Citat:
Ursprungligen postat av
Roskors
Men fallen utomlands, i USA t.ex. så rapporterar medierna om deras hälsostatus, säger t.ex. att den och den personen är smittad och isolerad, men mår bra, milda symptom etc. Det borde man ha gjort i det svenska fallet också. Jag misstänker precis som andra i tråden att hon är i ett kritiskt tillstånd, därför går man inte ut med mer information - man behöver inte då det är sekretess. Vore dessutom onödigt att orsaka onödig panik. Men hade kvinnan mått bra så hade svenska myndigheter älskat att gå ut med det.
Vill understryka att jag verkligen inte hoppas på att hon är kritiskt sjuk. Men det gnager i mig denna misstänksamhet. Har absolut noll förtroende för att svenska myndigheter klarar av det här med Coronavirus.
Sverige har bara ett fall. Varför ska man rapportera om hennes status om den är oförändrad? Det stod en notis om henne i Aftonbladet i förrgår och då var läget med henne bra, i stort sett fri från symptom.
Har inte sett USA rapportera om enskilda fall heller. Inte hört något om.killen i Boston t ex.
Sen är det ju en annan sak med länder som Tyskland som haft flera fall på samma ställe. Ingenting om enskilda fall dock mer än när någon ny blir sjuk eller friskförklarad som senast.
Vi får helt enkelt se, jag tror hon blir utskriven i början på nästa vecka.