Jag har precis begärt en överprövning av tingsrättens preliminära beslut att INTE skicka ut digital FUP.
Det har fungerat i tidigare fall att tingsrätten har ändrat sitt beslut.
Ju fler som skickar in en överprövning eller överklagan, desto större chans har vi att få ut FUP digitalt.
Varmt välkomna att använda sig av min text här nedan.
Som sagt, ju fler desto bättre.
Till : orebro.tingsratt@dom.se
Ämne : Mål nr B2705-18
Mål: B 2705-18
Överprövning av beslut.
Tingsrättens preliminära beslut att inte skicka ut digital FUP i Mål B 2705-18
Jag önskar ta del av hela FUP i kostnadsfri PDF-format enligt offentlighetsprincipen.
Jag begär överprövning gällande samtliga aktbilagor och vill ha dom sända till mig i kostnadsfritt PDF-format enligt offentlighetsprincipen.
Aktbilagorna får gärna vara maskade i de delar som är sekretesskyddade.
Alternativet är att 100-tals personer kommer gå samman och begära ut ”gratis-sidor” alt köpa endast 200 sidor var tills hela FUP är uthämtad komplett.
Så därför begär jag en överprövning av följande anledningar.
1. Offentlighetsprincipen
2. Ej skäligt arbete hos allmänhet och tingsrätt för att få ut en offentlig handling
3. Ni skall ta hänsyn till miljöaspekten och onödigt pappersslöseri.
Vänliga hälsningar
Xxxxx Xxxxxxx.
Här är standard svaret från tingsrätten.
Örebro tingsrätt har tagit emot ditt meddelande. Vi läser inkommande e-post varje arbetsdag.
I princip blir all post till domstolen allmän handling. Det innebär bland annat att allmänheten och massmedier normalt har rätt att ta del av innehållet i ditt meddelande.
Mer information om Örebro tingsrätt finns på
www.orebrotingsratt.domstol.se
I och med att ditt e-postmeddelande inkommit till Örebro tingsrätt blir dina personuppgifter föremål för behandling enligt gällande dataskyddslagstiftning.
Mer information om personuppgiftsbehandling finns på
http://www.orebrotingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Behandling-av-personuppgifter/
Du kan även kontakta tingsrättens dataskyddsombud (kontaktuppgifter finns på ovan nämnd webbsida)
Med vänliga hälsningar
Örebro tingsrätt
Tel: 019-16 63 00 • orebro.tingsratt@dom.se • Postadress: Box 383, 701 47 Örebro • Besöksadress: Järnvägsgatan 1 A • Fax: 019-26 28 06 •
www.orebrotingsratt.domstol.se
Detta meddelande går inte att svara på.