2020-02-14, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
En snöflinga för mig är någon som blir provocerad av att hans traditionella syn på världen ifrågasätts och därför gillar typ Trump. Det är riktiga snöflingar, gamla vita gubbar o de som röstar på de. Er tid är snart över. Det är inte ett hot, det är en invitation. Vill du vara med är du välkommen, annars kan du sitta och ruttna med din gamla Maga-hatt o ingen bryr sig om dig.

En snowflake är någon som tycker synd om sig själv för att resten av världen inte förstår dig. Det är bara naturligt at bli äldre men man behöver inte bli en dick för det, man kan fortfarande vara en vettig person. Hur ska man försöka förklara för sina barnbarn att man röstade på Trump

Jag kanske är helt fel på detta ev, men är inte begreppet/epitetet "snow flake" en beskrivning av unga vänsterorienterade och mycket lättkränkta människor som överlever utan att själva behöva åstadkomma något av substans eller har behövt utstå substantiella vedermödor? Typ en genus- eller miljöstudent finansierad av det allmänna och/eller mamma och pappa, och som gärna reser jorden runt men gillar Greta och har spenderat avsevärda belopp på Netflix-serier, latte och/eller spännande tesorter?
Citera
2020-02-14, 10:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
I Japan hade VD fått gråta offenligt och be så hemskt mycket om ursäkt för det ofattbara misstaget, för att samma dag lämna sin post till förmån för ngn lämpligare person.

Snarare harakiri...
Citera
2020-02-14, 10:30
Avstängd
Citat:
Ja jävlar. Om inte SAS lyckades med något annat så fick de i alla fall snöflingshögern att gå igång . Bu hu Falukorv är visst från Sverige

Jag tycker inte reklamfilmen är bra vill jag säga men reaktionerna är ju helt galna

Det faktum att du tror att du kan kapa ordet snöflinga säger en hel del om hur pinsam du är.

Du är den typ av person som får tårar i ögonen varje gång Trump twittrar.
Citera
Avslutad
Citat:
En snöflinga för mig är någon som blir provocerad av att hans traditionella syn på världen ifrågasätts och därför gillar typ Trump. Det är riktiga snöflingar, gamla vita gubbar o de som röstar på de. Er tid är snart över. Det är inte ett hot, det är en invitation. Vill du vara med är du välkommen, annars kan du sitta och ruttna med din gamla Maga-hatt o ingen bryr sig om dig.

En snowflake är någon som tycker synd om sig själv för att resten av världen inte förstår dig. Det är bara naturligt at bli äldre men man behöver inte bli en dick för det, man kan fortfarande vara en vettig person. Hur ska man försöka förklara för sina barnbarn att man röstade på Trump
Varför går det inte att ha en legitim, väl underbyggd poäng med sin "provokation"?

Vi väntar fortfarande på poängen.
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ironin i filmen funkar inte utanför en liten begränsad typ "yngre metrosexuell och centerpartistisk" storstadspublik - och samtidigt verkar det tydligt att den gruppen inte är målgruppen, det är inte dem man vill ha en (arg och känslomässig) reaktion från. Flammarion visade med precision på den dubbeltydiga taktiken bakom filmens upplägg här: (FB) SAS lanserar vidrig, anti-Skandinavisk reklamfilm

Just det. Dessutom är det mycket tveksamt om SAS har någon nytta av en såhär konfrontativ reklamfilm, hittills verkar de inte ha haft det.

Observera, jag säger inte att just du skulle vara yngre metrosexuell och centerröstande Malmöbo eller så, men det är den gruppens uppskattning de vill ha och de inblandade reklambyråerna (det tycks vara 2 st team) hör, skulle jag tänka mig, till just det skiktet.

Filmen kryllar f ö av toksvaga eller i sak helt felaktiga påståenden (t ex att köttbullar skulle kommit från Turkiet eller att IKEA skulle ha snott sin affärsidé och sina framgångar från något mellaneuropeiskt företag) men reklamfolk anser naturligtvis att "vafan, reklam är en konstform och då får man bluffa och använda fiktion" medan vänstern anser att "det är okej att ljuga om man står på den rätta sidan".

Nej, den här filmen är ett magplask, och det verkar bottna bl a i att SAS marknadsföringsavdelning inte tänkte igenom vilka de ville nå och vad de skulle kommunicera.

Vet inte ens vad metrosexuell betyder och skulle garanterat aldrig rösta på centern.
Var jag bor och hur gammal jag är säger jag inte

OK, ja att reklamfilmen vill provocera är ju helt uppenbart och det har den lyckats med, även om den inte fått folk att glömma "flygskammen". Det är väl lite det som är syftet också.
Jag tyckte att den var rätt komisk (utan att tillhöra någon av de kategorier du nämner). Till exempel att låta en svart man prata om att svenskar kommer från vikingarna. Det är väldigt förutsägbart att sd polisanmäler en sån film, eller typ bojkottar SAS, men inte lika givet att Svenssons i allmänhet blir upprörda...
Citera
2020-02-14, 10:31
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Johanna Frändén i Aftonbladet:

Minns ni när hon på samma sätt bagatelliserade reaktionerna över Staffanstorps reklamfilm? Inte jag heller.

Talande också hur dessa journalistkräk låtsas som att det bara handlar om en reklamfilm. "Det är ju bara reklaaaam!! Herregud, lilla snöflinga! Vännen då!" Som om det inte förekommer dagliga attacker på skandinavers ursprung och på vår kultur, varav detta bara är en i raden.

Etablissemanget ska nog vara väldigt glada över att motståndet mot deras lögner än så länge bara rör sig på näthatsnivå. Det kommer andra tider, var så säkra. Era reservat och små ombonade bubblor kommer inte att skydda er.

Ryska troll!!
Citera
2020-02-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Det finns ingen snöflingshöger din jävla NPC. I hela västvärlden är det högerdebattörer som kommer till undsättning när identitetsvänstern försöker begränsa yttrandefriheten. Det är liberaler som kräver safe-rooms inte konservativa!

Det enda ni i slaskvänstern kommer med är projiceringar av era egna fulgrepp och misslyckanden.
Lönlöst. Dessa människor är mer eller mindre redan förlorade. De förstår inte effekterna av sina handlingar, precis som små barn. Handling och konsekvens är för svårt för dem att greppa, det är därför de ständigt bara kan utropa åsikter någon annan sagt åt dem att ha.

De har aldrig tänkt efter själva, för de har aldrig behövt. De har levt hela sina liv enbart med att bli matade med tankar från makthavarna. Att de skulle kunna läsa mellan raderna är otänkbart. Som att spela schack där motståndaren säger åt dig hur du ska spela.
Nyttiga idioter finns det jävligt gott om, det är egentligen inget problem i sig men tyvärr gör de livet odrägligt för oss andra.
Citera
2020-02-14, 10:32
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Den här tråden och 95 procent av Flashback motsäger det du säger. Men i stället för att kalla de snöflingehöger incels grabbar som aldrig får knulla kallar du de orädda frihetskämpar. Allt beror på perspektiv antar jag

Men är det inte lite det som är grejen med den här typen av provokation.
Högern tar över vänsterns verktyg (bojkotta! censurera!)
Citera
2020-02-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Jag kanske är helt fel på detta ev, men är inte begreppet/epitetet "snow flake" en beskrivning av unga vänsterorienterade och mycket lättkränkta människor som överlever utan att själva behöva åstadkomma något av substans eller har behövt utstå substantiella vedermödor? Typ en genus- eller miljöstudent finansierad av det allmänna och/eller mamma och pappa, och som gärna reser jorden runt men gillar Greta och har spenderat avsevärda belopp på Netflix-serier, latte och/eller spännande tesorter?
Jo det är den vedertagna förståelsen. Men vänstern, framför allt i USA, har använt begreppet mot konservativa senatorer som förespråkar behå i klassrummet och förbud mot p-piller etc.

Det vedertagna begreppet för den typen av personer har varit Wingnuts
Citera
2020-02-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det faktum att du tror att du kan kapa ordet snöflinga säger en hel del om hur pinsam du är.

Du är den typ av person som får tårar i ögonen varje gång Trump twittrar.
Föredrar du Wingnuts?
Citera
2020-02-14, 10:35
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddtapio
Politiker som tjafsar om reklamfilmer är populister och sitter inte på några lösningar. De är därför inte värda din röst.
Är det något dåligt att vara populist då? SD om nåt parti sitter väl på lösningar.
Citera
2020-02-14, 10:36
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Den här tråden och 95 procent av Flashback motsäger det du säger. Men i stället för att kalla de snöflingehöger incels grabbar som aldrig får knulla kallar du de orädda frihetskämpar. Allt beror på perspektiv antar jag
Ja, visst är vi hemska som skriver våran åsikt om erat självhat och som nervärderat allt Svenskt och Skandivaviskt. Och samtidigt påstår att ni gillar Sverige. Hur tänker man då?

Själv är jag kvinna så jag kan ligga hur mycket jag vill. Ändå sitter jag här och har denna åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in