2020-02-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
När vi vanliga, normala människor tar över inom kort finns ditt inlägg på fb. Du kommer ha en hel del att förklara, din fascist.
Är ni inte över människor, uber mänchen.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
De påstår att deras haveri är allmänt gillat och att kritiserare är bara inbillning.

Inbillning och ryska troll. Förresten existerar inte svenskar så att svenskar skulle ogilla filmen faller ju på sin egen orimlighet.

Visst är det kul att leva i en auktoritär stat där både media och näringsliv följer statens direktiv och smutskastar medborgarna?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Varför diskuterar de inte ens reklamfilmen? De bemöter ju inte kritiken mot filmen alls.

Det är så här det fungerar nu för tiden. Någon gör en kass film, filmen går inte riktigt hem i norden och istället för att reflektera över vad de gjort för fel så säger man att det är ryssarnas fel.

Gäller samma sak på Twitter, nån (ex strandhäll) dricker vin en fredagskväll och skriver något märkligt inlägg och istället för att be om ursäkt för inlägget så vänder man på steken och anklagar de som tycker inlägget är konstigt och det vanligaste sättet är såklart att säga något om: hat, SD, ryssar, svans eller troll. Då har man bytt fokus från att vara idioten till att bli offret

Det var ju nån moa som sa att Jens ganman var rasist och sen grät hon ut om hat, SD, svans osv och då blev hon ett offer istället precis som SAS gör nu.
Citera
2020-02-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Vad syftar du på nu?

Att svenska folket mördats?

Om du nu menar detta så är det helt och hållet Svenskarnas fel.

Det var inte invandrare som förbjöd svenskar från att sjunga nationalsången.
Det var inte heller invandrarna som tog ner svenska flaggor från balkongerna.

Det var vi och enbart vi som lät oss övertalas till att det var rasistiskt att hylla landskulturen.

I Frankrike pussar afrikanerna den franska flaggan, hejar på franska landslaget och sjunger franska nationalsången.

Du menar när dessa afrikaner har tagit en paus från att bränna över 500 bilar på en natt och sälja droger i närheten av skolor.
Citera
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
[b]SAS reklamfilm verkar vara gjord för att tilltala journalisterna, snarare än allmänheten[/B.

Och Flashbackanvändare som skiter i brallan och blir kränkta av en jävla reklamfilm, fan vad stolt jag känner mig att vara svensk.

Ni blir kränkta, jag är oberörd... Detta pga att jag är på riktigt stolt över mitt ursprung/släkt.
Citera
Medlem
[Assman]s avatar
Borttagen från Youtube... Igen. Även borta från Linkedin där den låg uppe betydligt längre.

Jag tror ledningen på SAS jobbar över ikväll.

Aftonbladet som läser här. Ni är sopslut i era huvuden och har varit det så länge jag kan minnas.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik

SAS is a Scandinavian airline that brings travelers to, from an within Scandinavia. We stand by the core message in the commercial, that travel enriches us.

When we travel, we influence our surroundings and we are influenced by others. The experiences we bring back from our travels inspire us as individuals, but also our society.

When analyzing the pattern and volume of reactions we have reason to suspect an online attack and that the campaign has been hijacked. We do not want to risk being a platform for views that we do not share. We have therefore temporarily removed the film from our channels and we are currently evaluating the next step.
https://www.sasgroup.net/en/sas-commercial-what-is-truly-scandinavian/

Hahaha oj!

Helt galet att dom flippar detta till att ett nätverk har kapat detta.
Folk inklusive mig är trötta på Globalistpropagandan och jag ingår inte i ett trollnätverk.

Min personliga åsikt är att filmen är förfärlig, det behöver jag inte bli betald eller "lurad" av ryssar för att tycka.

Men det är såhär puckona alltid reagerar:
Troll, fakenews, högernätverk, ryssen, ekokammare, rasism, fascism, nazism in absurdum.

Dom fattar inte att många faktiskt tycker att filmen är kass för den pissar ju faktiskt på oss som Svenskar och som Skandinaver.

Sen aftonbladets jävla take på detta, när inga kritiska röster får höras bara deras egna handplockade nyttiga idioter som får tycka vad dom vill och vi andra bara är en anonym "Högerextrem" massa.

Vilken jävla soppa, otroligt.

Jag borde inte vara förvånad, jag vet.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-02-12 kl. 16:38.
Citera
2020-02-12, 16:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Splintergraft
Expressens kulturchef Karin Olsson
Såg det.

Hon är så hopplöst inne i sin egen maktfullkomliga lilla begränsade journalistbubbla. Kritiken reduceras till att den kommer ifrån snöflingor, från några tusen människor "som inte har något bättre för sig än att klaga på en reklamfilm".

Så klart, inte får man klaga på kompisarna på reklambyrån. Dessa minglar man med. De har de rätta åsikterna. Inte kan de göra något fel. Hon är väl t om gift med en marknads- och kommunikationschef!

Att det faktiskt i rätt stor del kan handla om genuina reaktioner från vanliga människor kan hon inte föreställa sig.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Så här många kan inte tycka illa om vår reklam. Det är omöjligt. Måste vara organiserat av Ryssland eller Nazister!

Har gjort en analys av trafiken och den mesta skiten som skrivs på nätet kommer från kungsbron i Stockholm. Har vapiano ett gäng ryska troll i källaren eller finns det något annat fishy där?
Citera
Medlem
heriks avatar
Jag tycker Soro kan köpa upp SAS så kan han använda filmen och dessutom fortsätta med namnet SAS men med betydelsen Soros Airlines!
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Vänta lite nu, kanske är vi något nytt på spåret här!

Så här säger en professor som Aftonbladet pratat med:

Citat:
– Den nordiska modellen är oerhört beundrad i stora delar av världen. En viktig del av den är vår förmåga att vara kreativa när det gäller att influeras av andra och skapa något som blir unikt för oss.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Så här skriver en användare i tråden som försvarar videon:

Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det är just det reklamen berör, att vi får influenser från utlandet som vi lägger vår egna "touch" på.

Dessa två individer har ju faktiskt helt rätt. Kulturella uttryck kan egentligen ingen göra anspråk på. Men förmågan att transformera kulturella uttryck till något bättre, går faktiskt att göra anspråk på.

Om vi i skandinavien har en bättre förmåga att transformera kulturella uttryck på än andra folkgrupper så finns det något inom oss som är bättre än dem. Uppenbarligen är denna förmåga INTE en del av vår kultur, för den går ju inte göra anspråk på.

Alltså måste det antingen vara något genetiskt (vips så har vi en ny öppning för att skapa hierarkier av folkgrupper) eller något mystiskt som vi ännu inte vet vad det är (ren spekulation).

Finner detta mycket spännande och är rent av benägen att förkasta svensk kultur om vi får detta erkännande istället!
Citera
2020-02-12, 16:27
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Vänta lite nu, kanske är vi något nytt på spåret här!

Så här säger en professor som Aftonbladet pratat med:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Så här skriver en användare i tråden som försvarar videon:

Dessa två individer har ju faktiskt helt rätt. Kulturella uttryck kan egentligen ingen göra anspråk på. Men förmågan att transformera kulturella uttryck går faktiskt att göra anspråk på.

Om vi i skandinavien har en bättre förmåga att transformera kulturella uttryck på än andra folkgrupper så finns det något inom oss som är bättre än dem. Uppenbarligen är denna förmåga INTE en del av vår kultur, för den går ju inte göra anspråk på.

Alltså måste det antingen vara något genetiskt (vips så har vi en ny öppning för att skapa hierarkier av folkgrupper) eller något mystiskt som vi ännu inte vet vad det är (ren spekulation).

Finner detta mycket spännande och är rent av benägen att förkasta svensk kultur om vi får detta erkännande istället!
Är det måhända den där essensen som SD talade om i alla år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in