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej vi har givetvis rätt. Ni har antingen inte förstått reklamen eller är utkommendrade nätfegisar. Troligtvis både och
Att en sådan som du, ditt ständigt kverulerande hjon, har det svårt nu är självklart. Seså, ta nu och berätta vad det är som vi inte har förstått, för vi är väldigt många!

Jag kan säga hejdå på ryska, är jag ett ryskt nättroll då?

Da svedanya!

NB apropå Trustpilot! https://www.trustpilot.com/review/www.flysas.com?languages=en&stars=1
Senast redigerad av RazorKevlar 2020-02-15 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in