2020-02-13, 02:08
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
De har alltså bara rapporterat och rapporterar nu med alltså bara de som har lunginflammation? Eller missuppfattar jag det hela?

Innan har dom rapporterat fall som testat positivt för viruset. Nu inkluderar dom alla fall som har symptom som stämmer överens med Corona utan att specifikt ha testat positivt. Någon med symptom som stämmer överens och förändringar i lungorna kommer att räknas som Coronasmittad för att 1) det är det mest troliga för tillfället i Hubei och 2) för att snabbare kunna sätta in rätt medicin och vård för patienten.

Så hade dom rapporterat på samma sätt idag som igår så hade det "bara" varit 1508 nya fall mot gårdagen 1600+

Sen vet vi inte riktigt om dessa 13000+ fall är en backlog (förmodligen och förhoppningsvis) eller enbart fall som inkommit idag.

Övriga Kina har rapporterat fall så här hela tiden och där ser vi ingen extrem ökning. Morgondagens siffror från Hubei blir därför väldigt intressanta för då kommer vi veta om det här var en backlog eller om det är dessa siffror vi kommer få räkna med dagligen framöver.
Citera
2020-02-13, 02:09
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det intressantaste där tycker jag är de ytterlikare 158377 nära kontakterna som identifierats, dessa kommer givetvis oxå börja få symptom de närmaste dagarna och införas i statistiken.

Siffran över nära kontakter har varit ganska stadig men ja, det lär tillkomma en hel del fall där.
Citera
2020-02-13, 02:20
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke

Så hade dom rapporterat på samma sätt idag som igår så hade det "bara" varit 1508 nya fall mot gårdagen 1600+

Sen vet vi inte riktigt om dessa 13000+ fall är en backlog (förmodligen och förhoppningsvis)

Korrekt i övrigt men vad menar du tyder på en backlog? Det står ju klart och tydligt att dessa är de fall som upptäckts det senaste dygnet.
Citera
2020-02-13, 02:24
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Innan har dom rapporterat fall som testat positivt för viruset. Nu inkluderar dom alla fall som har symptom som stämmer överens med Corona utan att specifikt ha testat positivt. Någon med symptom som stämmer överens och förändringar i lungorna kommer att räknas som Coronasmittad för att 1) det är det mest troliga för tillfället i Hubei och 2) för att snabbare kunna sätta in rätt medicin och vård för patienten.

Sen vet vi inte riktigt om dessa 13000+ fall är en backlog (förmodligen och förhoppningsvis) eller enbart fall som inkommit idag.

Övriga Kina har rapporterat fall så här hela tiden och där ser vi ingen extrem ökning. Morgondagens siffror från Hubei blir därför väldigt intressanta för då kommer vi veta om det här var en backlog eller om det är dessa siffror vi kommer få räkna med dagligen framöver.

Det fetade är intressant, varför skulle hela Kina rapporterat så i alla fall, alla utom just Hubei? Den uppgiften har jag svårt att ta till mig. Är det i sådana fall bara Hubei som haft tillgång till testkit kanske? Eller så fortsätter övriga delarna av landet att rapportera fel, det skulle ju vara mindre skrämmande för övriga Kina om det är bara just Hubei som fortsätter att vara hårt drabbat. Nu spekulerar jag fritt men jag har ärligt talat svårt att se att endast Hubei skulle rapporterat galet.
Citera
2020-02-13, 02:27
Medlem
Citat:
De effektiviserade diagnosticeringsprocessen. De klarar av att diagnostisera fler idag än innan. Detta kommer vara standarden. Tills de lyckas effektivisera den ännu mer.
Hur effektiviserade de diagnosticeringen?
Citera
2020-02-13, 02:31
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Det fetade är intressant, varför skulle hela Kina rapporterat så i alla fall, alla utom just Hubei? Den uppgiften har jag svårt att ta till mig. Är det i sådana fall bara Hubei som haft tillgång till testkit kanske? Eller så fortsätter övriga delarna av landet att rapportera fel, det skulle ju vara mindre skrämmande för övriga Kina om det är bara just Hubei som fortsätter att vara hårt drabbat. Nu spekulerar jag fritt men jag har ärligt talat svårt att se att endast Hubei skulle rapporterat galet.

Jag håller med det låter ytterst märkligt. Möjligen för att Hubei inte haft ”tid” att sätta diagnoser på detta vis förrän nu?

Lutar åt att det är en bortförklaring man använder sig av för att få siffrorna att närma sig ett mer realistiskt antal tycker jag, dock.
Citera
2020-02-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De företag som gjort sig beroende av Kina på ett eller annat sätt får en svidande ekonomisk läxa i och med detta virusutbrott. Förhoppningsvis kommer det att leda till att näringslivet planerar om sitt resursflöde för framtiden.
Man kan alltid hoppas, men pengar har inget minne.
Citera
2020-02-13, 02:34
Medlem
Absolutinte800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Dessa nytillkomna diagnoser sätts utan testkit. Konstaterad lunginflammation och i övrigt troligt att patienten har Corona. Enligt officiella uppgifter från Hubei då alltså.
Citera
2020-02-13, 02:35
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched

Citat:
Med en fördjupad förståelse för ny coronaviruspneumoni och ackumulering av erfarenhet av diagnos och behandling, med tanke på epidemin i Hubei-provinsen, utsåg General Office of the National Health and Health Commission och Office of the State Administration of Traditional Chinese Medicine "Diagnos och behandlingsplan för New Coronavirus Infected Pneumonia (Trial (Version) "lägger till" klinisk diagnos "till klassificeringen av falldiagnoser i Hubei-provinsen, så att patienter kan få standardiserad behandling enligt bekräftade fall så tidigt som möjligt för att ytterligare förbättra behandlingsresultat. Enligt planen har Hubei-provinsen nyligen genomfört undersökningar av misstänkta fall och reviderat diagnosresultaten, och nyligen diagnostiserade patienter diagnostiserades enligt den nya diagnosklassificeringen. För att vara förenlig med klassificeringen av falldiagnos som utfärdats av andra provinser i hela landet, kommer Hubei-provinsen från och med idag att inkludera antalet kliniskt diagnostiserade fall i antalet bekräftade fall för offentliggörande.

För närmare detaljer får du fråga dem själv. Sådana specifika detaljer kan dock vara svåra att få tag på utan att hälsa på dem personligen. De har nog lärt sig mycket de senaste veckorna.

http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202002/t20200213_2025582.shtml
Citera
2020-02-13, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutinte800
Dessa nytillkomna diagnoser sätts utan testkit. Konstaterad lunginflammation och i övrigt troligt att patienten har Corona. Enligt officiella uppgifter från Hubei då alltså.
OK. Tack för infon! Jag jobbar inatt så jag hinner inte följa all media.
Citera
2020-02-13, 02:36
Medlem
Citat:
Jag tror nog oxå dom här lärt sig mycket med tiden, Kina har ju en kultur som är betydligt äldre och rikare än våran. Samma sak med Indien.

Jag tycker det är dumt att själv försöka stå och slå sig för bröstet och predika för andra som kanske står på betydligt större pallar.

Speciellt när man grundar det på ett antagande att det är deras matvanor som lett hit, ett antagande som visat sig inte vara sant.

På vilket sätt är deras kultur äldre och rikare än vår? Och vad påvisar att det inte har med matvanor att göra?
Citera
2020-02-13, 02:37
Medlem
Över 13 00 döda och 60 000 smittade, större hopp i talen än vanligt jämfört med igår, vad beror det på?

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Större transparens från Kina?
Senast redigerad av RayIV 2020-02-13 kl. 02:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in