2020-02-12, 19:50
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
...
Jag tror att det som retar upp er mest är det faktum att påståendena i reklamen stämmer.

Det som retar mest är sannolikt att folket inte tål ett uns mer av bedriven politik och medias förljugenhet. Ska vi även i en lansering av Skandinavien förringa vår kultur och kompetens och ha bruna och svarta som företrädare och ättlingar när invandringen kostat en stor del av skandinaver hälsa, trygghet, ekonomi och framtid? Ska SAS lansera oss så? Knappast. Det här gav möjliga kanaler för uttryck och nu kokar det över.
Citera
2020-02-12, 19:51
Medlem
Mich13s avatar
Finns det planer möjligtvis på en version 2 där man berättar var skjutningarna, sprängningarna och gruppvåldtäkterna kommer ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det påstås ju att vi har varit ute och härjat och lärt och och sedan gjort sakerna bättre. Hur kul är egentligen turkiska köttbullar?

Men oavsett så påstår filmen inom tio sekunder att vi inte har en kultur, vilket är rent faktamässigt fel. Vi har tagit andra saker från andra kulturer och gjort dessa till en svensk kultur. Precis som dom har tagit alla sina saker från andra kulturer och gjort om dessa så det blev deras kultur. Man kan tracka bakåt hur långt som helst och om man ska gå på den smala linjen och det blir ju inte särskilt konkret eller ärligt. Jag förstår att filmens budskap är exakt det jag skriver, men det blir fel. Vi har en ganska säregen kultur och frågar du någon från USA eller Asien så kan jag lova att de ganska snabbt kan peka ut ganska många kulturella skillnader på t.ex. Frankrike, Tyskland och Sverige.
Senast redigerad av Woozah 2020-02-12 kl. 19:54.
Citera
Medlem
Svantevits avatar
Varför gör de så här? De måste ju ha förstått att de kommer att tappa resenärer?

Jag kommer att undvika SAS framöver om det är möjligt. Har guldmedlemsskap idag, men SAS kommer inte att vara förstahandsvalet längre.
Citera
2020-02-12, 19:52
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det är mer ett konstaterande. Budskapet är att vi har byggt vår skandinaviska stil genom våra resor och de intryck vi fått genom dem.
Problemet med det budskapet är att det inte innehåller något specifikt för SAS. Man tar hem lika många idéer om man flyger med Turkish Airlines eller Finnair.

Det är som om en biltillverkare skulle lägga miljoner på en tre minuter lång reklamfilm som visar lyckliga bilförare i största allmänhet. Med en speakerröst som förkunnar att man får se mycket om man kör bil...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zikavirus
Jag sålde av igår natt när jag läste detta. Hoppas alla Svenskar förstår allvaret i detta. Varför är vi Svenskar eller skandinavier helt plötslig ett jävla pajas-folk?

Håller med dig.Det är oerhört lågt och intelligensbefriat av sas.Känner avsmak för deras människoförakt. Tror det är början på slutet för bolaget om de inte drar i spaken och rensar i sin skit.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Finns det planer möjligtvis på en version 2 där man berättar var skjutningarna, sprängningarna och gruppvåldtäkterna kommer ifrån?

Upplagt för smash med en proffsigt gjord parodi. Till verket vänner...
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag skrev först att jag kliver åt sidan när de försöker pissa på mig. Det är först när de desperata efterslängarna kommer som jag vänder dem ryggen och går vidare med min dag.

Du är dålig på det här med metaforer.

Men de fortsätter att kissa på dig. Det är poängen. Du står som ett fån och inser det inte.
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Du verkar ha problem med att lyssna och lära. Har den svenska skolan misslyckats med dig?
Denna film lär oss att vi är bra på att ta hem och vidareutveckla koncept.
Var det något mer du ville?

Tråkigt att du inte har uppfattat denna film överhuvudtaget.
Du verkar ju kränkt utan orsak att vara det
Förmodligen lider du av faktaresistens men gå till en psykolog regelbundet så kan det möjligtvis ordna upp sig för dig.

Det är inte bara han som är kränkt, hela Skandinavien är kränkt. Hur kan du säga att han inte har orsak att vara kränkt, det kan inte du avgöra. Gå till psykolog du och bearbeta dina tankar.
Citera
2020-02-12, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Den är uppe !!! anmäl den för hets mot folkgrupp gubbar!

Kränkt ?
Citera
2020-02-12, 19:53
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Men oavsett så påstår filmen inom tio sekunder att vi inte har en kultur, vilket är rent faktamässigt fel. Vi har tagit andra saker från andra kulturer och gjort dessa till en svensk kultur. Precis som dom har tagit alla sina saker från andra kulturer och gjort om dessa så det blev deras kultur. Man kan tracka bakåt hur långt som möjligt om man ska gå på den smala linjen och det blir ju inte särskilt konkret eller ärligt.
Ordet "kultur" nämns väl inte om man ska vara petig?
Citera
2020-02-12, 19:54
Moderator
Tinuviels avatar
Den politiska redaktörn på Nyhetsbyrån ställer en relevant fråga utifrån Aftonbladets artikel "så kapade högerpopulistiska nätverk SAS nya reklamfilm":
Citat:
Så om många är missnöjda inklusive extremister så räknas bara extremisterna?
Gillar svaret i tråden:
Citat:
Nej. De blir också extremister by default. Associations-slutfelet kräver det, så att det åtminstone verkar logiskt.
https://twitter.com/EdvardHollertz/status/1227601464379551744
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in