2020-02-08, 10:30
Medlem
Håland och Isak är helt sjukt bra. Men det är svårt att jämföra talang när BVB + Salzburg gjort 122 mål i ligan på 38 matcher den här säsongen. Två extremt offensiva lag. Bägge har på färre matcher gjort fler mål än Liverpool t.ex.

Isak å sin sida har bättre stats per spelad minut än Messi, CR7 och Ibra i motsvarande ålder. Tredje flest mål i Spanien (La Liga + Copa del Rey). Klart högst effektivitet av alla.

Att lyckas med det i en mindre klubb som gör färre mål än Barca, Man Utd och Ajax är galet imponerande. Rent procentuellt är han inblandad i nästan alla mål som laget gör för tillfället. Det var likadant i Willem II. Direkt involverad i 19 av 31 mål i ligan samt avgörande mål i cupen. Jag undrar vad han skulle kunna ställa till med i en riktig toppklubb.

Nordisk fotboll måste fått fram en av våra bästa generationer någonsin. Det kan inte vara kul att vara dansk för tillfället 😁
Citera
2020-02-08, 13:47
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Det kan inte vara kul att vara dansk för tillfället 😁

Nej, de har ju bara ett landslag som gått obesegrade 25 tävlingsmatcher i rad (strafftorsk mot VM-finalisten Kroatien i VM). Måste vara väldigt jobbigt.
Citera
2020-02-08, 19:53
Bannlyst
Varit ganska oslynlig idag, men fått väldigt lite billar att jobba med.

Men han är iaf inblandad i Dortmunds 2-3 mål
Citera
2020-02-09, 13:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Inte så konstigt med en reaktion efter den osannolika starten i Dortmundtröjan och all uppståndelse som följt. Dessutom var motståndet av en annan kaliber än tidigare.
Citera
2020-02-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Norge har 2 unga världstjärnor på gång.

Kanske tom 3? Berge också?
Citera
2020-02-09, 17:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vill säga att Berge kan som bäst bli en sämre utgåva av Kim Källström, han är långt ifrån att vara i samma klass som Ödegård eller Håland.
Citera
2020-02-09, 17:03
Medlem
Citat:
Berge är jag en stor fan av. Väldigt kompetent. Men ger inte "världsstjärn-potential" som Håland och Ödegard imo. Men otroligt värdeful dock.
Citera
2020-02-09, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vill säga att Berge kan som bäst bli en sämre utgåva av Kim Källström,han är långt ifrån att vara i samma klass som Ödegård eller Håland.

Ingen som sagt det heller. Och kanske offensivt.

Det första vet jag inte om jag håller med om.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Berge är jag en stor fan av. Väldigt kompetent. Men ger inte "världsstjärn-potential" som Håland och Ödegard imo. Men otroligt värdeful dock.

Absolut. Fin trio att bygga kring kommande 10-15 åren
Citera
2020-02-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ingen som sagt det heller. Och kanske offensivt.

Det första vet jag inte om jag håller med om.

Absolut. Fin trio att bygga kring kommande 10-15 åren

Det är en fantastiskt lyx att ha både en kreativ mittfältare, en 9a och en defensiv mittfältare slå igenom samtidigt. Lagerbäck har en kul uppgift där.
Citera
2020-02-14, 21:58
Bannlyst
Nytt mål ikväll mot Frankfurt. Såg dock inte målet.
Citera
2020-02-14, 22:19
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Nytt mål ikväll mot Frankfurt. Såg dock inte målet.

Typiskt Håland-mål. Petade in bollen i öppet mål från två meter efter en fin passning. Tap king.
Citera
2020-02-15, 05:41
Bannlyst
Ja Håland var blek mot Sge. Men kanske naturlig reaktion arr han spelar sämre efter sin formtopp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in