2020-02-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Källa: https://www.domstol.se/orebro-tingsratt/nyheter/2020/02/atal-i-mal-angaende-misstanke-om-mord-i-hjarsta-orebro/

Det blir till att betala 28 000 kronor med andra ord.

Alltså pappersfup.

Men frågan om hur många sidor själva fupet har är väl ändå inte riktigt klarlagd?

I NA-artikeln nämns att ”polisutredningen” är på 14000 sidor.

Kanske går notan bara på hälften?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Källa: https://www.domstol.se/orebro-tingsratt/nyheter/2020/02/atal-i-mal-angaende-misstanke-om-mord-i-hjarsta-orebro/

Det blir till att betala 28 000 kronor med andra ord.
Nej. Förundersökningen är på 14000 sidor. Inte fupen. Den är säkert nerbantad till 4000 sidor. Max. Resten är slask. Men fan vet. Blir dyra papperskopior ändå om de vägrar skicka på pdf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phumin
Jag har försökt att hitta i tråden vem gärningsmannen misstänkts vara men kanske du kan upplysa mig
Han heter Stefan Davidsson.
Citera
2020-02-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det står ingenting om i vilket format FUP:en kommer att levereras till dem som beställer den.

Det känns bra att rättegången kommer igång snart men är det inte ovanligt kort tid mellan åtal och huvudförhandling?

Nej, det är en helt normal tidsrymd.
Citera
2020-02-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det står ingenting om i vilket format FUP:en kommer att levereras till dem som beställer den.

Det känns bra att rättegången kommer igång snart men är det inte ovanligt kort tid mellan åtal och huvudförhandling?

Papper
Citera
2020-02-13, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Från det rättsmedicinska läkarutlåtandet:

"Psykiskt tillstånd vid gärningen och tiden därefter

Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion. Deras relation var destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt. Han hade dock meddelat henne vid flera tillfällen att det inte var möjligt att de skulle bli ett par eftersom han ville återförenas med sin förre detta hustru. Davidsson behandlas med sömn- och rogivande medicin till natten som han är tveksam till och har samtal med prästen som han uppskattar.
"

https://www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108

Så det är så Davidsson beskriver det.
Att Lena ville gifta sig med honom, men han ville ha tillbaka HD.

" Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion."

Väldigt underlig formulering samt stark sexuell attraktion" som får mig att undra och ger mig en konstig känsla hos mig att han har gjort något sexuellt mot L*ena som finns beskrivet någonstans. I anmälan?

Men mer troligt kanske:

Kanske psykiatrikern frågade SD varför han ändå fortsätter att träffa LW om han nu ville ha HD tillbaka?
Att är det hans förklaring till att de ändå fortsätter att ha en relation, fast bara för sexet?

Tack Honan!
Citera
2020-02-13, 15:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om många mailar in och ber om fupen så inser dom att några papperskopior skall INTE skickas pga miljöskäl. Så skedde med Peter Plax-mordet. Jag bad om fupen - fick besked att papperskopior skickas. Jag och en annan användare här tänkte dela på kostnaden. Dock var det sån rusning efter fupen att när de väl lagt mitt paket på lådan så bestämde domaren att det skulle skickas på pdf - kostnadsfritt.

Så det är bara att maila tingsrätten - så många som möjligt.

Ja, det blir till att maila och påtala att de behöver tänka på miljön!

Antagligen blir den digital i senare skede efter allt tjat, men de kanske behöver lite administrativ tid att ordna saken.

Ska bli intressant att se innehållsförteckningen i FUP.

Edit: Har nu mailat Rotel 7 och påtalat att de av miljömässiga skäl bör satsa på att ordna en digital FUP.

--------------------

Hur kunde allt gå så fel?

639 dgr sen LW mördades
SD misstänkt på Sannolika Skäl är inlåst sen 170 dgr
Åtal väcks 14 februari
Huvudförhandling väntas påbörjas 26 februari
Presskonferens fre 14/2 kl 14.30-15

En SAMMANFATTNING modell light

- endast 13 sidor med närmare 50 bilder och mindre med text

För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Sammanfattning modell light för anonym nedladdning
www.filedropper.com/mordetplena

Häktningsprotokoll, beslut m m online
https://issuu.com/honan6/docs/h_ktning_och_beslut

Hypotetisk bevisning
www.bildtagg.se/bild/tjo2x12jizisnvvz4n2nd01

-----------

Sammanfattning för läs online
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_i_hj_rsta

Sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/hjrstamordet
Senast redigerad av Honan6 2020-02-13 kl. 15:24.
Citera
2020-02-13, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Alltså pappersfup.

Men frågan om hur många sidor själva fupet har är väl ändå inte riktigt klarlagd?

I NA-artikeln nämns att ”polisutredningen” är på 14000 sidor.

Kanske går notan bara på hälften?
Det är en PRELIMINÄR bedömning. Om alla härinne begär ut fupen så inser de nog att det inte är görbart med pappersfup. Det är ett sånt slöseri så det finns inte.
Citera
2020-02-13, 15:09
Medlem
notknapparens avatar
Och saxat från från Personutredningen:

"Davidsson uppger att har fullgjort såväl grundskola som gymnasium."

"Davidsson upplever att den psykiska hälsan är god. "

"Enligt registerutdrag från socialförvaltningen i Örebro kommun förekommer
Davidsson genom barnen då han är frihetsberövad. Inga ytterligare noteringar
finns.
"

https://www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97
Citera
2020-02-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion. Deras relation var destruktiv med känslomässig manipulation där han hade kraftfullt övertag över henne som han visade många gånger både fysiskt respektive mentalt. Han hade dock meddelat henne vid flera tillfällen att det inte var möjligt att de skulle bli ett par eftersom han ville återförenas med sin förre detta hustru. Davidsson behandlas med sömn- och rogivande medicin till natten som han är tveksam till och har samtal med prästen som han uppskattar.
"

" Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i form av ilska och hat samt stark sexuell attraktion."

Väldigt underlig formulering samt stark sexuell attraktion" som får mig att undra och ger mig en konstig känsla hos mig att han har gjort något sexuellt mot L*ena som finns beskrivet någonstans. I anmälan?

Men mer troligt kanske:

Kanske psykiatrikern frågade SD varför han ändå fortsätter att träffa LW om han nu ville ha HD tillbaka?
Att är det hans förklaring till att de ändå fortsätter att ha en relation, fast bara för sexet?

Tack Honan!

Noterar att ateisten herr D. nu uppskattar samtal med en präst. Kanske för att det är långtråkigt i häktet eller för att han plågas av samvetet?
Hur som helst: den egna skumpan ligger på plats i kylen. Heja åklagare Hiding!
Citera
2020-02-13, 15:17
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"

Men mer troligt kanske:

Tack Honan!

Det är som sagt hans version, tror inte fup kommer visa på det.

Emotsägelsefullt att som han nu påstår, skilsmässa med HD, troligen bla pga otroheten. Sedan försöker han få tillbaka HD men fortsätter ligga med LW?
Vilket svin.

Dock kan vi redan nu sänka påståendet att han skulle haft "ett mentalt övertag ".
Allt i loggar och vittnesmål tyder på motsattsen.

Bara meningen " ilska och hat, samt stark sexuell attraktion " tyder på att han inte kunde hantera det mentalt.
Citera
2020-02-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Noterar att ateisten herr D. nu uppskattar samtal med en präst. Kanske för att det är långtråkigt i häktet eller för att han plågas av samvetet?
Hur som helst: den egna skumpan ligger på plats i kylen. Heja åklagare Hiding!
En kvinnlig präst kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in