Citat:
Ursprungligen postat av
Zilvio
Företagets ambition att framstå som "modernt" PK blir otroligt pinsamt och rent marknadsmässigt är det ju katastrofalt dålig reklam. Chockerande att företaget inte har mekanismer och kompetens att fånga upp och stoppa en sån här katastrof före lanseringen.
Väldigt sorgligt att se . . .
*Obs! Varning för fördomsfull rant*
Precis min tanke. Man kan inte låta infantila champagnekommunister / kommunikationsexperter jobba omonitorerat utan kvalitetssäkring. Detta borde fångats upp, och hade man haft en fokusgrupp med ett tvärsnitt ur den skandinaviska befolkning / sin kundgrupp är jag övertygad om att denna film inte skulle kommit igenom.
Vad har de intresse för att väcka anstöt hos kanske 20-30% av sina kunder? Eller kanske till och med fler.
Ännu mer pinsamt när man drar rysskortet/rasistkortet 😂 Jag skäms å deras vägnar över hur jävla dåliga de är. Det finns en marknadschef (eller vem som nu är beställare) som borde få lämna sin tjänst för sin totala omdömeslöshet. Jag menar, även om jag själv är moderat/åt det mer konservativa hållet så skulle jag inte trycka ut något politiskt/polariserande budskap inom ramen för min professionella roll på mitt lönearbete.
Att de sedan kör papegojstilen på att deras budskap är "att resande berikar" blir ännu mer pinsamt. Vad som är budskapet är upp till betraktaren att avgöra. Min och många andras uppfattning är att man förringar skandinaviska: kulturer, vetenskapsmän, ingenjörer, uppfinnare, entrepenörer, författare, musiker etc. till tjuvar som kopierat sina idéer från andra länder och tar ifrån dem heder och ära OCH våra landsmäns stolthet. Också sjukt patetiskt att man väljer sådana banala saker som köttbullar och midsommarstång.
Om någon på SAS läser detta, för er information så är all vetenskap vidareutveckling av tidigare vetenskap, det kallas inte att kopiera, det kallas att driva forskning/innovation. Dvs. sådant man får belöning för t.ex. i form NOBELpriset eller framgångar i näringslivet. Om ni inte hade läst er nonsensutbildning på flumuniversitetet och circlejerkat tillsammans med era kommunistkompisar, hade ni också haft de basala insikterna. Och kanske hade ni då insett att det finns faktiskt skandinaver som har skapat, gjort framsteg, varit originella. Ni känner inga sådana, ni har dem inte i er umgängeskrets, ni har inte lyckats åstadkomma något än en patetisk film som ni potentiellt kommer få ryggdunkar och eventuellt något ligg med någon 20 åring som tycker ni är såååå kreativa och nytänkande. Men det finns människor av nordisk påbrå och tillhörighet som har skapat värde och slitit för oss. Dem pissar ni på med denna film.
Återigen, jag skäms över att någon kan producera sådan här skit och jag skäms över hur inkompetenta personer i ledande positioner på stora företag kan vara i det här lilla landet.
Kommer självklart att tillsvidare undvika SAS i högsta möjliga mån. Om jag mot förmodan flyger med er kommer jag göra det med avsmak.
Undertecknat
Svensk flygresenär som genomför uppåt 70 flygresor per år.