Citat:
Ursprungligen postat av
ouzuo
Ni som säger att det här är en storm i ett vattenglas. Ni har fel. Den är en del av en rörelse som vill snacka skit om och spotta på oss skandinavier och även andra västeuropeer. Den här reklamen har blivit symbolfråga gällande mycket som är fel i vårt samhälle. Delvis har det blivit en enande kraft - Jag såg både norrmän, finnar, islänningar, danskar och SVENSKAR vara eniga i kritiken mot den här vedervärdiga reklamen.
Exakt så. Bra formulerat.
Jag blir provocerad när nån påstår att jag är ett troll eller rysk bot. Eller bara är kränkt. Jag är skattebetalande medborgare som förväntar mig att bli tagen på allvar.
Frustrationen påminner om när jag hör politiker eller myndighetspersoner uttala sig på ett provocerande sätt och dessutom får stå oemotsagd.
Men denna gången skiljer det sig på en avgörande punkt. Istället för att var fjärde år visa mitt missnöje via valsedeln har jag här en möjlighet att direktpåverka genom att helt sonika sluta vara kund.
Klipp era SAS-kort. Radera appen. Avboka resor. Maila kundtjänst. Tryck tumme ner. Be att få era personuppgifter GDPR-raderade. Skriv ett betyg på trustpilot. Saker som påverkar ekonomin och som ledningen därför inte kan blunda för.
Direktpåverkan. Och det kan inte troll.