2020-02-15, 02:49
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det finns ingen som helst anledning att tro att hon skulle må bra. Vem försöker du lura?

Med tanke på att majoriteten av fallen har milda symtom och hon är en ung tjej så är chansen stor att hon mår bra och inte är allvarligt sjuk.

Det finns ingen anledning att tro att hon skulle vara i kritiskt tillstånd. Vem försöker du lura?

Men jag förstår att du är besviken, precis som majoriteten här som gottar sig i kaos och andras olycka och vill att saker ska vara värre än vad dom är. Riktigt jävla tragiskt.
Citera
2020-02-15, 03:08
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Din slutledningsförmåga är under all kritik. Det mest sannolika scenariot är att hon mår fortsatt bra, med milda eller inga symptom dock testar hon fortfarande positivt för viruset. Precis som dom tyska fallen. Finns ingen som helst anledning att tro att hon skulle vara kritiskt sjuk.

Men fallen utomlands, i USA t.ex. så rapporterar medierna om deras hälsostatus, säger t.ex. att den och den personen är smittad och isolerad, men mår bra, milda symptom etc. Det borde man ha gjort i det svenska fallet också. Jag misstänker precis som andra i tråden att hon är i ett kritiskt tillstånd, därför går man inte ut med mer information - man behöver inte då det är sekretess. Vore dessutom onödigt att orsaka onödig panik. Men hade kvinnan mått bra så hade svenska myndigheter älskat att gå ut med det.

Vill understryka att jag verkligen inte hoppas på att hon är kritiskt sjuk. Men det gnager i mig denna misstänksamhet. Har absolut noll förtroende för att svenska myndigheter klarar av det här med Coronavirus.
Citera
2020-02-15, 03:19
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Men fallen utomlands, i USA t.ex. så rapporterar medierna om deras hälsostatus, säger t.ex. att den och den personen är smittad och isolerad, men mår bra, milda symptom etc. Det borde man ha gjort i det svenska fallet också. Jag misstänker precis som andra i tråden att hon är i ett kritiskt tillstånd, därför går man inte ut med mer information - man behöver inte då det är sekretess. Vore dessutom onödigt att orsaka onödig panik. Men hade kvinnan mått bra så hade svenska myndigheter älskat att gå ut med det.

Vill understryka att jag verkligen inte hoppas på att hon är kritiskt sjuk. Men det gnager i mig denna misstänksamhet. Har absolut noll förtroende för att svenska myndigheter klarar av det här med Coronavirus.

Sverige har bara ett fall. Varför ska man rapportera om hennes status om den är oförändrad? Det stod en notis om henne i Aftonbladet i förrgår och då var läget med henne bra, i stort sett fri från symptom.

Har inte sett USA rapportera om enskilda fall heller. Inte hört något om.killen i Boston t ex.

Sen är det ju en annan sak med länder som Tyskland som haft flera fall på samma ställe. Ingenting om enskilda fall dock mer än när någon ny blir sjuk eller friskförklarad som senast.

Vi får helt enkelt se, jag tror hon blir utskriven i början på nästa vecka.
Citera
2020-02-15, 03:24
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Sverige har bara ett fall. Varför ska man rapportera om hennes status om den är oförändrad? Det stod en notis om henne i Aftonbladet i förrgår och då var läget med henne bra, i stort sett fri från symptom.

Har inte sett USA rapportera om enskilda fall heller. Inte hört något om.killen i Boston t ex.

Sen är det ju en annan sak med länder som Tyskland som haft flera fall på samma ställe. Ingenting om enskilda fall dock mer än när någon ny blir sjuk eller friskförklarad som senast.

Vi får helt enkelt se, jag tror hon blir utskriven i början på nästa vecka.

Jaha men dåså. Då är det bra då.

Men USA kanske inte har rapporterat om varje enskilt fall men när det var några enstaka rapporterades det hela tiden om deras status. T.ex. läste jag att några myndighetspersoner sa att de smittade mådde bra etc, en annan skrev om en som fick svår lunginflammation etc.
Citera
2020-02-15, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vaccinerade de sig nu i höst mot influensan?
Nej.
Citera
2020-02-15, 04:33
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
GAZETTE: Is it significant that there are so few cases internationally compared with the number in China? Is that an indication that control measures are working or is it just gathering steam internationally?

LIPSITCH: Unfortunately, I think it’s more likely to be that it’s gathering steam. We’ve released a preprint that we’ve been discussing publicly — and trying to get peer reviewed in the meantime — that looks at the numbers internationally, based on how many cases you would expect from normal travel volumes. And a couple of things are striking. One is that there are countries that really should be finding cases and haven’t yet, like Indonesia and maybe Cambodia. They are outside the range of uncertainty you would expect even given variability between countries. So our best guess is that there are undetected cases in those countries. Indonesia said a couple of days ago that it had done 50 tests, but it has a lot of air travel with Wuhan, let alone the rest of China. So 50 tests is not enough to be confident you’re catching all the cases. That’s one bit of evidence that to me was really striking. Second, I was reading The Wall Street Journal that Singapore had three cases so far that were not traced to any other case. Singapore is the opposite of Indonesia, in that they have more cases than you would expect based on their travel volume, probably because they’re better at detection. And even they are finding cases that they don’t have a source for. That makes me think that many other places do as well. Of course, we’re making guesses from limited information, but I think they’re pretty likely to be correct guesses, given the totality of information.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/harvard-expert-warns-coronavirus-likely-just-now-gathering-steam
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-15 kl. 04:35.
Citera
2020-02-15, 04:56
Medlem
Hur skulle vi hantera om det blir en pandemi och det börjar komma horder med virusflyktingar hit.?
En ny typ av asyl?
Citera
2020-02-15, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hur skulle vi hantera om det blir en pandemi och det börjar komma horder med virusflyktingar hit.?
En ny typ av asyl?

Dom skjuts långt innan dom når svenska gränser. Turkiet skulle exempelvis inte våga riskera att släppa igenom potentiellt smittade flyktingar.

Det är mer sunt att vara rädd för sin granne än virusflyktingar vid omfattande spridning i Sverige.
Senast redigerad av portarossa 2020-02-15 kl. 05:14.
Citera
2020-02-15, 05:58
Bannlyst
Som sagt märkligt att singapore har fall konstaterade men indonesien och afrika har 0 fall

Är afrikaner resistenta mot detta?
Citera
2020-02-15, 06:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Härligt att se, att du är övertygad om att vaccineringen är det som har hållit er friska.

Jag har aldrig tagit influensavaccin, inte heller haft influensa.

Hur förklarar du det?
Det beror väl också på familjesituationen. Är man flera i familjen med barn på dagis och i skola så är ju risken högre att bli smittad.
Citera
2020-02-15, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Som sagt märkligt att singapore har fall konstaterade men indonesien och afrika har 0 fall

Är afrikaner resistenta mot detta?

Kan inte länka men första fallet är konstaterat i Egypten. De flesta länder i Afrika har små möjligheter att ta prover på folk än mindre kunna identifiera virustyp.

Det hela kan nog gå långt innan de märker något och reagerar. Det är bara att se hur det ser ut i många av storstäderna. Förslagsvis, gå in på Google Maps och ta en tur i Lagos, Nairobi eller Mombasa så inser du nog problematiken.
Senast redigerad av Konrad 2020-02-15 kl. 06:14.
Citera
2020-02-15, 06:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan inte länka men första fallet är konstaterat i Egypten. De flesta länder i Afrika har små möjligheter att ta prover på folk än mindre kunna identifiera virustyp.

Det hela kan nog gå långt innan de märker något och reagerar. Det är bara att se hur det ser ut i många av storstäderna. Förslagsvis, gå in på Google Maps och ta en tur i Lagos, Nairobi eller Mombasa så inser du nog problematiken.
Den smittade i egypten är väl ej sfrikan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in