2020-02-13, 08:18
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Säkert inte till 100% men den stämmer bättre nu än då och bättre än en gissning. Samt kom ihåg att den nedräkningen gjordes (genom hårt noga arbete) av de vanliga historiker som förkastas här.
Det finns egentligen inte två sidor i detta.
Jag tror ju tex själv att viss gasning har förekommit, eftersom många vittnar om det. Kanske i avlusningsrummen. Dock finns idag dokument som styrker att någon massgasning av tex de 400.000 ungrarna inte ägde rum. Var är då dessa? Avrättades de?
Jag är alltså intresserad av att veta hur många som dog, men detär snudd på omöjligt att föra en seriös diskussion om saken, oftast. Folk flippar ur bara man lyfter frågan (du är väl den enda som faktiskt inte gjort det
Citera
2020-02-13, 08:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Kan du själv bidra med någonting som liknar fakta?
Eller vill du bli matad med länkar som du inte läser.
Jag är här för att diskutera med någon som vill diskutera, men säg
du vilken fakta du vill bli serverad så kanske jag ställer upp. Om jag nu inte blivit alltför uttråkad vid det laget.
Citera
2020-02-13, 08:56
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Herr Mattagno verka vara en skön kille!! Men folk har många frågor till han!! Tex att han har läst ca 88 000 dokumenter i Moskva är det ingen som tvivlar. Men han hittar ej enda papper på hur lång tid det tog bränna med ugnarna i birkenau.

Sedan glömmer han att Auschwitz hade kolgruvor som försörjde lägren med kol? http://auschwitz.org/en/history/auschwitz-sub-camps/janinagrube/ som denna tex.

Sedan behöver inte lägren varma vatten, laga mat, varma upp husen m.m med kol/koks? hur beräknas det med de dokumenter som bekräfta leverans med kol?

Kan läsa mer om honom här: http://holocaustcontroversies.blogspot.com/2012/05/carlo-mattognos-scholarly-death.html

Han och Germar verkar vara både läs och skrivkunniga. Det blir alltså längre och svårare texter när de motbevisas, men de motbevisas. Ball, Zundel, Leuchter, Luftl mfl verkar vara b-laget som ingen seriös forskare tar på allvar.
Citera
2020-02-13, 09:07
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Den som har bäst koll är Franciszek Piper. Men även om han undersökte just lägret Auschwitz så kom han fram till 1,1 miljoner som han kunde BEVISA, av dessa är det ca 900 000 judar. Men som han säger det är minimum, att det är troligen fler. Fanns det kan han INTE BEVISA.

Vet ej hur många år han höll på med undersöka dokumenter av olika slag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Piper

Då har vi alltså en av de riktiga historiker som skrivit ned antalet avrättade med hela 3.9 miljoner utan att hamna i fängelse eller bli av med anseende här. Det går alltså bra så länge man har sina dokument i ordning och de håller för en granskning.
Citera
2020-02-13, 09:40
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror ju tex själv att viss gasning har förekommit, eftersom många vittnar om det. Kanske i avlusningsrummen. Dock finns idag dokument som styrker att någon massgasning av tex de 400.000 ungrarna inte ägde rum. Var är då dessa? Avrättades de?
Jag är alltså intresserad av att veta hur många som dog, men detär snudd på omöjligt att föra en seriös diskussion om saken, oftast. Folk flippar ur bara man lyfter frågan (du är väl den enda som faktiskt inte gjort det

Jag har inte sett ett sådant dokument som också hållit för en seriös granskning.
Citera
2020-02-13, 12:13
Medlem
Citat:
Det intressanta är, så har även självaste IHR:s ordförande Mark Weber kommit fram till att gasningar/mördande troligen förekom i Reinhard-lägren. Det med flera andra Revisionister ändrat sig som Eric Hunt, David Cole m.fl.

Du skriver "Reinhard-lägren", då avser du Bełżec, Sobibór och Treblinka förmodar jag.
Auschwitz var inte ett av dessa läger.

Revisionisterna ändrar sig bara när de står upp till halsen i bevis de inte kan förneka. Weber m fl. är alltjämt oseriösa. Massmord genom gasning är vederlagt hur många gånger som helst, inte minst genom vittnesmål från lägerfångar, vakter m fl.
Citera
2020-02-13, 13:45
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Nej, jag tror att du hänvisar till Institute for Historical Review ... det är något helt annat!

The Institute for Historical Review (IHR), founded in 1978, is an organization based in California, United States, best known for publishing articles and books promoting Holocaust denial. It is considered by many scholars to be central to the international Holocaust denial movement.

The International History Review ... i den publikationen tror jag inte att du hittar stöd för din revisionism. Eller har jag uppfattat dig helt fel?

Förkortningen IHR i dessa sammanhang brukar normalt avse den förstnämnda. Fast återigen...vad är din poäng?
Senast redigerad av Detekarvisst 2020-02-13 kl. 13:59.
Citera
2020-02-14, 08:03
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Ungrarna kan man följa på foton. De är de som är fotade när de stiger av tåget, selektionen finns på bild, vägen till gaskammaren finns på bild, de finns på bild precis innan gaskammaren (nakna) och de finns på bild när de bränns. Det finns flygfoton av rökpelare just då från bränngropar. Tågtransporterna är dokumenterade, destination Auschwitz. Det finns många vittnen. Framförallt på transport och selektion. Men även några när de gasas och bränns. Höss berättar om det i sina memoarer förutom alla andra vittnen. Det stöds av att "krematoriepersonal" plötsligt blir nästan 900 personer. Om man inte redan bestämt sig för att det inte hänt är det väldokumenterat. Wikipedia (engelska iaf) ger en bra överblick med foton, siffror, källor m.m.

Att någon på Flashback ifrågasätter saker som att ett vittne (kanske) har beskrivit gallret som zyklon sänktes ned i på lite olika sätt vid olika tillfällen kommer inte att ändra historieskrivningen. Med hans egna ord är det rent historiografiskt av noll värde.
Senast redigerad av reptileking 2020-02-14 kl. 08:11.
Citera
2020-02-14, 10:02
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Du skriver "Reinhard-lägren", då avser du Bełżec, Sobibór och Treblinka förmodar jag.
Auschwitz var inte ett av dessa läger.

Revisionisterna ändrar sig bara när de står upp till halsen i bevis de inte kan förneka. Weber m fl. är alltjämt oseriösa. Massmord genom gasning är vederlagt hur många gånger som helst, inte minst genom vittnesmål från lägerfångar, vakter m fl.
De ändrar sig inte, de pratar om något annat i stället, sen kommer lögnen tillbaka i en ny tråd.
Citera
2020-02-14, 10:05
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Dock finns idag dokument som styrker att någon massgasning av tex de 400.000 ungrarna inte ägde rum. Var är då dessa? Avrättades de?

Berätta gärna mer om dessa dokument.

/VV
Citera
2020-02-14, 10:05
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Var finns dokumenten?
Citera
2020-02-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
De ändrar sig inte, de pratar om något annat i stället, sen kommer lögnen tillbaka i en ny tråd.

Ja, de byter gärna ämne och spår när det inte längre passar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in