2020-02-14, 00:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttrakad90
LöL

https://www.resume.se/affarer/byraer/reklambyran-bakom-sas-kampanjen-bombhotat-kontoret-sparrades-av/

Samtidigt:
Citat:
Polisen har nu avskrivit hotet och medarbetarna har fått återvända till sin arbetsplats.
Citera
2020-02-14, 00:20
Medlem
EarthFrequencys avatar
Citat:
LöL

https://www.resume.se/affarer/byraer/reklambyran-bakom-sas-kampanjen-bombhotat-kontoret-sparrades-av/

Se hur han lite oskyldigt slänger in SD i artikeln för att försöka skuldbelägga. Är mållös..Vad är det Donald säger. "Drain the swamp"
Citera
2020-02-14, 00:21
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Åt flickorna från the shining koskit från marken? Missade det helt.

Det var ett exempel. Min poäng var att den som hatar vita kan framställa den som opersonliga och spöklika (vilket SAS gjorde i sin "humor"-film), på samma sätt som den som hatar svarta kan framställa dem som primitiva och äckliga i sin "humor", eller att den som hatar judar kan framställa dem som snåla och fula polisonger, att den som hatar Trump driver med hans fula peruk, gulaktiga hudton och frispråkiga twittrande, etc. Alla går förstås att göra nidbilder av.
Så för att återknyta - förnekar du att SAS "humor" hade poängen att framställa vita och svenskar i negativ dager?

Citat:
Jag uppfattade inte ironin i SAS-filmen som rasistisk, eller hatisk mot vita, utan just som ironi.

Du sa det ja, men all ironi har ju en POÄNG. Så vad var POÄNGEN i denna "ironi", exakt?

Citat:
Men visst, svårt det där med humor. Alltid blir någon kränkt

Påstår du att jag är blond? Eller hur skulle jag annars kunna bli kränkt av att SAS påstår att blondhet är spöklikt? Retorikknepet du använder nu kallas "svenjali", att försöka vända det som motståndarna säger emot dem själva. Detta är dock nonsens av flera skäl, ett av dem är att det inte alls är kränkthet som gör att vi dissar SAS reklamfilm, inte jag iallafall. Problemet är att staten via halvägda flygbolag sprider politisk propaganda som inte alls syftar till att få SAS att sälja fler flygbiljetter. Detta visste såklart reklambyrån eller menar du att reklambyråer inte borde veta hur reklamen de gör kommer emottas? Ett så stort företag som SAS anlitar förstås inte en okunnig reklambyrå som misslyckas, utan budskapet var självfallet instruerat från SAS ledning. Huruvida de kommer erkänna detta är förstås dock en annan fråga!
Citera
2020-02-14, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja det blev ju i alla fall debatt

Men ärligt, blev du provocerad på riktigt av den här filmen? Det var ju så uppenbart en trollning det handlade om.

Ja, jag blir provocerad. Dels eftersom jag anser att de slår skandinavisk kultur i ansiktet, framställer oss som ett gäng snyltare och värdelösa goddagspiltar, dels för att den helt har tappat greppet om vad den ska syssla med som reklamfilm. På vilket sätt är det här en bra sales pitch för SAS??

"Vändningen" i slutet är inte heller övertygande, det går inte att ta det på allvar som att filmen skulle kommunicera: alla folk, alla kulturer stjäl saker och idéer av varandra hela tiden, det är inget att hänga läpp för, även de bästa osv.

Sedan är det fullständigt störtlöjligt av SAS och media att skylla på "ryska trollfarmer" och ett orkestrerat trolldrev. Filmen är riktigt usel och det är inte så konstigt att många uppfattar den som ytlig och förolämpande.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-02-14 kl. 00:24.
Citera
2020-02-14, 00:28
Medlem
Det enda som är positivt med den här reklamen är att den inte är gjord av en Svensk i Sverige. Utan av en dansk..

Problemet är att vad som nu är klassat som "Världens sämsta reklam film - än så länge" var lika troligt att den skulle komma från Sverige av någon komplett-dåre-svensk
Citera
2020-02-14, 00:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
LöL

Jag tyckte jag såg Putin smyga omkring utanför lokalen, det var säkert han som låg bakom bombhotet.
Citera
2020-02-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Intressant vågspel att riskera trolla bort marknadsandelar i en extremt pressad bransch.

Exakt, och att dessutom spotta på dem som primärt betalat för kalaset under stora delar av flygbolagets historia.
Citera
2020-02-14, 00:31
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Patetiskt att SAS är så fega att de stänger av kommentarerna på alla(?) deras reklamfilmer för att de inte vågar visa vad folk tycker.

De har dessutom raderat nedåt-tummar på alla sina videor, så det nu är betydligt jämnare. Jag visste inte ens att man kunde göra det, vad är då poängen med betygssystemet?
Citera
2020-02-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Det enda som är positivt med den här reklamen är att den inte är gjord av en Svensk i Sverige. Utan av en dansk..

Problemet är att vad som nu är klassat som "Världens sämsta reklam film - än så länge" var lika troligt att den skulle komma från Sverige av någon komplett-dåre-svensk

Ja, hade jag inte vetat att den var från en dansk byrå hade jag alla gånger antagit att filmen var producerad i Eken.

Men det kanske finns några stockholmare på den danska byrån?
Citera
2020-02-14, 00:32
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Vad snackar du om?
https://www.youtube.com/watch?v=AzpXk-ekTiM

Va fan är det för en version? Den är för kort. 2:42 ska videon vara.
Citera
2020-02-14, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, hade jag inte vetat att den var från en dansk byrå hade jag alla gånger antagit att filmen var producerad i Eken.

Men det kanske finns några stockholmare på den danska byrån?

Södermalmare tack.. Blanda inte ihop dåre-Stockholm med resten av Stockholm tack... Säg mer än gärna Rinkeby och inte Stockholm när du pratar om Rinkeby också

Kanske är lättkränkt... men likförbannat så vägrar jag kopplas ihop med dessa idiot-områden : (Putin kan mer än gärna få dom GRATIS..)

Men yes du har förmodligen rätt att Södermalm har något med det hela att göra. Men jag är ändå glad av att den är gjord av en DANSK byrå.. DVS reklam filmen som är klassad som "världens sämsta" för en gångs skull inte kommer från Sverige...

Om nu bara Greta kunde registrera sig i ett annat land så hon inte förstör resten av Sveriges rykte så skulle det vara KLOCKRENT!
Senast redigerad av Chilledippen 2020-02-14 kl. 00:41.
Citera
2020-02-14, 00:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
De har dessutom raderat nedåt-tummar på alla sina videor, så det nu är betydligt jämnare. Jag visste inte ens att man kunde göra det, vad är då poängen med betygssystemet?

De kanske rensat bort påstådda "botar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in