Citat:
Det finns ingenting i livet som någon kan garantera till den graden. Närmare 200 män dör varje år i arbetsplatsolyckor, och då är vi Svenskar väldigt bra på att förebygga och eliminera risker.Jag ska försöka göra det då saker i min omgivning lugnat ner sig, så att jag kan ta till mig det jag läser 
Det är inte säkert att det gör ont, varken själsligt eller fysiskt. Men jag vill veta säkert att det enbart är den som verkligen vill sälja sex som gör det, för att undvika att det kanske gör ont i själen för en del som kanske känner sig tvingade av olika orsaker.
Vi är ju olika känsliga för såna saker, så vissa individer kan säkert stänga av, men jag gissar på att inte alla kan det.
Är jag garanterad att ingen som säljer sex far illa på något sätt av det är jag inte emot laglig prostitution, det är det som är min grej.
Även om jag personligen är emot att byta sex mot pengar, då jag vill att sex ska drivas av enbart lust och attraktion.

Det är inte säkert att det gör ont, varken själsligt eller fysiskt. Men jag vill veta säkert att det enbart är den som verkligen vill sälja sex som gör det, för att undvika att det kanske gör ont i själen för en del som kanske känner sig tvingade av olika orsaker.
Vi är ju olika känsliga för såna saker, så vissa individer kan säkert stänga av, men jag gissar på att inte alla kan det.
Är jag garanterad att ingen som säljer sex far illa på något sätt av det är jag inte emot laglig prostitution, det är det som är min grej.
Även om jag personligen är emot att byta sex mot pengar, då jag vill att sex ska drivas av enbart lust och attraktion.
Du får bedriva sex precis utifrån vilka regler du än behagar och jag håller med, kan man ta skada psykiskt av att ha sex, ska man inte ha det förrän man blivit vuxen och kan hantera det.
Vi är skapta rent fysiskt för uppgiften, så fysiskt är det knappast någon större fara.
Fick du med argumenten där som var viktiga?
Du väljer själv.
Kan du sträcka dig så långt att andra också får välja "själv" utan att behöva ta hänsyn till någon självutnämnd moralpolis med luddiga förhållningsregler som: är "jag" garanterad att "ingen" far illa på "något sätt", så kanske...?
Är inte det att omyndigförklara de inblandade och besluta över huvudet på fria människor?