2020-02-13, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror det är en väldigt liten andel riktiga människor du pratat med om denna film så det säger inte så mycket.

11 personer som alla tycker att reklamfilmen är förnedrande och nedvärderande av hela Skandinavien, det säger trots allt någonting. Väldigt många är förbannade på SAS så du kan ju försöka låtsas som annat och relativisera bäst du vill.
För övrigt får du betalt för att försvara SAS?
Citera
2020-02-13, 01:50
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Turkar äter inte kräftor men de exporterar dem till Sverige. Är det en svensk eller turkisk tradition att äta kräftor tycker du?

Vet inte var den traditionen kommer ifrån. Man äter ju kräftor på andra håll också.
Citera
2020-02-13, 01:52
Medlem
Citat:
Du har tokfel och har verkligen INGET sinne för humor och förstår uppenbarligen inte IRONI för fem öre.

Fast de finns ju ingen ironi i reklamfilmen, ingen har över huvud taget nämnt ironi för utom du.
Det är väldigt uppenbart att det inte är ironi och du är en lögnare som alltid.
Citera
2020-02-13, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Du frågar fel person. Vet inte vad det är. Knätofs och sånt kanske? Dansa hambo. Fast det är väl mest i Hälsingland man gör det. Inte i hela Sverige. Dansband kanske. I alla fall det man inte stulit från USA. Fast elgitarrerna kommer väl från USA så det var inte svenskt det heller.

Bo i ett annat land ett tag. Då får du perspektiv. Inte lätt att se något inifrån. Vips så står det klart för dig. Vidga dina vyer och ta in nya intryck.
Citera
2020-02-13, 01:53
Medlem
Korv-Bajss avatar
Surströmming?
Citera
2020-02-13, 01:53
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Du frågar fel person. Vet inte vad det är. Knätofs och sånt kanske? Dansa hambo. Fast det är väl mest i Hälsingland man gör det. Inte i hela Sverige. Dansband kanske. I alla fall det man inte stulit från USA. Fast elgitarrerna kommer väl från USA så det var inte svenskt det heller.

Nej.
Du frågade ”och vad är svensk kultur”.
Kan du uttrycka din fråga mer specifikt? Vad menar du med ”svensk kultur” i din fråga?
Vad är din definition?
Citera
2020-02-13, 01:54
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vet inte var den traditionen kommer ifrån. Man äter ju kräftor på andra håll också.

Jo men nu frågade jag om det mest är en turkisk eller svensk tradition att äta kräftor. Turkarna exporterar dem och vi äter dem, skulle du då säga att det är en turkisk tradition bara för att de kommer därifrån?

Jag kan lova dig att ingen turk tycker att det är en turkisk tradition.
Citera
2020-02-13, 01:56
Avslutad
All Reklam är bra Reklam sägs det

Men i detta fall tror jag reklambyrån är mer pk-byrån. vad folk inte förstår är att det finns, sådana här sinnessjuka människor som gör allt för att förminska den gemenskap vi haft i århundraden, som nu gör allt för att förminska, slå split, och dela upp, senast var det Samerna, som av en händelse vill de inte ha ett eget land utan endast bli ”accepterade”.!
Citera
2020-02-13, 01:56
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Äckliga människa. Försvinn.

Trodde du att jag ifrågasatte svensk kultur eller vad?
Det var en motfråga.
Citera
2020-02-13, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Du vet att det är dåligt när Alexander Bard som jag antar förespråkar pk skit skriver så .

Alexander Bard är den vettigaste homosexuella mannen jag någonsin hört pratat. Han säger inte det som alla andra tycker, utan han säger det han tänker.

Och jag som man känner mig iaf motiverad av några av hans utspel och utskällningar.

Han har vett den mannen. Inget vanligt pk-hjon.

Den enda bögen i princip som går runt och är sur för att svenska män beter sig som bögar
Citera
2020-02-13, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo men nu frågade jag om det mest är en turkisk eller svensk tradition att äta kräftor. Turkarna exporterar dem och vi äter dem, skulle du då säga att det är en turkisk tradition bara för att de kommer därifrån?

Jag kan lova dig att ingen turk tycker att det är en turkisk tradition.

Det ju tradition i USA, Cajun. Men de har sin smaksättning, satt sin prägel på dem såsom vi i Sverige gjort med våra. Olika kulturer, traditioner helt enkelt.
Citera
2020-02-13, 01:59
Medlem
Citat:
Jag har inte missupfattat. Filmen är definitivt gjord med glimten i ögat och är definitivt ironisk. Går inte art ta miste på om man nu inte vill ha något att gnälla på vi säga eller är allmänt hjärndöd.

Den enda hjärndöda här är ju du. Du lyckas ha helt fel om allting som du diskuterar, du är uppenbarligen född i uppförsbacke, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in