2020-02-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
tyvärr tror jag hatet mot sas här på flashback kommer från människor som aldrig flyger (enligt expressen är ni ryska troll som skriver här på fb ) .. i övrigt gick SAS aktie plus idag ingen avbokar sin biljett pga lite backlash.
Som vanlig sitter ni här på FB och sväljer ert eget gift patetiskt

Gillette gjorde exakt samma sak och förlorade 80 miljarder. Du har fel. Jag vill också tillägga att vilka tror du flyger? Vänsterfjollor har oftast inte råd, har flygskam eller vill bomba SAS. Den korporativa högerkapitalisten flyger absolut mest, och det är samma människor som oftast bryr sig om sin kultur och sitt land. Något du aldrig kommer att kunna förstå eftersom du haft en trasig uppväxt och projicerar ditt självhat på dina egna.
Citera
2020-02-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Och boerna ska man skita i trots att de bott i landet i generationer?! Det blir lite off-topic möjligtvis att diskutera boernas situation i Sydafrika, men det hör absolut till diskussionen då en mörkhyad tydligen aldrig kan bli skandinav.

Vet att du inte påstått det så ta ditt blodyrycksdämpande och ignorera detta inlägg.

En neger kan ju inte stå och prata om våra förfäder vikingarna, det förstår ju ett barn att han har noll kopplingar till vikingarna.
Citera
2020-02-12, 17:54
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Fransoserna och Britterna är svårslagna på det området också.

Fransoserna? De gör väl revolution för minsta lilla? Har de blivit så kastrerade nu?
Och Britterna har väl insett att skeppet sjunker i o m Brexit.
Citera
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Funkar i princip överallt, förutom just i Sverige där nackdelarna är fler än fördelar.

USA är byggt t.ex på invandring och mångkultur (Världens främsta stormakt).

Återigen är min poäng att där är samtliga stolta över att vifta den amerikanska flaggan och man känner en viss patriotism.

Här blir invandrarnas barnbarn kallade för tredje generationens invandrare istället för svensk.
I helvete att det är. USA är grundat av frihetliga, vita européer som var nybyggare på en inmutning.
USA är ett vitt, kristet land med högerlibertariansk politik.
Det är judarna som försökt få det till att USA är ett invandrarland med mångkultur.
Det finns mycket brunt slödder i USA som hatar landet och allt det står för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Videon uppe på youtube igen, hur fan är de funtade egentligen?

Efter all kritik som östs in bestämmer man sig för att lägga ut den igen, varför?

De fixar likes, tar bort och upprepar innan andra hinner se att den är uppe. Såg det nyss. De hade gått upp 200 likes och i princip inte en dislike.
Citera
2020-02-12, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Buhu, buhu! Jämmer och elände. "Skandinavisk kultur" har inte uppstått skild från annan kultur. Nationalisterna ryser och rasar.

I verkligheten är kultur något som delas och blandas. Det är något som växer genom tillägg och utökning. Kultur - i den utökade meningen - är det som mänskligheten företar sig. Vissa saker är dåliga och förkastas (t ex slaveri) och annat är omtyckt och görs mer av (t ex populärkultur).

Knätofsar, midsommarstänger och "Swedish meatballs" - kultur alltihop, men kultur som tillhör mänskligheten, inte någon enskild del av den.

Sverige har fortfarande inte behövt någon som helst djävla massinvandring för den sakens skull. Sverige hade kunnat neka 2,5 miljoner invandrare uppehållstillstånd sedan 1980 och Sverige hade kunna ha varit nummer ett av världens nationer. Vi var ju nummer tre på 70-talets början.

Kultur är mänskligt javisst men svensk kultur har bara skapats av svenskar. Annars är det inte svensk kultur.

SASs budskap: "Travellers bring home great ideas" Knappast. SAS är mest nöjesresande eller så är det till viss del affärsresande (och det vet vi redan). Det som är stötande är förstås pk-budskapet.
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2020-02-12 kl. 18:03.
Citera
2020-02-12, 17:55
Medlem
Citat:
Och Flashbackanvändare som skiter i brallan och blir kränkta av en jävla reklamfilm, fan vad stolt jag känner mig att vara svensk.

Ni blir kränkta, jag är oberörd... Detta pga att jag är på riktigt stolt över mitt ursprung/släkt.

dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-02-12 kl. 18:32.
Citera
2020-02-12, 17:56
Medlem
Citat:
Och Flashbackanvändare som skiter i brallan och blir kränkta av en jävla reklamfilm, fan vad stolt jag känner mig att vara svensk.

Ni blir kränkta, jag är oberörd... Detta pga att jag är på riktigt stolt över mitt ursprung/släkt.

Nej det beror på att du är en idiot som inte ens ser propagandan, en nyttig idiot.
Citera
2020-02-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
En neger kan ju inte stå och prata om våra förfäder vikingarna, det förstår ju ett barn att han har noll kopplingar till vikingarna.
Roligaste när han säger det 😜
Citera
2020-02-12, 17:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Så det är en bra ide att bli upprörd över nåt så trivialt som en reklamfilm? Kom igen nu, tuffa till dig.

Jag skulle tro att man bör vara försiktig att förminska när ett bolag i SAS storlek (institution) börjar ägna sig åt något som har sin botten i statskonst.
Citera
2020-02-12, 18:00
Medlem
Petermadsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nej det beror på att du är idiot som inte ens ser propagandan, en nyttig idiot.
Nä, stockholmsjevel kan inte ta in helheten. Detta är bara en liten liten del i ett stort pissande på det Svenska folket.
Citera
2020-02-12, 18:01
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det är egentligen precis tvärtom.

Genom att påvisa att vi skandinaver är öppna, inkluderande, medvetna och tacksamma över att få vara del av en global verklighet, som givit oss lärdom, förståelse och utveckling - så visar vi att vi inte inbillar oss att vi är bättre än andra. Och att vi behöver andra. Vilket betyder att vi nått längre i insikt i förhållande till samhällen där insnöad nationalism gäller. Och just detta ger oss all anledning till att vara väldigt stolta över vår kultur.

Det finns kulturer som inte kommit lika långt i just denna utveckling och förståelse men vi kan vara tacksamma att vi har gjort det.

SAS reklamfilm säger egentligen: ”Fan vad bra vi är”!

Men du och många andra är så stendöda intellektuellt att ni inte fattar det.

Jag håller helt med dig men problemet är ju att SAS på ett oerhört klumpigt och arrogant sätt framfört detta budskap. Istället för att visa på alla bra saker och innovationer som svenskar tillfört världen så väljer man att visa att det som vi uppfattar som svenskt många gånger är inspirerat från omvärlden. Filmens slutsats är att det inte finns någon svensk kultur och således har vi heller inte bidragit med något positivt.

Om det är så att man hade velat förmedla det budskap som du beskriver ovan hade du gjort det på samma sätt som SAS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in