2020-02-13, 03:24
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag har bott här i Kina i 15 år, och är väl förtrogen med dess kultur och historia, och nej, det existerar ingen äldre kultur. Det enda som fortfarande existerar är hedrandet av döda en gång om året. Till och med det bästa med Kina, matkulturen, är idag mer eller mindre förstörd.

Får väl anta att du bor i en skyskrapa i Shanghai eller liknande då? Kina är stort. Ville du ha kultur hade det funnits tusentals mindre byar att bosätta dig i. Här har du en del t.ex
https://thatadventurer.co.uk/31-ancient-towns-in-china/
Citat:
Ja, det är en kvalificerad gissning

Förstod det.
Citera
2020-02-13, 03:27
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Håller inte speciellt koll på detta, men om det är så som någon sa innan att man använder CT för att kolla lungförändringar och rapporterar dessa som smittade lär du ju få en j-a massa fall. Alla dessa är ju i så fall inte smittade, utan även storrökare, cancerpatienter och alla som nyligen haft lunginflammation, oavsett orsak, räknas ju då med.

Tror du verkligen dom är så dumma? Eller försöker du bara lugna ner dig själv?
Det finns ju redan betydligt mer evidens åt andra hållet. Man måste nästan vara en idiot för att blunda vid det här laget.
(FB) Bevis för att Kina Ljuger om de officiella dödstalen från Coronaviruset 2019ncov
Citera
2020-02-13, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Får väl anta att du bor i en skyskrapa i Shanghai eller liknande då? Kina är stort. Ville du ha kultur hade det funnits tusentals mindre byar att bosätta dig i. Här har du en del t.ex

Förstod det.

Bor varken i Shanghai eller i en skyskrapa. Och tro mig, jag har en stor erfarenhet av mindre byar. Men det faktum att du refererar till de mest plastiga ställerna i hela Kina, så förstår jag din bristande kunskap om landet.
Citera
2020-02-13, 03:30
Medlem
Citat:
Tror du verkligen dom är så dumma? Eller försöker du bara lugna ner dig själv?
Det finns ju redan betydligt mer evidens åt andra hållet. Man måste nästan vara en idiot för att blunda vid det här laget.
(FB) Bevis för att Kina Ljuger om de officiella dödstalen från Coronaviruset 2019ncov

Som sagt, jag refererade bara till vad någon annan skrev. Och tyvärr, det låter definitivt som något man skulle göra här i Kina.

Sen döljer de nog inte talen. De har inte kunskap, vilket gör att siffrorna blir fel.
Citera
2020-02-13, 03:31
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
https://www.dn.se/nyheter/varlden/kina-stanger-del-av-stad-krigsliknande-tillstand/ (betalvägg)

I delar av Shiyan, 450 KM nordväst om Wuan införs nu krigsliknande avspärrningar.Inte ens poliser, brandbilar eller ambulanser för köra in/eller ut. Xi JInping säger nu att kampen nu nått ett kritiskt läge.

Jag skulle knappast tro att det är en slump att denna åtgärd tidsmässigt sammanfaller med uppreviderad statistik över antalet smittade
Oj oj mycket intressant

Du får gärna återge mer när du kan och det kommer då det är som du beskriver betalväg.
Ser ut som att går in i ett nytt skeende nu.
Citera
2020-02-13, 03:41
Medlem
Citat:
Jag har bott här i Kina i 15 år, och är väl förtrogen med dess kultur och historia, och nej, det existerar ingen äldre kultur. Det enda som fortfarande existerar är hedrandet av döda en gång om året. Till och med det bästa med Kina, matkulturen, är idag mer eller mindre förstörd.

Ja, det är en kvalificerad gissning baserad på mina erfarenheter här hur man sköter saker. En "agent" som går omkring och "spiller" kan du bara glömma, speciellt en utländsk sådan. CCTV existerar överallt och Kina skulle ha lanserat den teorin så snabbt som det bara går, då det skulle passa regimens agenda. Och just att man inte hittar ett samband mellan vissa individer styrker mina teorier med tanke på att alla utgår från wet market.

Dittporrkonto, okej, men jag måste fråga dig som är där, vad tror du om det hela? Du måste antagligen äta mat som alla andra, då lär man behöva gå ut. Vi får ingen som alls information här i Swedistan, utan måste tilta på SAS reklamer fast detta är sjukt mycket mer allvarligare än SAS svenskhat. Jag måste ärligt säga att jag har ingen koll alls fast jag är en nörd som lever på information som jag försöker plocka med källkritik från olika källor. Det finns för mycket shit och bullshit så det knappt går att dra en enda slutsats längre. Please, enlighten me. Jag blir tokig! Ursäkta även min dåliga flashbackkunskap då jag citerar som en kratta men behöver verkligen infon. Kan du komma med relevant fakta, jag litar på Dig! Säg allt du kan säga och har koll på, eller kan man ha någon koll fast man bor där? Vsd händer, atm, i stora drag? Mvh
Citera
2020-02-13, 03:59
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Förstod det.
Har du ens varit i Kina eller är det enbart gissningar baserade på det du läst på nätet som bildar grunden i det du skriver om?

Och om du varit är då som turist och blivit matad av vad de velat visa dig eller som flera av oss här som arbetat i någon form i Kina och sett en mer klarare bild av hur det är?

Vi är nog flera som är intresserade av vilken grund du har i dina inlägg.
Citera
2020-02-13, 04:20
Medlem
Fortsatt dagsrapportering på runt +30% nya insjuknade kommer innebära väldigt många nya fall per dag, får hoppas att avtrappningen fortsatt stadigt håller i sig även med ny diagnostiseringsmetod.
Senast redigerad av 65547063 2020-02-13 kl. 04:25.
Citera
2020-02-13, 04:31
Medlem
Extremt intressant!
Coronavirus – China’s Secret Plan To Weaponize Viruses
https://greatgameindia.com/coronavirus-chinas-secret-plan-to-weaponize-viruses/

He said there were three vital issues that must be grasped. The first was the issue of living space—because China is severely overpopulated and China’s environment is deteriorating. The second issue, therefore, is that the Communist Party must teach the Chinese people to “go out.” By this Gen. Chi meant the conquest of new lands in which a “second China” could be built by “colonization.” From this arises the third vital issue: the “issue of America.”

Gen. Chi warned his listeners: “This appears to be shocking, but the logic is actually very simple.” China is “in fundamental conflict with the Western strategic interest.” Therefore, the United States will never allow China to seize other countries to build a second China. The United States stands in China’s way.

Chi explained the problem as follows: “Would the United States allow us to go out to gain new living space? First, if the United States is firm in blocking us, it is hard for us to do anything significant to Taiwan, Vietnam, India, or even Japan, [so] how much more living space can we get? Very trivial! Only countries like the United States, Canada, and Australia have the vast land to serve our need for mass colonization.”

“We are not as foolish as to want to perish together with America by using nuclear weapons,” said the general. “Only by using non-destructive weapons that can kill many people will we be able to reserve America for ourselves.” The answer is found in biological weapons. “Of course,” he added, “we have not been idle, in the past years we have seized the opportunity to master weapons of this kind.”
Citera
2020-02-13, 04:57
Medlem
arbetets avatar
早上好!

Nattens skörd:

60 329 smittade
1368 döda
5995 tillfrisknade

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Ett rejält skutt alltså.
Citera
2020-02-13, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Dittporrkonto, okej, men jag måste fråga dig som är där, vad tror du om det hela? Du måste antagligen äta mat som alla andra, då lär man behöva gå ut. Vi får ingen som alls information här i Swedistan, utan måste tilta på SAS reklamer fast detta är sjukt mycket mer allvarligare än SAS svenskhat. Jag måste ärligt säga att jag har ingen koll alls fast jag är en nörd som lever på information som jag försöker plocka med källkritik från olika källor. Det finns för mycket shit och bullshit så det knappt går att dra en enda slutsats längre. Please, enlighten me. Jag blir tokig! Ursäkta även min dåliga flashbackkunskap då jag citerar som en kratta men behöver verkligen infon. Kan du komma med relevant fakta, jag litar på Dig! Säg allt du kan säga och har koll på, eller kan man ha någon koll fast man bor där? Vsd händer, atm, i stora drag? Mvh

Det spelar ingen roll var du läser, du kommer få inkorrekta uppgifter var du än tittar. Det bästa är att lära sig hur virus och bakterier fungerar. Jag använder inte ansiktsmask förutom när jag handlar mat. Och det är bara för att de släpper inte in en om man inte har mask. Mask underlättar spridning. Håll hygienen och göka inte med personer i riskgruppen.

Jag köper inte mat på marknader. Jag har en ganska känslig mage, så jag är väldigt noga med min kost. Jag köper enbart mat som är förpackade. Jag tillagar all mat väldigt noga. Jag äter inte om jag inte vet vad det är för kött. Jag äter inget som kan simma.

I övrigt händer det inte mycket. I princip allt är stängt. Det är nödvändiga funktioner som mattransporter, el, vatten, gas, telefoni, polis, brandkår, sjukvård. Allt annat står stilla. En del (ytterst få) industrier har påbörjat viss produktion, men det är ytterst lite. Preliminärt väntar man till den 17:e. Då kommer nästa avgörande gällande karatän och företags tillstånd att få öppna. Skolor är stängda till 1 mars som det är nu.

Siffror ska man inte stirra sig blind på. Det är helt ointressant. Olika instanser mäter på olika sätt och får olika resultat. Även om siffrorna stiger var dag ser jag inget som tyder på att viruset sprider sig vidare effektivt längre. De stora orosmomenten är personer som medvetet går ut och försöker smitta andra.
Citera
2020-02-13, 05:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Extremt intressant!
Coronavirus – China’s Secret Plan To Weaponize Viruses
https://greatgameindia.com/coronavirus-chinas-secret-plan-to-weaponize-viruses/

He said there were three vital issues that must be grasped. The first was the issue of living space—because China is severely overpopulated and China’s environment is deteriorating. The second issue, therefore, is that the Communist Party must teach the Chinese people to “go out.” By this Gen. Chi meant the conquest of new lands in which a “second China” could be built by “colonization.” From this arises the third vital issue: the “issue of America.”

Gen. Chi warned his listeners: “This appears to be shocking, but the logic is actually very simple.” China is “in fundamental conflict with the Western strategic interest.” Therefore, the United States will never allow China to seize other countries to build a second China. The United States stands in China’s way.

Chi explained the problem as follows: “Would the United States allow us to go out to gain new living space? First, if the United States is firm in blocking us, it is hard for us to do anything significant to Taiwan, Vietnam, India, or even Japan, [so] how much more living space can we get? Very trivial! Only countries like the United States, Canada, and Australia have the vast land to serve our need for mass colonization.”

“We are not as foolish as to want to perish together with America by using nuclear weapons,” said the general. “Only by using non-destructive weapons that can kill many people will we be able to reserve America for ourselves.” The answer is found in biological weapons. “Of course,” he added, “we have not been idle, in the past years we have seized the opportunity to master weapons of this kind.”

Minst sagt intressant ja, men hur bedömer vi källans trovärdighet? Generalens tal kan väl knappast ha varit menat att nå offentlighetens ljus, så hur läckte det i sådana fall ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in