2020-02-14, 21:38
Medlem
Varangians avatar
Get woke, go broke... SAS.

När ska ni lära er? De nordiska folken uppskattar inte att man spottar dem i ansiktet.
Citera
2020-02-14, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Get woke, go broke... SAS.

När ska ni lära er? De nordiska folken uppskattar inte att man spottar dem i ansiktet.

Nja....vi bytte polaritet 2016__så se framemot decennier utav massiv konservatism. Tills den lågan börjar slockna.....då vänder vi på steken...för kontroll.

För sanningen är....att det alltid varit ni som bestämt, tricket ligger i att hålla er sysselsatta i tid.

Oavsett hur många ~ismer/ideologier som byggs åt +/- så finns det bara ett rep att dra i.

Kämpa på nu.
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-14 kl. 21:46.
Citera
2020-02-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Jag har nu sett hela originalreklamfilmen från SAS.

Den är ju nästan löjligt snäll. Den sticker inte ut på något sätt alls. Man fattar inte vad tokhögern hänger upp sig på egentligen. Den innehåller ju skandinavisk kulturromantik och helt sanningsenliga påståenden som inte ens är några nyheter.

Hänger man upp sig på denna film är man verkligen höger, tokig höger eller tokhögern.
Poltiker, journalister, självgoda översittare och allehanda skithögar har i åratal stått och pissat på och förminskat den svenska kulturen och identiteten. En stor del av folket är uppenbarligen urless på detta och reaktionerna blir också därefter när såna här cirkusnummer produceras. Jag tror dock att du hade fått betydligt värre reaktioner om du gjort samma sak i något annat land utanför Skandinavien.
Citera
2020-02-14, 21:49
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeferRaziel
Nja....vi bytte polaritet 2016

Nja, det gjorde vi inte egentligen. Det var bara det att verkligheten till slut sprang ifatt den mest inbitna idealistiska sossen.

Det svenska folket har alltid motsatt sig massinvandring från tredje världen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Poltiker, journalister, självgoda översittare och allehanda skithögar har i åratal stått och pissat på och förminskat den svenska kulturen och identiteten. En stor del av folket är uppenbarligen urless på detta och reaktionerna blir också därefter när såna här cirkusnummer produceras. Jag tror dock att du hade fått betydligt värre reaktioner om du gjort samma sak i något annat land utanför Skandinavien.

Och när kraften är slut åt ETT håll? Vad gör man då?

Det har liksom ingen betydelse åt vilket håll ni springer åt....så länge ni inte tar itu med conductorn. Dvs den som styr all er kraft i tid.....
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

För att du inser att du inte kan bita på argumenten och då istället försöker svartmåla med avsikten att försöka förminska värdet av inläggen. Men jag tror inte att det är så många som är riktigt så dumma att dom går på den nöten. Det blir nog bara mest du som verkar desperat och då blir du mindre trovärdig. Skulle faktiskt tro att du svartmålar dig själv mer.

Snälla, projicera mera.

Citat:
Jag känner inte igen att nazisterna skulle argumenterat så om judarna. Jag känner däremot till mycket annat nazismen har sagt om judarna.

Det är ganska vanligt att kulturlösa även är historielösa.

Citat:
När det gäller en folkgrupps ursprung så är det fakta att samerna inte har sitt ursprung i Skandinavien. Kalla den fakta för nazistisk om du vill. Jag kan inte hjälpa att det är så.

Din hemsnickrade definition är oväsentlig. Man måste inte vara evig eller skapad av jorden för att ha ett ursprung. 8000 år räcker gott för både samer och andra skandinaver, speciellt med tanke på att deras kulturer formades här.

Citat:
Filmen har aldrig insinuerat att någonting aldrig kan bli svenskt. Då får du tidsstämpla det i filmen i så fall. Det enda jag har sett är att filmen hävdar sakers ursprung.

Tidsstämpel? Pröva att tänka själv? Den menar att vi svenskar adderat, adderat och adderat och att slutresultatet är absolut ingenting. Videon hänvisar inte till sakers ursprung. Hela tanken att ett wienerbröd eller malt kött skulle ha något existentiellt ursprung är ett infantilt svar på en fråga ingen ställt.

Citat:
Varför skulle jag sakna kultur? Jag är präglad av den typiska svenska kulturen.

Du är präglad av subkulturen varsomhelstare. Den är inte typisk bara för att du inbillar dig det. Du är inte representativ.
Senast redigerad av Blundetto 2020-02-14 kl. 21:54.
Citera
2020-02-14, 21:51
Medlem
hahaha underbar parodi på SAS med hitler!

https://youtu.be/TVDv7rcTMGo
Citera
2020-02-14, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Nja, det gjorde vi inte egentligen. Det var bara det att verkligheten till slut sprang ifatt den mest inbitna idealistiska sossen.

Det svenska folket har alltid motsatt sig massinvandring från tredje världen.

Ok.....i min värld så är det ni folket som styr, vi följer endast er tanke i tid.

Du kan inte spänna ett trasigt gummiband....och foppatofflan går i cykler.

😂
Citera
2020-02-14, 21:52
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vad är skandinaviskt då ? ris, bambu ?

Jag åkte tunnelbana i japan en gång så jag är hälften japan nu. Och schyffert betedde sig som, vad han tyckte, en afrikan på fyllan så han är också hälften "afrikan" nu.

Och sen åt jag thai-mat en gång så eftersom de på Södertörn anser man kan vara katt - så är jag ett ris numera! Fifty-fifty japan/ris. Säg emot mig och du ska få smaka på det goda våldet!
Citera
2020-02-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeferRaziel
Och när kraften är slut åt ETT håll? Vad gör man då?

Det har liksom ingen betydelse åt vilket håll ni springer åt....så länge ni inte tar itu med conductorn. Dvs den som styr all er kraft i tid.....
Det är väl uppenbart att kraften inte har tagit slut här. Det finns ingen enskild person som styr allt. Paradoxalt nog ligger det till viss del i den svenska kulturen att förneka sin egen kultur. Detta är något som är extremt unikt för vår egen kultur och som vi bör verka för att förändra.
Citera
2020-02-14, 21:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nu har du nog otur när du tänker. Testa att göra en liknande film om att Tyskland, Storbritannien, USA, Israel, Japan eller Egypten inte har något som helst som är unikt för deras kultur, så kommer du att se att de svenska reaktionerna bleknar i jämförelse.

Det har de säkert inte, och relevansen är?
Citera
2020-02-14, 22:00
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stampentrekant
hahaha underbar parodi på SAS med hitler!

https://youtu.be/TVDv7rcTMGo

Om man kombinerar SA och SS så får man SAS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in