2020-02-15, 02:01
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men visa något som styrker att man har nedsatt motståndskraft direkt efter en genomgången influensa.

Du kan ha rätt, men du bör kunna visa det också, din frus utsagor duger inte som bevis i den här tråden.
För mig räcker egen erfarenhet gott.
Självklart att man i nedsatt läge får svårt att klara ny smitta.

Nej nu dags för frukost på hotellet här i Thailand.
Citera
2020-02-15, 02:02
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Senaste var att hon mådde bra och att man inte skulle ge några fler uppgifter kring hennes status eller när hon skulle bli utsläppt. Min gissning är att vi kommer få reda på när hon har blivit utskriven i efterhand.
Hon har dock legat isolerad på sjukhus i över två veckor nu.
Citera
2020-02-15, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och om detta virus gör motsvarande kan det vara förklaring till påståenden om att man inte blir immun.

Hoppas verkligen att det inte är så för då har vi ett skräckscenario där vaccin blir hopplöst att få till att fungera.

Alltså därför man inte kan få fram vaccin mot vinterkräksjukan.
Ja visst kan det vara så. Jag är kanske mest frågande till om ett corona kan mutera så snabbt. Men visst uteslutet är det kanske inte.
Citera
2020-02-15, 02:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Troligen tur och att du lyckas hålla dig borta från smitta.

Nu tänkte du nog inte till riktigt.

Jag är aldrig vaccinerad mot influensa, får den inte heller, och då beror det på tur och att jag har lyckats hålla mig borta från smitta.

Du är vaccinerad och får inte heller influensa, men då beror det på vaccinet. Hur vet du att inte också du har haft tur eller lyckats hålla dig borta från smittan?

Din förklaring håller inte.
Senast redigerad av OY 2020-02-15 kl. 02:11.
Citera
2020-02-15, 02:04
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Senaste var att hon mådde bra och att man inte skulle ge några fler uppgifter kring hennes status eller när hon skulle bli utsläppt. Min gissning är att vi kommer få reda på när hon har blivit utskriven i efterhand.

Ja det lär ju synas i siffrorna från John Hopkins.

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
2020-02-15, 02:06
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Hon har dock legat isolerad på sjukhus i över två veckor nu.

Hon blev isolerad den 31 januari, så två veckor precis. Den första tysken var isolerad i nästan tre veckor innan han blev fri från viruset. Fallet i Finland minns jag inte hur länge hon var isolerad.

Men som sagt, jag tror hon blir utsläppt någon gång nästa vecka.
Citera
2020-02-15, 02:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag skrattade till lite när jag läste citatet, men faktiskt så hade VitruvianskeMannen rätt på en del punkter vill jag minnas. Det är dessutom lätt att bli lite dramatisk i ett tidigt skede av ett nytt, okänt virus. Vi var nog många som fick väldigt dåliga vibbar i början, p.g.a. Kinas drastiska åtgärder. Mängder med filminspelningar på folk som stupade på gatan och blödde kraftigt från munnen m.m. Jag minns att jag såg en bild på marknaden och tyckte den såg ordentligt kuslig ut. Verkligen som en typisk plats för ett domedagsvirus att ta sin början. Namnet Wuhan kommer jag för alltid att förknippa med detta virus, och den oro jag kände i början när jag läste om det i mörkret av mitt lilla hem.

Jag förstår dig, lätt att man rycks med i den allmänna rädslan och paniken, och när man har panik får man tunnelseende, sannolikt där som det skar sig mellan oss som höll huvudet kallt och sökte fakta, och de som lät sig dras med i känslostormen i stället för att stanna upp, och tänka till lite.
Citera
2020-02-15, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den smittade svenska personen är tydligen intre frisk än

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Sweden
Confirmed: 1
Deaths: 0
Recovered: 0

Undrar hur personen har det ?
Någon som vet ?

Hur vet man det?
Gissningsvis så ändras datan först när det officiellt bekräftats, och jönköpingsoffret bestämmer själv om friskskrivning ska bli officiell.
Citera
2020-02-15, 02:30
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Den smittade svenska personen är tydligen intre frisk än

Sweden
Confirmed: 1
Deaths: 0
Recovered: 0

Undrar hur personen har det ?
Någon som vet ?

Vet gör väl ingen här iaf, men med tanke på tidsaspekten så går det att räkna ut att personen vid det här laget antingen är "recovered" eller kritisk. Efterssom denne inte är rapporterad "Recovered" så måste den vara kritisk, antagligen får den nu hjälp att andas med maskin eller är försatt i koma för att kroppen ska få mer tid på sig.

Men det finns såklart de som tror att man kan gå omkring med milda symptom hur länge som helst i tråden oxå, trots att det inte ser ut så i Wuhan. Dessa kommer gnälla över denna nyktra analys, lite för nykter för dem, som föredrar flaskan.

Hursomhelst så är jag säker på att det hade rapporterats om ifall denna person blivit friskförklarad om det var åt det hållet det lutade. Dra dina egna slutsatser ifrån detta.
Citera
2020-02-15, 02:36
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Vet gör väl ingen här iaf, men med tanke på tidsaspekten så går det att räkna ut att personen vid det här laget antingen är "recovered" eller kritisk. Efterssom denne inte är rapporterad "Recovered" så måste den vara kritisk, antagligen får den nu hjälp att andas med maskin eller är försatt i koma för att kroppen ska få mer tid på sig.

Men det finns såklart de som tror att man kan gå omkring med milda symptom hur länge som helst i tråden oxå, trots att det inte ser ut så i Wuhan. Dessa kommer gnälla över denna nyktra analys, lite för nykter för dem, som föredrar flaskan.

Hursomhelst så är jag säker på att det hade rapporterats om ifall denna person blivit friskförklarad om det var åt det hållet det lutade. Dra dina egna slutsatser ifrån detta.

Din slutledningsförmåga är under all kritik. Det mest sannolika scenariot är att hon mår fortsatt bra, med milda eller inga symptom dock testar hon fortfarande positivt för viruset. Precis som dom tyska fallen. Finns ingen som helst anledning att tro att hon skulle vara kritiskt sjuk.
Citera
2020-02-15, 02:42
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu tänkte du nog inte till riktigt.

Jag är aldrig vaccinerad mot influensa, får den inte heller, och då beror det på tur och att jag har lyckats hålla mig borta från smitta.

Du är vaccinerad och får inte heller influensa, men då beror det på vaccinet. Hur vet du att inte också du har haft tur eller lyckats hålla dig borta från smittan?

Din förklaring håller inte.
Givetvis kan det vara så att vi numera lyckats hålla oss borta från smitta.
Vi tillämpade lite sådan teknik när barnen var små och på dagis. Veckan före jul tog vi ut semesterdagar för att vara hemma med barnen från dagis vilket gjorde att vi alla kunde fira jul friska. Efter några första förstörda julhelger började vi göra så. Utan fakta är nog skolor och dagis de största smittkällorna.
Citera
2020-02-15, 02:43
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Din slutledningsförmåga är under all kritik. Det mest sannolika scenariot är att hon mår fortsatt bra, med milda eller inga symptom dock testar hon fortfarande positivt för viruset. Precis som dom tyska fallen. Finns ingen som helst anledning att tro att hon skulle vara kritiskt sjuk.

Det finns ingen som helst anledning att tro att hon skulle må bra. Vem försöker du lura?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in