Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
För att du inser att du inte kan bita på argumenten och då istället försöker svartmåla med avsikten att försöka förminska värdet av inläggen. Men jag tror inte att det är så många som är riktigt så dumma att dom går på den nöten. Det blir nog bara mest du som verkar desperat och då blir du mindre trovärdig. Skulle faktiskt tro att du svartmålar dig själv mer.
Snälla, projicera mera.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag känner inte igen att nazisterna skulle argumenterat så om judarna. Jag känner däremot till mycket annat nazismen har sagt om judarna.
Det är ganska vanligt att kulturlösa även är historielösa.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
När det gäller en folkgrupps ursprung så är det fakta att samerna inte har sitt ursprung i Skandinavien. Kalla den fakta för nazistisk om du vill. Jag kan inte hjälpa att det är så.
Din hemsnickrade definition är oväsentlig. Man måste inte vara evig eller skapad av jorden för att ha ett ursprung. 8000 år räcker gott för både samer och andra skandinaver, speciellt med tanke på att deras kulturer formades här.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Filmen har aldrig insinuerat att någonting aldrig kan bli svenskt. Då får du tidsstämpla det i filmen i så fall. Det enda jag har sett är att filmen hävdar sakers ursprung.
Tidsstämpel? Pröva att tänka själv? Den menar att vi svenskar adderat, adderat och adderat och att slutresultatet är absolut ingenting. Videon hänvisar inte till sakers ursprung. Hela tanken att ett wienerbröd eller malt kött skulle ha något existentiellt ursprung är ett infantilt svar på en fråga ingen ställt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Varför skulle jag sakna kultur? Jag är präglad av den typiska svenska kulturen.
Du är präglad av subkulturen varsomhelstare. Den är inte typisk bara för att du inbillar dig det. Du är inte representativ.