2020-02-12, 09:35
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Polisen har gripit ett stort antal sexköpare under en insats mot prostitution i Stockholm. Enligt uppgifter till Ekot på Sveriges Radio rör det sig om ett 40-tal gripna.
Enligt vad Ekot erfar var insatsen, som genomfördes för ett par veckor sedan, framför allt inriktad mot lägenhetsbordeller. Tillslag gjordes mot tre adresser, bland annat på Götgatan på Södermalm.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...a-pa-sodermalm

Någon som har något smarrigt att komma med?
Citera
2020-02-12, 09:38
Medlem
fittslems avatar
Bra för polisen, dom behöver förbättra sin brotsstatistik efter alla sprägningar och gängvåld.

Men det är lite som när dom införde hårdare trafikkontroller, meh är en spontan reaktion.
Citera
2020-02-12, 10:06
Medlem
knullads avatar
Säkert Stockholmsrepresentativa flashbackare som greps.
Citera
2020-02-12, 10:08
Medlem
Mycket bra av den svenska polisen.
Citera
2020-02-12, 10:41
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bra för polisen, dom behöver förbättra sin brotsstatistik efter alla sprägningar och gängvåld.

Men det är lite som när dom införde hårdare trafikkontroller, meh är en spontan reaktion.

Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
Äntligen gör de något riktigt bra av sin tid.

ja, polisen ska skita i all övrig brottslighet för att fånga in 1 specifik kriminell grupp.

du tror inte det är så att polisen är indelad i olika grupper t.ex: ekobrott, grov kriminalitet, droger, trafficking, trafikpolis osv?
Citera
2020-02-12, 10:55
Medlem
Hur gick det till vid gripandet? Stormade polisen bordellen?
Måste ha varit någon flashbackare där
Citera
2020-02-12, 11:01
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Hur gick det till vid gripandet? Stormade polisen bordellen?
Måste ha varit någon flashbackare där

Efter att ha stått utanför och lyssnat/drägglat en kvart innan, som brukligt.
Citera
2020-02-12, 11:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det handlar om lägenhetsbordeller.

På dessa är det bara utländska tjejer och dessvärre kan det vara trafficking. Och sexköpare som köper sex av någon de kan misstänka gör det under tvång - ja, då har jag inget emot att de sätts ditt.
Citera
2020-02-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Efter att ha stått utanför och lyssnat/drägglat en kvart innan, som brukligt.
Skulle ha varit kul att få vara med på en sån insats

Jag tror det är bara i Sverige där polisen kan bryta sig precis när folk knullar
Citera
2020-02-12, 11:13
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
ja, polisen ska skita i all övrig brottslighet för att fånga in 1 specifik kriminell grupp.

du tror inte det är så att polisen är indelad i olika grupper t.ex: ekobrott, grov kriminalitet, droger, trafficking, trafikpolis osv?
Självklart vet jag det. Inget av det jag skriver säger emot det. Är du full eller bara arg? Oavsett vill jag inte bli inblandad i det.
Citera
2020-02-12, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det handlar om lägenhetsbordeller.

På dessa är det bara utländska tjejer och dessvärre kan det vara trafficking. Och sexköpare som köper sex av någon de kan misstänka gör det under tvång - ja, då har jag inget emot att de sätts ditt.
Är det som en vanlig lägenhet eller hur går det till kan man bara promenera in där tror du? (Någon slags kod eller signal?)

Ska vi förvänta oss att polisen nu kommer göra regelbundna besök på dessa bordeller. Låt säga att man var där av nyfikenhet för att kolla det är inget problem?
Citera
2020-02-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt hur det betraktas olika. I Danmark är sådant helt lagligt. Sexköp alltså. Danmark, landet för fritänkare.

Beror väl på vad man tänker med det.

Det är mest troligt trafficking eller en hallickar inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in