2020-02-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Kolla själv på SVT (går att se på play) morgonstudion cirka 08:52 in i programmet. Bordellen ser ut som ett fint hem med fina möbler ordning och reda på hyllan med tillbehör, kondomer, glidmedel osv. Ljus och modern lägenhet = inte tvång eller misär eller liknande. Skitsnack av poliskvinnorna som tjatade sig blåa till chefen att få göra tillslaget mot den här välfungerande verksamheten.
Ja verkligen "fint" och "fräscht". Om man gillar svett- och spermadoft och tycker att sexshop-/runkbåsmiljöer är hemtrevliga...
Citera
2020-02-14, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt hur det betraktas olika. I Danmark är sådant helt lagligt. Sexköp alltså. Danmark, landet för fritänkare.

Varför överhuvudtaget jämföra Sverige med andra länder? Man mår ju inte precis bättre av det. Speciellt inte med världens lyckligaste folk.

Nåja att 40 personer som har köpt sex grips märks tydligt vilka brott som prioriteras.
Citera
2020-02-14, 10:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Hoppas vi offentliggör sexköparna sedan med namn så att deras fruar kan se vilka svin de är gifta med .

Man 35 år, arbetslös flerbarnsfar.

Man 19 år, studerande.

Man 43 år, VD på stort företag, har fru och barn på annan ort.

Man 26 år, funktionsvarierad.

Man 56 år, änkling på tjänsteresa i Stockholm.

Man 32 år, nybliven far, har fast jobb och fru.

Man 31 år, turist från ett europeiskt land på weekendresa med killgänget.
Säkert svennar allihop.
Men nu blir de ju inte offentliga om de inte själva nekar och väljer att ta det till domstol.
Citera
2020-02-14, 10:28
Medlem
tankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Kolla själv på SVT (går att se på play) morgonstudion cirka 08:52 in i programmet. Bordellen ser ut som ett fint hem med fina möbler ordning och reda på hyllan med tillbehör, kondomer, glidmedel osv. Ljus och modern lägenhet = inte tvång eller misär eller liknande. Skitsnack av poliskvinnorna som tjatade sig blåa till chefen att få göra tillslaget mot den här välfungerande verksamheten.

Antagandet att misär och tvång kan uteslutas pga ljus och modern lägenhet, och ordning och reda på hyllan är inte rimligt. Är det också inte sjukt rimligt att man som hallick försöker minska det som signalerar misär och tvång på de platser där prostituerade eventuellt tvingas sälja sex? Alternativt att den prostituerade själv, som du säger, skapar ordning och reda på hyllan i syfte att inhysa någon slags känsla av kontroll?
Alltså, jag argumenterar inte för att det säljs sex under förhållanden karaktäriserade av tvång i exemplet du refererar till. Jag argumenterar för att ditt antagande absolut inte håller.

Sen tycker jag heller inte att det där såg ut att vara en jättetrevligt plats om jag ska vara ärlig men folk har ju olika smak ifråga om inredning osv så vem är jag att säga det.
Citera
2020-02-14, 10:42
Avslutad
Det intressanta med dessa händelser är att studera statsmedias hantering. Statsmedia är liksom en del i hela "samhällsinsatsen". Eller kanske t o m en viktigare del än polisen. Fattas bara att statsmedia vore förvarnade och på plats med kamera. Notera exempelvis den ständiga frågeställning som kommer upp, och det ständiga svaret:

Vad är det "för sorts" män som gör detta?
- Det är alla sorters män

Man VILL alltså dra de 99,9% män över en kam med de 0,1% som håller på med detta. Må sedan vara att prostitution varit och är lagligt nästan överallt där människor finns och har funnits.

Tänk er nu istället gängbrottslighet. Hur ofta får vi höra SVT fråga?

Vad är det "för sorts" ungdomar som gör detta?

Ja, trafficking är ett vidrigt brott, men det är "alla män" som statsmedia är intresserade av att stämpla. Men visst, så länge 75-80% av svenskarna röstar för detta, så ok.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-02-14 kl. 10:54.
Citera
2020-02-14, 10:44
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Säkert svennar allihop.
Men nu blir de ju inte offentliga om de inte själva nekar och väljer att ta det till domstol.

Jo dom blir offentliga om dom döms för sexköp
Citera
2020-02-14, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Det intressanta med dessa händelser är att studera statsmedias hantering. Statsmedia är liksom en del i hela "samhällsinsatsen". Eller kanske t o m en viktigare del än polisen. Fattas bara att statsmedia vore förvarnade och på plats med kamera. Notera exempelvis den ständiga frågeställning som kommer upp, och det ständiga svaret:

Vad är det för sorts män som gör detta?
- Det är alla sorters män

Man VILL alltså dra de 99,9% män över en kam med de 0,1% som håller på med detta. Må sedan vara att prostitution varit och är laglig nästan överallt där människor finns och har funnits.

Kan knappt fatta det själv, men här försvarar jag faktiskt media.
Det är en enorm skillnad på att säga "alla sorters män" och att säga "alla män".
Att alla sorters män köper sex betyder inte att 99,9% av män gör det, det är någon konstig matematik du själv hittat på.

Faktum är att det faktiskt är alla sorters män som köper sex, så jag ser inget problem alls i att media säger det.
Citera
2020-02-14, 11:31
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Och du tänker då att de svenska medelålderstorskarna skulle ha ett större problem med trafficking än vad andra medelålderstorskar har rent etiskt? Varför tror du det? Jag tänker att föreställningen om den lyckliga horan är ganska utbredd bland män rent generellt.
Trafficking är ett vidrigt brott. De allra flesta som kan tänka sig att köpa sex skulle inte göra det om det var känt att det rör sig om traffickingoffer.
Det leder osökt in på varför det förekommer trafficking och att det troligen inte skulle finnas om det var lagligt att sälja och köpa sex i Sverige. Det är alltså vår lagstiftning som ger förutsättningarna för trafficking.
Ja det förekommer till viss del även i länder där prostitution är lagligt, men inte i samma omfattning som i länder det det finns förbjudande omständigheter. Problemet med att förbjuda prostitution är också att kunder som misstänker trafficking drar sig för att anmäla det hela. Detta är den ständiga diskussionen när det gäller prostitution.

Jag tolkar artiklarna som att poliserna stått utanför och tagit kunderna när de kommit ut ur bordellen. Annars skulle det ha varit svårt att få tag på 41 stycken.
Citera
2020-02-14, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tankel
Antagandet att misär och tvång kan uteslutas pga ljus och modern lägenhet, och ordning och reda på hyllan är inte rimligt. Är det också inte sjukt rimligt att man som hallick försöker minska det som signalerar misär och tvång på de platser där prostituerade eventuellt tvingas sälja sex? Alternativt att den prostituerade själv, som du säger, skapar ordning och reda på hyllan i syfte att inhysa någon slags känsla av kontroll?
Alltså, jag argumenterar inte för att det säljs sex under förhållanden karaktäriserade av tvång i exemplet du refererar till. Jag argumenterar för att ditt antagande absolut inte håller.

Sen tycker jag heller inte att det där såg ut att vara en jättetrevligt plats om jag ska vara ärlig men folk har ju olika smak ifråga om inredning osv så vem är jag att säga det.
Om det hade funnits tvång via hallick eller liknande så hade polisfeministerna självklart plockat dem vid tillslaget. Nu fanns inte någon hallick med i bilden utan endast frivilliga luder som tjänar grova pengar på sin verksamhet. Som inte har en tanke på att bli "räddade". Det finns tusentals tjejer som håller på med horeri i olika stor skala. I sverige. Frivilligt. Utan tvång. Så svårt för feminister att acceptera detta faktum. Tjejer som frivilligt särar på benen för alla tänkbara äckel bara för att tjäna pengar. Det stämmer inte med feministernas världsbild att tjejer alltid utan undantag är offer på ett eller annat sätt. Och om tjejerna frivilligt ligger och spretar så är det förmodligen att de är tvingade ändå fast de bara inte har fattat det ännu. I det aktuella fallet så finns inget tvång, bara en välfungerande verksamhet som feministpolisen enkelt kunde slå till mot och få fina rubriker i media och intervjuer på SVT. Man kräks för fan när det samtidigt sprängs och misshandlas varje dag utan att polisen lyckas ens gripa en misstänkt. Fy skäms
Citera
2020-02-14, 11:52
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Dessa kvinnor är collateral damage i den feministiska kampen, vare sig staten, polisen eller feministerna bryr sig ett skit om kvinnorna.

Ja, det verkar verkligen inte bättre, för ingen på berörda instanser och inkopplade myndigheter kan säga att de inte visste om vad som skedde på dessa adresser. Tycker ändå det är konstigt att ingen lyft denna fråga som jag nu gör - är det verkligen ingen som har ett svar på detta? Det sägs krylla av poliser, advokater och åklagare här inne, så var är ni nu?

Återupprepar - kan det verkligen vara lagligt ens för det sociala, polisen och andra instanser att sitta utanför en lägenhet i en månad utan att ingripa, trots att man vet att människor utnyttjas och far illa i de kyffen de bevakar? De är lika skyldiga såsom torskarna - lite feeling utav "trafficking" från myndigheternas sida då dessa självklart vill lagföra så mången som möjligt...

Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn
Den ena snuten som leder inSATSen heter HORgby😂😂

Såg det jag med - var lite kul, faktiskt! ;-)
Citera
2020-02-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/manga-sexkopare-gripna-pa-sodermalm

Någon som har något smarrigt att komma med?

Jag uppfattade det som att de lät de stackars kvinnorna ha 40 olika män som betalade för deras kroppar. Polisen ingrep inte förrän männen var klara.

Hur kommer det sig att man inte skyddar de här kvinnorna? Att man får bort halickarna och bordellerna.

Otroligt om de låter det fortgå och endast grep de 40 männen.
Citera
2020-02-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Funktionsvarierad var kul, funktionsnedsättning?
Naej, han har funktionsuppsättning, bara inte en fullständig sådan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in