Citat:
Ursprungligen postat av
abidaz10
Hej ! Ska försöka göra en lång historia kort😁
Har haft ungefär 2-6 anfall per år i cirka 10 år. Tidigare har jag inte ätit någon medicin mot min epilepsi men har nyligen fått medicin mot min epilepsi som heter Keppra. Den har jag ätit i 1 månad nu och upplever trötthet o att jag e seg o sover typ minst 12 timmar varje dag. Har även fått 1 epilepsi anfall under tiden jag ätit Keppra. Äter en låg dos på 500mg morgon o 500mg kväll. Pratade med min läkare idag o han skrev ut ergenyl o föreslog att jag antingen ökar dosen på min keppra pga mitt epilepsi anfall jag fick förra veckan och får stå ut med att ja sover 12-14 timmar per dag o e lite seg ibland, eller att jag går över sakta men säkert till ergenyl retard 900mg om dagen.
Finns det någon med erfarenhet av dessa läkemedel eller någon som kanske också har epilepsi som kan rekommendera någon annan medicin eller hjälpa mig ??
Värkar som att ergenyl är mycket värre biverkningar än keppra' s trötthet ??
Har även iktrovil men dom försöker jag undvika , äter bara vid akut läge.
Snälla jag skulle verkligen uppskatta om någon kunde ta sin tid o hjälpa mig, någon med epilepsi som kanske kan komma med förslag eller rekommendera något. Tusen tack på förhand ❤🙏
Låter inget vidare att bli så trött av Keppra 😩
Vilken medicin som kan hjälpa dig beror helt på vilken typ av epilepsi och anfall du har, så det är lite komplicerat. Har för mig att Ergenyl har effekt mot många typer av epilepsi.
Testa Ergenyl och se hur du mår på den. Du kan ju alltid sluta om du får för många biverkningar!