2020-02-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Nja, kan förstå till viss del. Bokade för längesedan och det är en dyr resa. Gissar att du inte får igen mycket om du skulle avboka nu.
jag kan inte alls förstå
Citera
2020-02-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Som det sägs så är det en amerikansk patent från Gilead och tydligen hoppas de att de kinesiska testerna fungerar.

If the company’s drug succeeds in studies in China, it could become the first treatment proven to work against a respiratory virus that has killed more than 1,000 people and infected some 42,600 in fewer than three months.

https://www.marketwatch.com/story/gilead-scrambles-to-develop-first-drug-for-coronavirus-2020-02-12?mod=mw_quote_news

Tack för länk. Jag tänker att kina börjar massproducera pga att de möjligen har fått nått mer på fötterna från den kliniska studie som drog igång 7/2. Först sades att den studien skulle dragit igång 3/2 (typ).
Citera
2020-02-13, 19:04
Medlem
magpests avatar
Citat:
Nja, kan förstå till viss del. Bokade för längesedan och det är en dyr resa. Gissar att du inte får igen mycket om du skulle avboka nu.

För vissa är en liten pengaförlust värre än döden. Jag skulle då inte ta risken och åka till Vietnam så som läget ser ut just nu.
Citera
2020-02-13, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
För vissa är en liten pengaförlust värre än döden. Jag skulle då inte ta risken och åka till Vietnam så som läget ser ut just nu.
Jag skall på mässa till istanbul med massa kinesiska fötetag

Tror ni det e farligt?

Har hört noll om turkiet?
Citera
2020-02-13, 19:07
Medlem
En tonåring har dött i Norge från komplikationer av vanlig influensa. Kan det vara så att den sista sovjetstaten mörkar?

Citat:
En elev ved Kongerød ungdomsskole i Skien døde torsdag på Rikshospitalet som følge av komplikasjoner ved vanlig influensa.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGbx3J/skoleelev-i-skien-doede-etter-komplikasjoner-ved-influensa
Citera
2020-02-13, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Miljoner är gästarbetare som brukar åka hem under nyår. Men även wohaneser åker ut på semester. Jag läser det som att de varit och knackat på hos lägenheter. Annars verkar det ju konstigt.

Tillåter Sverige fortfarande kinesiska turister?
Såg ett gäng i Stockholm igår, ingen hade munskydd. Usch. Folk tog omvägar.
Citera
2020-02-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remdesivir
Tack för länk. Jag tänker att kina börjar massproducera pga att de möjligen har fått nått mer på fötterna från den kliniska studie som drog igång 7/2. Först sades att den studien skulle dragit igång 3/2 (typ).

Jag fruktar att detta är nya HIV som man inte blir kvitt med. Kina varnar de tillfrisknade att inte lita på att de är immuna. Vi får hoppas på vaccin. De körde med HiV-medicin även på SARS tiden. Den här kanske är mer sticky som HIV. Massproduktion känns desperat. Vi får se.
Citera
2020-02-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Tillåter Sverige fortfarande kinesiska turister?
Såg ett gäng i Stockholm igår, ingen hade munskydd. Usch. Folk tog omvägar.

Misstänker att de är svenska kineser. Såg också en grupp. Kina tillåter inte gruppresor i alla fall.
Citera
2020-02-13, 19:22
Medlem
Citat:
Två från jobbet åker till Vietnam till helgen, ska vara borta två veckor. Frågade lite försiktigt imorse om dom hört om karantän i Viet, dom såg väll inte roade ut direkt 😆
Fick svaret; Att är det tänkt så är det 😄

Dock är det så att Vietnam redan stängt ner gränsen för kineser redan för ett tag sen .
Citera
2020-02-13, 19:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Där ser man, Texas tar en kula för laget. Snuvig cowboy blir #15 i USA.
Citat:
CDC statement on the case of coronavirus in Texas. It's a person under federal quarantine at JBSA-Lackland.

https://twitter.com/BNODesk/status/1227975504906653699
Citera
2020-02-13, 19:28
Medlem
Dumheter

Dumhet 1: Påstående om att dödligheten ligger mellan 10-30%. Detta baseras på fantasifullt trollande med siffror från Kina. Det finns inte en endaste expert som anser att dödligheten är så stor. (motbevisa mig). En hel del Flashbackare anser sig veta bättre och säger att man mörkar etc., och baserar sin data på Kina med korkade beräkningar. Det behöver man inte och ska man inte göra eftersom det finns tillräckligt med västerländska fall, och har man inte basala mattematiska och statistiska kunskaper bör man heller inte försöka.

Dumhet 2: Påstående om att viruset redan är spritt i Sverige eftersom det egentligen uppstod redan förra hösten. Jaha, då lär det rimligtvis vara utspritt över hela världen redan och varför har inte en enda västerländsk virolog upptäckt viruset? Var återfinns den extrema ökningen av patienter på sjukhusen och framförallt varför upptäcks inte nya fall nu när man är medveten om viruset annat än de som har en direkt koppling till Kina?

Dumhet 3: Sprida dumheter från vloggare som t.ex. Adam Taggart.
Citera
2020-02-13, 19:30
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Dock är det så att Vietnam redan stängt ner gränsen för kineser redan för ett tag sen .
Svårt att resa in i vietnam från kina.

Ska själv ned om ca 1mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in