2020-02-12, 20:25
Medlem
okok1s avatar
Hur har reaktionen varit i Danmark och Norge? Pratar de om ryska troll där också?
Citera
2020-02-12, 20:26
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Då bör ju media i DNK och i SWE ställa frågor till företrädare från respektive lands Näringsdepartement och fråga hur de ställer sig till SAS reklamfilm?

Danskt Folkeparti är skapligt förbannade och har redan vänt sig till transportdepartement.
Citera
2020-02-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Nu vet jag att det inte var mig du frågade, men flikar in med nedan citat som förekommit tidigare i tråden, ursprungligen skrivet av Golonka. Tyckte det var fint.

Verkligen fint och väl skrivet av Golonka. Mycket som man kan uppskatta och relatera till. En mindre vemodig variant av Törnells Vintersaga.
Citera
2020-02-12, 20:27
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Jag förstår hur du menar, även om det visst finns gott om exempel på tex typisk svensk mat- och byggnadskultur.
Jag reagerar bara över hur reklamen kan väcka såna känslor. Det är lite som när de där afrosvenskarna gick i taket för att en glass hette nogger black.

Exakt du har rätt, ska jag bryta ner det till mindre beståndsdelar. Sakligt har SAS rätt, influenser utifrån. Men när de presenterar att det kommer utifrån gör de det på ett sånt sätt att man känner att har vi inte gjort något bra själva? Fick känslan av att man var nedlåten till liksom våra egna bedrifter samt att vi ska ha någon tacksamhetsskuld och inte varför vi gör världen till en bättre plats? Kanske sulle man vänt på hela, vi måste ta oss ut i världen för att hämta inspiration som gör oss som svenskar och Sverige till ett bättre folk och plats att vara på?
Senast redigerad av Wheeler88 2020-02-12 kl. 20:29.
Citera
2020-02-12, 20:27
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Bortsett från allemansrätten som är ganska unik för Sverige tar du nu bara upp sånt vi inte gör i Sverige. Är det kultur för dig, beteenden som inte finns?

Ja. Det är väl inte svårt att förstå? Tänk om en gäst besöker dig för första gången och det första han gör är att gå in med skorna och sätta sig i soffan med fötterna på bordet - är det då inte logiskt att säga "Vi går inte in med skorna i det här huset och vi har inga fötter på bordet"?

Om du skulle svara på frågan "Hur skiljer sig svenskarna från thailändarna?" vad skulle du säga då? Att det inte finns några skillnader? Att thailändarnas kultur inte existerar? Hur är det med judarna och deras kultur - existerar den? Har finländare någon typsik kultur? Har chilenare en typisk kultur eller har de fått allt från spanjorerna? Hur är det med Hongkong - är de precis som kineser eller skiljer de sig? Eller är det bara vi svenskar som inte har någon kultur?
Citera
2020-02-12, 20:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag förstår hur du menar, även om det visst finns gott om exempel på tex typisk svensk mat- och byggnadskultur.
Jag reagerar bara över hur reklamen kan väcka såna känslor. Det är lite som när de där afrosvenskarna gick i taket för att en glass hette nogger black.

Muslimerna är kränkta. Judarna är kränkta. Kvinnorna är kränkta. Bögarna är kränkta. Veganerna är kränkta. Samerna är kränkta. Men jävlar om svenskarna känner sig kränkta, då är det mycket konstigt?
Citera
2020-02-12, 20:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
>>13648522
SAS största ägare:
1.Svenska staten
2.Danska staten
3.Judiska Wallenberg.

Fast släkten Wallenberg är inte judisk, om nu inte Raoul blev någon slags "hedersjude" för sina insatser i Ungern eller om man räknar Marcus Wallenbergs andra fru, men det känns lite långsökt.

Förvisso lite OT i en tråd som denna där inget ändå existerar.
Citera
2020-02-12, 20:30
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
oj vad du är sårad

Det har du förvisso inte en susning om. Jag älskar att trycka till vänsterfjollor dock. Även i verkliga livet är det mysigt. De är inte värda mer än att bespottas.
Citera
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
https://www.expressen.se/kultur/kari...orna-bestamma/
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...putins-arenden

Finns det nätverk där dessa människor sitter och planerar hur man slätar över situationer och skyller på ryska troll och en klick högervridna nazister som bara hatar och har inget bättre för sig?

Jag tror på två anledningar ett kollektivttänk "hivemind" eller att de faktiskt kommunicerar med varandra vilken linja man ska hålla sig till. Vad tror ni?

Svenska regimjournalister är inget annat än en PSYOP.

Ta mannen som ringde in till Ring P1 för några veckor sedan och blev avbruten när han sa att det inte var Ryssland som var det primära hotet utan att vi idag redan hade en femtekolonnare i Sverige som våldtar och rånar oss, nämligen invandrare. Så fick han givetvis inte säga i regimmedia och blev avbruten med hänvsining till en "demokratiklausul".

Regimjournalister kommer aldrig någonsin säga att det finns en stor mängd svenskar som inte alls inser vad som är bra med massinvandring av främmande folkslag som gör kaoz i vårt land. Nej, man ska tycka rätt i Sverige och det är det enda som är viktigt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
I den nya videon som SAS har lagt upp på facebook så verkar PK sekten ha organiserat sig för att hylla innehållet...

Oj. Så nu helt plötsligt gillar vänstern flygbolag, som förstör miljön, och kapitalister?
Citera
Medlem
Journalister...känner de inte till att Sverige var först i världen 1766 med grundlagsfäst pressfrihet ??
Citera
2020-02-12, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vi har även byggt våra skandinaviska länder nästan helt utan negrer. Det är ett korrekt konstaterande också. Anser du det vara lämpligt och klokt av ett stort bolag att göra en sån reklamfilm?

Nästan helt utan negrer? Hur menar du, var i historien har skandinavien byggts eller influerats av negrer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in