2020-02-12, 19:54
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag ska skänka dig en tanke när de serverar mig min draja där upp medan du får sitta på ett tåggolv med Greta.

Jag sitter på ett annat flyg med samma komfort, fast betalar hälften. Hoppas verkligen att du tänker på det.
Citera
2020-02-12, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men de fortsätter att kissa på dig. Det är poängen. Du står som ett fån och inser det inte.

Jag går ju därifrån och ställer mig aldrig i deras närhet igen. Då blir det svårt för dem att pissa på mig sörru.

Det är ni som triggas utav detta som egentligen blir pissade på utav dem utan att ni själva fattar det.
Citera
2020-02-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Alla kulturer existerar. Även den skandinaviska.
Alla kulturer har influerats utifrån. Även den skandinaviska. Likväl skiljer de sig åt.
Påståendet att det inte finns något unikt skandinaviskt är helt enkelt fel.

Vill du veta mer om skandinavisk kultur rekommenderas avdelningarna för etnologi, litteratur, konst och historia på närmaste bibliotek. Vill du ha mer vardagliga exempel så fråga gärna utländska studenter på närmsta högskola vad de lagt märke till.

Du kan alltså inte svara på vad som är skandinavisk kultur. Hur kan du då ha synpunkter på reklamen?

Jag har en hel del exempel på skandinavisk och svensk kultur som inte kommit utifrån så det är inte för eget vetande jag frågar. Jag tror nämligen att ni som sitter och rasar över reklamen är ganska obildade och inte riktigt vet vad som är vad, vilket du också bevisar nu med ditt undflyende svar.
Citera
Medlem
otellos avatar
Väldigt konstig, snudd på rasistisk. Vad vill dom uppnå med denna s.k. reklam?
Citera
Medlem
Jirens avatar
Mina Dennert från den vänsterextrema hatgruppen "Jag är här", kommenterar på SAS Facebook-sida.

"Vilken superfin film! Precis så - vart något eller någon kommer ifrån från början avgör inte om det är skandinaviskt nu. Heja demokrati, wienerbröd, köttbullar och midsommarstänger och Heja Skandinavien! #jagärhär"
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Finns det planer möjligtvis på en version 2 där man berättar var skjutningarna, sprängningarna och gruppvåldtäkterna kommer ifrån?

Enligt SAS så är dessa nog det enda riktigt ursvenska som finns! Finns det något svenskare än en gammal hederlig gruppvåldtäkt eller en riktigt rejäl skjutning. För att inte tala om en go och fin bilbrand!
Citera
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Finns det planer möjligtvis på en version 2 där man berättar var skjutningarna, sprängningarna och gruppvåldtäkterna kommer ifrån?

Då finns vi helt plötsligt "Svenskar har alltid våldtagit, mördat och bombat, det är inget nytt och har inte med invandring att göra".
Citera
2020-02-12, 19:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag tror de flesta företag inser att kunden faktiskt HAR tolkningsföreträde vad gäller deras reklamfilmer och de agerar ofta därefter.

Man försöker anpassa en film efter målgruppen i syfte att sätta företaget och dess budskap i en positiv dager. Tycker du SAS lyckats med det?

Vad tyckte du om den här artikeln?
https://www.expressen.se/debatt/kulturkrig-orsaken-till-sas-historiska-magplask/

Nu var den frågan inte ställd till mig, men frågan är om SAS inte försökt med just detta? Kanske försöker man locka kunder i den krets av människor som nu för tiden lider av s.k. "flygskam" och i den gruppen kan jag tänka mig att reklamfilmer av det här slaget passar som handen i handsken. Sedan överskattade man kanske den målgruppens storlek och betydelse samtidigt som man underskattade de som inte uppskattar "kulturell självspäkning" och godhetssignalerande, men så kan det gå.

Hur som helst känns det inte som någon större "förlust" att just SAS står bakom detta trams. Bolaget har knappast varit något att hurra för tidigare heller. Det man kan ha synpunkter på är väl att bolaget råkar vara statligt ägt den här gången.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Upplagt för smash med en proffsigt gjord parodi. Till verket vänner...

Sanslöst smashläge
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ouzuo
Är det "globalister", kulturmarxister, rasister och hjärntvättade självhatande svenskar som ligger bakom denna synnerliga vedervärdiga kampanj. Aldrig mer SAS, dom har inte ens vett nog att be om ursäkt för rasismen mot svenskar som dom spridit.

Jag tänker positivt. När det dyker upp sånt här skit, kommer fler få upp ögonen för att globalisterna försöker radera vårt kulturrika och vackra land.

Sverige är är en av världens mest kulturika, egensinniga länder. Det syns på litteraturen, typ Harry Martinsson, Wilhelm Moberg, Astrid Lindren. Musisken: Taube, Bellman Jussi Björling till exempel. Artitektuen. Faluröda trähus med vita knutar bla. Men framförallt sinnelaget: Lugna godmodiga, vemodiga och rättivisa. Leve Sverige!

Jag har kritiserat SAS direkt på deras facebook-sida. Samt anmält deras reklamfilm på youtube för hatbrott mot skandinavier. Jag uppmuntrar er att göra detsamma.
Senast redigerad av ouzuo 2020-02-12 kl. 20:05.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Jag tycker att det är så hysteriskt kul att media och etablissemanget på fullaste allvar tror att det är ryska trollfabriker som ligger bakom dessa kommentarer och åsikter. Så kul att jag ibland kommenterar med trollkonton som ser ut att vara ryska botar.

Det tror de inte, och de tror inte heller att någon annan gör det, men det är ett effektivt sätt att slippa förklara vad det egentligen är. Lite samma sak som att skämta bort en allvarlig fråga.

Sanningen är att folket är mycket mer nationalistiska än vad de vill medge. Dagens reaktion hade varit omöjlig för bara ett par år sedan, och etablissemanget är nog fortfarande lite chockade.
Citera
2020-02-12, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Jag svarade en person som påstod att vi alla svenskar är invandrare vilket givetvis är totalt okunnigt och falskt men det skulle inte förvåna mig om såna lögner lärs ut på SFI tillsammans med lögnen om att det är FN och inte svenska skattebetalare som betalar bidragen.
Det blev lite fel då, ursäkta. Av någon konstig anledning blev jag skitförbannad över den här märkliga reklamen. Som någon skrev här, det där lilla extra nålsticket bland många som till slut får en att explodera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in