2020-02-14, 23:54
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det säger mer om vad såna som du uppmärksammar. Du lever i en mycket tät filterbubbla vill jag påstå.

Reklamen har fått ganska mycket uppmärksamhet internationellt i alla fall
The Guardian New York Times ABC News BBC News
Citera
2020-02-14, 23:54
Bannlyst
[quote=ArgusOne|70276523]Ja, det var så lite så. Det var en enkel vinst och thank you, come again...

Ja med allt som vänder i denna världen så känns det som ni vinner. Vad finns det liksom att förlora?

Hur skall vi slåss emot horder utav arbetskraft....som ni betalar för? Hur skall vi kunna upprätthålla denna välfärden och ert sociala skyddsnät med denna invandringen.

Svaret är tämligen enkelt.....ni får betala för allt via privata försäkringar.

Tämligen enkelt även för Argus One att förstå.

Jag ler varje dag.....inte du så mycket.
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-14 kl. 23:57.
Citera
2020-02-14, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Det finns inget utrymme för diskussion i frågan var media står politiskt om vi följer gängse normer eftersom tidningarna själva avgör var de står.

Om vi räknar sossarna som vänster finns det idag 40 vänstertidningar och alla andra är 130 tidningar.
Det ger 30% vänstertidningar och 70% högertidningar. Upplagemässigt är skillnaden avsevärd. Om vi flyttar Aftonbladet till högersidan eftersom de ägs av ett företag som inte räknar sig som vänster består högersidan och oberoende av 99% (uppskattat) av alla tidningsmedia.

Nja mer än 90% av alla tidningar är att betrakta som vänster, Sverige är extremt vänster jämfört med andra länder, vet inte om människor förstår att det här landet är extremt på många sätt, längst uppe i högra hörnet på gal-tan skalan.
Mer än 80% av personalen på SVT och SR är vänster. Universitet och organisationer är också illa vad gäller fördelningen. Kulturmarxismen är överallt och drar ner vårat land i mörkret.
Citera
2020-02-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jag har iaf sällskap av flera tusen svenskar, flertalet Pr och mediafolk och en del journalister. Du sitter där ensam på toa och krystar en korv.

Flera tusen "svenskar". Inte illa. Märkligt att jag inte hört ett ljud om denna reklam annat än på flashback. Ingen i bekantskapskretsen eller på jobbet verkar ha noterat detta. De som verkar bry sig är just såna som du, folk utan jobb som lever i en bubbla på nätet.
Citera
2020-02-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Nej, det finns ingen sådan definition, det är ytterligare ett exempel på omskrivning av verkligheten som tokhögern håller på med dagligen.

Enligt dig ja, är du något sanningsvittne?
Citera
2020-02-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Reklamen har fått ganska mycket uppmärksamhet internationellt i alla fall
The Guardian New York Times ABC News BBC News

Men New York Times noterar ju bara att reklamen möter kritik bland främlingsfientliga populister. Själva reklamen får inte någon uppmärksamhet att tala om.
Citera
Medlem
Citat:
Flera tusen "svenskar". Inte illa. Märkligt att jag inte hört ett ljud om denna reklam annat än på flashback. Ingen i bekantskapskretsen eller på jobbet verkar ha noterat detta. De som verkar bry sig är just såna som du, folk utan jobb som lever i en bubbla på nätet.

Det är ju för att du sitter på ett gruppboende och de andra är hårt medicinerade så blir svårt att hänga med i samhällsdebatten då, haha.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nja mer än 90% av alla tidningar är att betrakta som vänster, Sverige är extremt vänster jämfört med andra länder, vet inte om människor förstår att det här landet är extremt på många sätt, längst uppe i högra hörnet på gal-tan skalan.
Mer än 80% av personalen på SVT och SR är vänster. Universitet och organisationer är också illa vad gäller fördelningen. Kulturmarxismen är överallt och drar ner vårat land i mörkret.

Sluta betala för skiten.....är inte svårare än så. Alla vet att dessa sk människor kommer äta råtta så småningom. De är inte bättre än så här.....
Citera
2020-02-15, 00:02
Medlem
Citat:

Den har kommenterats massvis av journalister och välbetalda proffstyckare på våra dagstidningar, säkert också i SR/SVT, men du är förstås helt blind för ledarsidor och kultursidor. Det som skrivits i MSM har mest varit plattityder och försvar för filmen, men det visar i alla fall att mästertänkarna i media känner ett behov av damage control.
Citera
2020-02-15, 00:04
Medlem
arne99s avatar
Löjligt att från delar av gammelmedia komma dragande med sina uttjatade "ryska bottar" så fort något i landet inte följer åsiktskorridoren.

Jag hoppas trots att jag mot min vilja med skattemedel varit med och stöttat bolaget att detta omsätts i kronor och ören.

Själv blev jag faktiskt så pass upprörd att jag klippte mitt sas kort (trogen resenär), och fortsättningsvis kan jag endast se tvingande omständigheter utan andra val för att få mig att spendera en enda krona till på dem.

Jag gissar att om en vecka eller så är det gråt och tandagnisslan om att folk kommer att tappa sina jobb, säger bara vänd er då till de ansvariga på sas som tyckte detta var en riktigt god idé och snyfta inte i media, men jag kan förstås ha fel. Nettoeffekten lär i alla fall inte generera någon tillväxt i bolaget.

Tror dessutom inte alla hört ännu om detta. Kollade med en del jag känner och de av dem som inte hade hört/sett reagerade ungefär som jag, dvs. inget vidare vist beslut i en tuff bransch.

Edit in,
Förövrigt med runt 15års arbetstid i Danmark så hävdar jag att det glada smilet oftast döljer en stark ovilja mot svenskar, så inte helt förvånande att kanonaden såg ut som den gjorde skapad av en dansk reklambyrå. Barsebäck i modern tid var "tillhygget" som verkligen förstörde relationerna med Danmark.
Senast redigerad av arne99 2020-02-15 kl. 00:12. Anledning: Mer text,
Citera
2020-02-15, 00:05
Medlem
Citat:
Men New York Times noterar ju bara att reklamen möter kritik bland främlingsfientliga populister. Själva reklamen får inte någon uppmärksamhet att tala om.

Haha och New York Times är vad? En ledtråd självhatare som är av samma skrot och korn som idioterna bakom reklamfilmen.
Reklamfilmen är hårt kritiserad av många och några hoppar på agendan get woke go broke. Verkar det lyckat tycker du?
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-02-15 kl. 00:39.
Citera
2020-02-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Samma för mig fast ännu värre. Jag kan inte kommentera eller se kommentarer på någon video överhuvudtaget på youtube. Nu växer konspirationsteoretikern i mig.

SAS gör samma greje som svensk MSM gjorde för några år sedan - fimpade kommentarsmöjligheter. De vill inte ha kritik, de kan inte bemöta den; De stänger ute pöbeln från deras kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in