2020-02-14, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Ej hittat statistik för 2019.

133 fall av trafficking, hur många våldtäkter 2018? Trafficking är vidrigt men du hävdar att det är oerhört vanligt inom prostitution, siffrorna tyder på annat. Kan du vara snäll och ge mer fakta bakom ditt påstående?

Det är ju bara sjukt om en lägenhetsinnehavare hyr ut sin lägenhet i god tro, utnyttjas och åker dit för koppleri. Det visar ju bara på hur j-a sjuk lagstiftningen är, fattar du inte det?

Ingen lägenhetsinnehavare åker dit om denne är ovetande om bordellverksamheten, däremot så kan det bli problem om personen som disponerar bostaden vet om att den ska användas för prostitution.

Skillnaden är rätt stor som du kanske förstår?

Jag pratar dessutom om olagliga lägenhetsbordeller, när det gäller just dessa så är trafficking och hallickar oerhört vanligt. Lita på mig, jag vet vad jag snackar om.

Däremot kan man ifrågasätta dina motiv till att förminska omfattningen av sexhandeln i privatbostäder? Du känns inte direkt genomärlig när du klampar in i den här debatten. Brukar du besöka såna där inrättningar själv?
Citera
2020-02-14, 02:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej jag litar inte ett dugg på dig, så det vore bra om du kunde ha någon källhänvisning till hur vanligt det är eller berätta hur det kommer sig att du har sådan insikt. Du verkar driva någon form av kampanj mot sexköpare

Torskarna som åkte fast i polisens razzia får skylla sig själva, du kan väl inte mena att det är synd om slapptaskarna som utnyttjar kvinnorna på lägenhetsbordellerna? De enda som möjligtvis tjänar något på din rappakalja är ju de som organiserar sexhandeln och drar in pengar tack de prostituerades slit , dvs hallickarna och de kriminella nätverken.

Citat:
Min enda drivkraft är den korrupta sexköpslagen och ett dogmatiskt matriarkat.

Du verkar samtidigt vara en vän av människohandel, organiserad brottslighet och kriminella nätverk för det är precis denna bistra verklighet många lägenhetsbordeller handlar om.

Jag tycker att du ska ta och lugna ner dig lite och inte vara så förbannat stursk. Torskarna som utnyttjar de prostituerade uträttar inga goda gärningar när de köper sex.

"Kvinnor som utnyttjas kommer från olika bakgrunder och är i olika åldrar"

"– Det kan vara unga kvinnor med självskadebeteende, eller missbrukande kvinnor som vill kunna finansiera sitt missbruk, säger Elin Hernstedt.

Det finns thailändska kvinnor som erbjuder happy ending. Det finns också en del rumänskor och bulgariskor som tvingas göra detta.

– En stor grupp är kvinnor från Nigeria – och då är det ofta människohandel i bakgrunden. Det finns också en del kvinnor från Centralamerika.De flesta av de utländska kvinnor som utnyttas är i Sverige tillfälligt, säger Elin Hernstedt"

https://www.unt.se/sigtunabygden/beredda-att-betala-1-500-kr-for-sex-5271530.aspx
Citera
2020-02-14, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Torskarna som åkte fast i polisens razzia får skylla sig själva, du kan väl inte mena att det är synd om slapptaskarna som utnyttjar kvinnorna på lägenhetsbordellerna? De enda som möjligtvis tjänar något på din rappakalja är ju de som organiserar sexhandeln och drar in pengar tack de prostituerades slit , dvs hallickarna och de kriminella nätverken.

Du verkar samtidigt vara en vän av människohandel, organiserad brottslighet och kriminella nätverk för det är precis denna bistra verklighet många lägenhetsbordeller handlar om.

Jag tycker att du ska ta och lugna ner dig lite och inte vara så förbannat stursk. Torskarna som utnyttjar de prostituerade uträttar inga goda gärningar när de köper sex.

"Kvinnor som utnyttjas kommer från olika bakgrunder och är i olika åldrar"

"– Det kan vara unga kvinnor med självskadebeteende, eller missbrukande kvinnor som vill kunna finansiera sitt missbruk, säger Elin Hernstedt.

Det finns thailändska kvinnor som erbjuder happy ending. Det finns också en del rumänskor och bulgariskor som tvingas göra detta.

– En stor grupp är kvinnor från Nigeria – och då är det ofta människohandel i bakgrunden. Det finns också en del kvinnor från Centralamerika.De flesta av de utländska kvinnor som utnyttas är i Sverige tillfälligt, säger Elin Hernstedt"

https://www.unt.se/sigtunabygden/beredda-att-betala-1-500-kr-for-sex-5271530.aspx
Otroligt svaga indicier. "Det kan vara" sagt av en polis i en sönderpolitiserad poliskår. Nej det står sig inte mot BRÅs forskning tycker jag.

Enligt BRÅ är trafficking i Sverige minimal och mest från östeuropa.

Djungeltrumman säger att en del afrikanska, turkiska och östeiropeiska flickor är traffickerade. Dit borde polisens resurser gå, men man verkar helt oförmögen att arbeta mot den organiserade brottsligheten. Thailändskorna är garanterat inte trafficking, du blir ju bara löjlig.
Citera
2020-02-14, 04:00
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Har inget för dessa sexköpare som utnyttjar svaga människor - tacka vet jag eskorter som gör det i rent ekonomiskt syfte och även i bland för sexuell njutning. Håller mig till lite finare och eleganta damer, där det är en vanlig affärsuppgörelse som ingen skadas av. Sjukt att ALLA sexköp skall vara förbjudna...

Fortfarande ingen som vet om polisen alltså satt utanför och väntade tills de blev klara och nöp dem på vägen ut? I en hel månad? Är detta inte att verkligen utnyttja dessa kvinnor/flickors öden? Hur ligger det juridiska till i slikt fall? Är det verkligen tillåtet för polisen att sitta med armarna i kors, trots att man vet att det begås kriminell verksamhet i de lägenheter de bevakar och att folk där far illa?
Citera
2020-02-14, 06:10
Medlem
Xeliouss avatar
Södermalm. Någon känd journalist de gripit? Politiker?
Citera
2020-02-14, 06:15
Medlem
Namn på dessa sexköpare hoppas jag kommer ut här? Någon som hört något namn ännu?
Citera
2020-02-14, 06:23
Medlem
Trams "brott". Grip hallicken ist era inkompetenta retards
Citera
2020-02-14, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullad
Säkert Stockholmsrepresentativa flashbackare som greps.

Jag saknar namn och adresser på GM. Sedan kan man skicka brev till grannar och barnens klasskamraters föräldrar.
Citera
2020-02-14, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
hexjakt mot harmlösa "brott" istället använda poliser mot alvarliga brott helt sjuk men jag kan ta mig fan att gamla äckliga kärringar i regeringen vill stoppa sexköp för varje pris ty nån vill ta i de bara svartingar

"harmlösa brott"? Är du efter i huvudet eller? Handlar om trafficking där kvinnor SÄLJS av äckliga män till andra äckliga män. De flyttas runt i olika länder där tjejerna inte ens vet var de längre är eftersom de flyttas runt så mycket, ligger i en sketen lägenhet i ett sketet låst rum så att äckliga svin som inte kan få ligga tvingar sig på dessa kvinnor. Iofs kanske du säger detta eftersom du själv brukar köpa dig till sex och inte ser några problem med detta.

Du har ju uppenbarligen noll kunskap i detta ämne. Kanske erfarenheter men absolut noll kunskap.
Senast redigerad av Maaniaa 2020-02-14 kl. 06:44.
Citera
2020-02-14, 06:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
De åker dit, säger förlåt och får en böteslapp i handen och sen är det bara att gå vidare.
Kvinnorna och de som driver hemsidorna gör tydligen inget brott så de kan fortsätta som om inget hänt.

Är det inte snart dax för Sverige att även göra det brottsligt att sälja sex.

Inom droger skulle det alltså vara ok att langa stora mängder men den som sen använder det åker dit. Fast den som langar kanske kan åka dit för innehav då och det funkar inte på sexsäljarna då de alltid har fittan med sig.
Citera
2020-02-14, 07:02
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaniaa
"harmlösa brott"? Är du efter i huvudet eller? Handlar om trafficking där kvinnor SÄLJS av äckliga män till andra äckliga män. De flyttas runt i olika länder där tjejerna inte ens vet var de längre är eftersom de flyttas runt så mycket, ligger i en sketen lägenhet i ett sketet låst rum så att äckliga svin som inte kan få ligga tvingar sig på dessa kvinnor. Iofs kanske du säger detta eftersom du själv brukar köpa dig till sex och inte ser några problem med detta.

Du har ju uppenbarligen noll kunskap i detta ämne. Kanske erfarenheter men absolut noll kunskap.

Det är självklart att trafficking ska straffas. Problemet är att det är den verksamheten som håller snutjäveln borta från de frilansande tjejerna. Alltså pga trafficking som snutjäveln inte spanar på mig. Pga den sjuka lagstiftningen.
Citera
2020-02-14, 07:06
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
De åker dit, säger förlåt och får en böteslapp i handen och sen är det bara att gå vidare.
Kvinnorna och de som driver hemsidorna gör tydligen inget brott så de kan fortsätta som om inget hänt.

Är det inte snart dax för Sverige att även göra det brottsligt att sälja sex.

Inom droger skulle det alltså vara ok att langa stora mängder men den som sen använder det åker dit. Fast den som langar kanske kan åka dit för innehav då och det funkar inte på sexsäljarna då de alltid har fittan med sig.

Vad tror du, hemsidorna? Polisen kan ju inte ens sätta dit blufföretag och bedragare utomlands eller skiter förmodligen i det. Tror du då att de ska få fast skaparna av hemsidor som skyddar sig bakom offshorebolag med målvakter.

Det är dags att göra vissa droger lagliga och samt göra sexköp av frilansare lagligt. Eller kanske du tycker det vore kul att få böter på väg ut från kvart i tre-ragget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in