2020-02-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaligulasTeacher
Jag är bara tvungen att återge Tino Sanandaji text om sin syn på saken.

[/spoiler]
Kul att han tog upp IKEA jag menar apropå att kopiera så har de ju länge gjort just det.
Citera
2020-02-12, 23:24
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Ericsson
Ytterligare en nolla som inte fattat vad det handlar om öht
Det är precis vad det handlar om hela tiden. Ni identifierar er med något så futtigt och föränderligt som kulturyttringar, och sätter hela erat människovärde på det, och så blir ni skogstokiga så fort någon hotar att kränka det. Zooma ut, skaffa lite perspektiv, tro mig ni gör en höna av en fjäder. Svenskar är inte en förtryckt folkgrupp, punkt. Ingen folkgrupp är särskilt förtryckt i dagens läge.
Citera
2020-02-12, 23:24
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Borde det väl vara om alla är lika och snöflingorna har lika värde?

Utgår från att du larvar dig.
Citera
2020-02-12, 23:25
Medlem
halvsvennes avatar
Om jag påstår:
Det fanns ingen antik Romersk kultur egrntligen för de lånade friskt från grekerna, kelterna, egeptierna och alla andra de stötte på.
Så inget unikt med romarna. De andra var unika de bara snyltade.
Är jag då väldigt ,Södertörn?
Citera
Medlem
Så det handlar om ironi....Det ska men nog akta sig för i kommersiella sammanhang. Om det inte tydliggörs att det handlar om just ironi. Då kan man ju se all reklam som ironisk.
Citera
Medlem
DaChiefs avatar
Sas kan inte tillåtas att ha ordet Skandinaviskt med i sitt namn längre.
Helt uppenbart tror de att Skandinavisk är en blond flicka som villigt böjjer sig framåt.

De har visat på 100% otillämplighet som representant för nordens piloter och kunder.

De som vill flyga för dessa är direkt skandinaviska folkförrädare.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Står man för inget - Faller man för allt
Jo, man kan stå upp för rättvisa, saklighet, ärlighet, rättfärdighet. Det är eviga värden och betydligt viktigare än några köttbullar.
Citera
2020-02-12, 23:27
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jo, man kan stå upp för rättvisa, saklighet, ärlighet, rättfärdighet. Det är eviga värden och betydligt viktigare än några köttbullar.

Hur ska du kunna stå för det i ett land som inte finns?
Citera
2020-02-12, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Någon ironi finns inte där. Det är nog snarare du som missuppfattat begreppet. Vad man anser humoristiskt ligger förstås i betraktarens öga.
Jag har inte missupfattat. Filmen är definitivt gjord med glimten i ögat och är definitivt ironisk. Går inte art ta miste på om man nu inte vill ha något att gnälla på vi säga eller är allmänt hjärndöd.
Citera
2020-02-12, 23:28
Medlem
Citat:

Det är just de sakerna det handlar om, men du är för korkad för att förstå det. Människor som dig har tillåtit Sverige att bli som det är idag. Ni har ingen moral, ni har inga principer och ni är feminiserade fjollor som ingen moralisk person bryr sig om.
Citera
2020-02-12, 23:28
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Knappt någon jag känner bryr sig om reklamen. Verkligen. Då jobbar jag på en väldigt stor arbetsplats. Folk identifierar sig helt enkelt inte med sin nation på samma sätt som förr. Människor har ett bredare perspektiv idag än vad man hade förr. Italienare som inte är småaktiga sitter heller inte och tjafsar om huruvida pastan kommer därifrån eller inte. Det är löjligt oviktigt. Rentav barnsligt. Verkligen totalt onödigt. Finns betydligt viktigare och mer oroande problem att diskutera. Vill du bli upprörd så fort någon random säger att dina köttbullar egentligen inte är svenska så får det stå för dig. Jag bryr mig inte och blir inte kränkt över en sådan sak.

Du har ju ändå gjort inlägg i tråden med jämna mellanrum så jag får väl anta att du läst något också. Känns det verkligen meningsfullt för dig att lägga tid på att försöka vara med vara med och diskutera ett problem när man så uppenbart inte ens har förstått vad problemet är? Det kanske är bättre att du lägger din tid på annat som kanske ger dig något.

Kanske utveckla din läsförståelse?
Senast redigerad av CaligulasTeacher 2020-02-12 kl. 23:31.
Citera
2020-02-12, 23:29
Medlem
Citat:

Vad för köttbullar talar du om nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in