2020-02-14, 20:40
Medlem
bagarn29s avatar
https://news.sky.com/story/manchester-city-banned-from-champions-league-for-two-seasons-11934156

Jäklar det trodde jag aldrig skull ske.
Citera
2020-02-14, 21:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Skönt att en sådan fuskförening som ManC stängs av från CL, kunde ha varit längre än 2 år. Även Liverpool som också fuskar borde få ett liknande straff.

Haha, utveckla gärna.
Citera
2020-02-14, 21:17
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Haha, utveckla gärna.

"Liverpool visste vilka spelare rivalen Manchester City var ute efter.
Detta eftersom klubben enligt The Times loggade in i Citys scoutningsdatabas hundratals gånger.
– En av de största skandalerna i Premier Leagues historia, säger The Times Matt Dickinson."
Citera
2020-02-14, 21:19
Medlem
Detta är en häxjakt av sällan skådat slag.

Lyckligtvis handlar juridik inte om att "vara modig" som någon påstod innan att CAS borde vara, utan om att kunna presentera bevisning. Det är det juridiken bygger på. Denna utredning har påbörjats, bedrivits och slutligen dömts av UEFA själva. Ingen oberoende domstol har ens tittat på ärendet ännu, så vore jag City-hatare skulle jag avvakta slutgiltig dom innan jag började jubla. UEFA har förmodligen fått ge med sig efter påtryckningar från ett flertal europeiska klubbar och försöker nu göra ett exempel med City. Men UEFA är en grisig och korrupt organisation fullt av madristas och barcafans. Om klubben har gjort något fel så ska de självklart straffas, men det återstår ju att se. Det är fortfarande ord mot ord och klubben hävdar bestämt sin oskuld.

Skulle det röra sig om ett kriminalfall så kan UEFA inte använda sig av hackade/läckta dokument från tyska Der Spiegel som bevisning, det skulle inte få användas i domstol.

Jag tror antingen att straffet mildras till ett år eller så blir bötern högre och exkluderingen ryker helt.
Har väldigt svårt att se att det här straffet står sig, men ett enormt slag för klubben och ett tapp för turneringen att gå miste om förmodligen världens mest offensiva lag om det står sig.

Nu får juridiken göra sitt.
Citera
2020-02-14, 21:52
Medlem
Finfina nyheter att fuskbygget city straffas såklart, och helt rätt.
I didnt think they had it in them får man väl förvånat applådera UEFA.
Simma lugnt dock, det finns gott om tid att muta sig till en friande CAS dom.
Då blir det väl också att nån icke plastklubb får citys CL platser.
Citera
2020-02-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Finfina nyheter att fuskbygget city straffas såklart, och helt rätt.
I didnt think they had it in them får man väl förvånat applådera UEFA.
Simma lugnt dock, det finns gott om tid att muta sig till en friande CAS dom.
Då blir det väl också att nån icke plastklubb får citys CL platser.

Gulligt inlägg, väldigt känslosamt.
Tror City går långt på att bara presentera bevisning för att de är oskyldiga. Är de skyldiga ska de straffas. Men ingenting är sagt än så stoppa tillbaka nappen i munnen lilla gubben.

Älskar för övrigt att så många vill se klubben begravas. Visar bara på hur framgångsrika de är, fantastisk fotboll de spelar, troféer vunna, och såklart avundsjukan från andra klubbar som följer med det.
Citera
2020-02-14, 21:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
"Liverpool visste vilka spelare rivalen Manchester City var ute efter.
Detta eftersom klubben enligt The Times loggade in i Citys scoutningsdatabas hundratals gånger.
– En av de största skandalerna i Premier Leagues historia, säger The Times Matt Dickinson."
Och vilka lagar bröt de ?
Och hur har detta bevisats?
Citera
2020-02-14, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Och vilka lagar bröt de ?
Och hur har detta bevisats?

En före detta cityanställd tog med sig inloggningsuppgifter till en scoutingdatabas som klubben använde och kunde se alla spelare City var intresserade av. Fanns ingen tvivel över inloggningsaktiviteten från Liverpools sida som jag tror registrerades över 100 gånger.

Straffades Liverpool av FA? Givetvis inte.
Senast redigerad av teren 2020-02-14 kl. 22:03.
Citera
2020-02-14, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Gulligt inlägg, väldigt känslosamt.
Tror City går långt på att bara presentera bevisning för att de är oskyldiga. Är de skyldiga ska de straffas. Men ingenting är sagt än så stoppa tillbaka nappen i munnen lilla gubben.

Älskar för övrigt att så många vill se klubben begravas. Visar bara på hur framgångsrika de är, fantastisk fotboll de spelar, troféer vunna, och såklart avundsjukan från andra klubbar som följer med det.
Ja, ungefär som alla löpartjejer är avundsjuka på den där sydafrikanske killen som vinner deras guldmedaljer.
Jag har inte sett city spela på 3 år, för mig är det en icke-klubb som fuskbildades för runt 15 år sedan. Kan inte ta dem på allvar.
Citera
2020-02-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Ja, ungefär som alla löpartjejer är avundsjuka på den där sydafrikanske killen som vinner deras guldmedaljer.
Jag har inte sett city spela på 3 år, för mig är det en icke-klubb som fuskbildades för runt 15 år sedan. Kan inte ta dem på allvar.

Om du p.g.a din avsky för klubben inte ens klarar av att se dem spela fotboll så har du större problem än jag trodde.

Fuskbildades? Hela UEFA och fotbollsengland är en enda stor korrupt organisation som bara skyddar de anrika klubbarna. UEFA skyddar Real och Barca och hela domarkåren i England gullar med Liverpool. Det är fusk och korruption precis överallt så sluta tramsa om att City på något sätt vore ensamma i att göra regelbrott.
Citera
2020-02-14, 22:43
Moderator
zanteras avatar
Svårt att respektera City för oss som följt PL längre än senaste 10 åren. Var ju inte så länge sedan som City harvade i Championship eller var mittenlag i PL som bäst, sen kommer oljepengarna in in och likt ett Football Manager-lag börjar klättringen uppåt. Kul för City-fansen som hållt på laget sedan innan 2010 att de nu får lyfta lite titlar, men personligen tycker jag vägen till titeln och hur man lyckades är mer intressant och där har jag större respekt för Leicester och hur de vann som underdogs en säsong än att City vunnit typ 5 PL titlar på 7-8 år med FIFA-värvningarna man gjort.

Sen att just City ogillas av många beror väl helt enkelt på vilket dekis-lag de var tidigare. Chelsea t.ex. var ju ändå ett ganska hyfsat lag innan de köptes upp - förvisso i ekonomisk kris, men ett lag som kunde slå de stora lagen och var däruppe och nosade på top4.
Citera
2020-02-14, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
En före detta cityanställd tog med sig inloggningsuppgifter till en scoutingdatabas som klubben använde och kunde se alla spelare City var intresserade av. Fanns ingen tvivel över inloggningsaktiviteten från Liverpools sida som jag tror registrerades över 100 gånger.

Straffades Liverpool av FA? Givetvis inte.

City anmälde det inte ens till FA så hur menar du att FA skulle kunnat straffa Liverpool för något de inte kände till?
City och Liverpool löste konflikten sinsemellan 2013.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in