Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
1. Jag kan historia, och jag kan nutidshistoria. Det finns ytterst lite kultur eller tradition i dagens Kina som ens existerade innan Mao. Kommunismen raderade effektivt bort allt sådan, som de gjort i alla andra länder.
2. P0 tyder klart på att ursprunget är en djurfarmare som säljer kött till marknader samt privat.
1. Nej, Kinesisk historia sa jag, inte västerländsk demoniserad version av den. Stora delar av landet har kvar större delen av sin kultur och traditioner som de hade innan Mao fortfarande. Confucius, Sun Tzu, sättet att bygga hus, kampsporter, "Romance of the three kingdoms", Go, är bara några exempel. En Kines är fortfarande en Kines. Det var bara en liten del som Mao försökte göra sig av med i Röda Revolutionen. Nämligen främst de kapitalistiska elementen, de som håller på att spåra ur totalt här i väst nu när 80% av världens befolkning lever på mindre än 100kr om dagen.
2. Gissar du, eller har du läst det någonstans? Står inget sådant här i artiklar som denna t.ex
https://www.express.co.uk/news/science/1235463/Coronavirus-patient-zero-Wuhan-market-China-virus-epicentre-coronavirus-latest-China-news
Däremot står det något betydligt intressantare:
Citat:
The study, published in The Lancet, reads: “The symptom onset date of the first patient identified was December 1, 2019.
“None of his family members developed fever or any respiratory symptoms.
“No epidemiological link was found between the first patient and later cases.
Vilket skulle kunna förklaras med flera utsläppstillfällen. T.ex en agent som går omkring och "spiller" lite här och där.