2020-02-13, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Vi kommer inte enas i frågan, men jag är nyfiken på vad du (m fl) menar att det är för politiskt budskap man vill hamra in i folks hjärnor. Vad vill man uppnå?

Det har jag redan skrivit till dig. Det var i princip det första jag skrev.

Men om jag ska fundera fritt. Och räkna ut vad de försöker med.

Så är det att förbereda oss för ännu en flyktingvåg. Så vad dom menar i reklamfilmen är att vi ska öppna våra hjärtan igen.. Det är iaf det dom försöker säga till vårat undermedvetna.

Reklam filmen var en vädjan. Inte reklam.
Citera
2020-02-13, 14:38
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Vad är egentligen unikt för en region i dagens värld? Rätt få delar egentligen. Det mesta är världsligt och därför blir det lite lustigt att man desperat vill klamra sig fast vid det som är ”ens eget”.

Har du varit i Japan, Sudan eller Schweiz?
Citera
2020-02-13, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alltså uppfanns inte datamusen i Sverige.

Nej men Håkan Lans uppfann något väldigt likt i kombination med mycket annat så många har blandat ihop det men nu är ju du endast ute efter att förminska Sverige och vad Sverige bidragit med i världen så du skiter ju i Håkan Lans utan det handlar bara om propaganda ditt lilla troll.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jo, kultur finns ju ändå. Den är bara ett jävla lapptäcke med en gnutta unik sytråd som håller ihop skiten. Lapptäcket är trots allt unikt och det är själva sytråden vi ska värna om.

Nej om man underkänner kultur för att den bygger på något annat som finns det ingen kultur.
Citera
Medlem
Citat:
Rent krasst så har de fel naturligtvis: det finns ”truly scandinavian” saker i världen. De exempel SAS väljer att ta upp i filmen är sådant som inte är skandinaviskt (eller åtminstone sådant som kan diskuteras), men det mesta av vår kultur är inlånat eller uppblandat. Det blir ju så i en global värld. Och det är i en global värld som SAS figurerar, därav deras vilja att belysa just detta.

Vad är egentligen unikt för en region i dagens värld? Rätt få delar egentligen. Det mesta är världsligt och därför blir det lite lustigt att man desperat vill klamra sig fast vid det som är ”ens eget”.

Det SAS (och hela den svenska PK-vänstern) missar är att nästan ingen tycker om ett land där man hela tiden ber om ursäkt för landets egen kultur, försöker tvätta bort den eller pissar på den. Inte heller i en "globaliserad värld". USA, globalisternas ständiga modelland och förebild, hade aldrig kunnat ta emot så många invandrare och växa till en stormakt/supermakt om man inte med frustande iver hade promotat landets egen kultur (amerikanernas/USA:s kultur, inte indianstammarnas). Det är just detta handfasta, tydliga promotande, självkänslan för den egna kulturen och kulturarvet, som saknas i Europa nuförtiden och särskilt i Sverige.

Naturligtvis är ett lands/folks kultur levande och klarar att ta upp nya inslag över tid, men det betyder inte (som du tycks tro) att den saknar en egen inre kontinuitet som gör den till sin egen.
Citera
2020-02-13, 14:40
Medlem
petnomis avatar
Citat:
... och det är precis det budskapet SAS försöker få fram med sin reklamfilm.
SAS försöker förmedla ett budskap byggt på en rad påståenden som vid en närmare granskning är fullkomligt felaktiga. Deras sätt att göra detta på är anmärkningsvärt idiotiskt och vidrigt när SAS försöker klä av skandinaverna deras kultur genom absurda påståenden som inte är sanna.

Men jag antar att du är en vänsteranhängande PK marxist som helst av allt vill se att alla som uttalar sig mot SAS reklamfilm skall kallas för högerextrema med åsikter som skall klassas som hatbrott!

Du är inget annat än ett PK vurmande troll.
Citera
2020-02-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ingen ironi? Du är verkligen humorlös.

Hade det varit ironi så hade ju SAS påpekat det som ett försvar efter all kritik, jag har mycket humor men är dock inte marinerad i kulturmarxism och hatar mig själv som du gör.
Citera
2020-02-13, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Om jag ska fundera fritt. Och räkna ut vad de försöker med Så är det att förbereda oss för ännu en flyktingvåg. Så vad dom menar i reklamfilmen är att vi ska öppna våra hjärtan igen.. Det är iaf det dom försöker säga till vårat undermedvetna.

Reklam filmen var en vädjan. Inte reklam.

Oj jävlar vilken konspiration! Måste vara många parter inblandade i den här soppan. Jag tror inte att svenska politiker - oavsett partitillhörighet (med undantag för vänstern) - vågar sig på att öppna slussarna för ännu en flyktingvåg inom er närmaste. Skitstormen som du med kamrater orsakar blir dem övermäktig. Själv sällar jag mig givetvis till den skara som inte tror på din konspirationsteori ett dyft, men tack för klargörandet!
Citera
2020-02-13, 14:45
Medlem
Ad-infinitums avatar
Amanda Lind borde ju vara den minister som tar denna reklamfilm hårdast.
Eller nöjer hon sig med att vara Demokrati och Idrottsminister framöver?

För vi kan ju inte ha en minister över något vi inte har. Eller?
Citera
2020-02-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Blir nyfiken, vad var det Gillette gjorde?

https://youtu.be/UYaY2Kb_PKI

Vilket många menar är en bidragande orsak till detta:

https://www.reuters.com/article/us-proctergamble-results/pg-posts-strong-sales-takes-8-billion-gillette-writedown-idUSKCN1UP1AD
Citera
2020-02-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej om man underkänner kultur för att den bygger på något annat som finns det ingen kultur.

Din mening är luddig.
Citera
2020-02-13, 14:46
Bannlyst
Citat:
Oj jävlar vilken konspiration! Måste vara många parter inblandade i den här soppan. Jag tror inte att svenska politiker - oavsett partitillhörighet (med undantag för vänstern) - vågar sig på att öppna slussarna för ännu en flyktingvåg inom er närmaste. Skitstormen som du med kamrater orsakar blir dem övermäktig. Själv sällar jag mig givetvis till den skara som inte tror på din konspirationsteori ett dyft, men tack för klargörandet!

Det behöver inte vara många parter. Det räcker med att dom får lite pengar för att sprida ett politiskt meddelande. Det har hänt många gånger förr på andra platser i världen.

Nu får vi se om jag hade rätt eller inte. Och jag varnar dig. Jag hade rätt om fallout 76 floppen medans alla andra fortfarande var våta i byxan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in