2020-02-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är en kortare film än originalet, originalet är också upplagd igen, oförändrad.

Är det orörda klippet tillvaka på tuben? Det var som fan! På facebook finns bara den klippta så vitt jag kan se.
Citera
2020-02-12, 17:49
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly

SAS reklamfilm säger egentligen: ”Fan vad bra vi är”!

Det är nog bara tyskar och svenskar som kan göra självföraktet till en dygd på det sättet.
Citera
2020-02-12, 17:49
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Reklamen blir bara konstigare ju mer man tänker på det. Andemeningen skall alltså vara att resa ger oss nya intryck och upplevelser att ta med oss hem.

Man väljer sedan att visa detta genom att påtala att många av våra traditioner är inspirerade genom vår omvärld och att det därför inte skulle finnas något svenskt trots att vissa delar har funnits i nästan 1000 år i vår kultur.

Menar man alltså att det bara är den svenska kulturen som skulle ha inspirerats av sin tid och omvärld. Alla andra kulturer är alltså genetiskt betingade och helt isolerade från förändring över tid.

Då borde väl slutsatsen vara att vi skall sluta att resa och ta med nya seder och bruk för att bevara det som vi idag uppfattar svensk kultur. Alla annan inblandning gör ju att vi inte har någon kultur enligt SAS.

Alternativt har alla kulturer påverkat varandra över tid i olika hög grad beroende på handel mm. Då är ju slutsatsen att du inte heller skall resa för att uppleva olika kulturer. De finns inte på grund av att de någon gång påverkats av någon annan och heller inte kan upplevas. Finns dem så kommer du förstöra dem genom att du kanske påverkar dem.

Slutsatsen blir ju hur som helst att SAS tycker att du skall sluta resa.
Citera
2020-02-12, 17:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Det är nog bara tyskar och svenskar som kan göra självföraktet till en dygd på det sättet.

Fransoserna och Britterna är svårslagna på det området också.
Citera
2020-02-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej, större delen av Sverige bryr sig inte ett skit om dina påhittade nassar. Du misstar dina 11 politiska aktivistkompisar med rött hår för ett tvärsnitt sv svenskarna.

Du verkar inte förstå att du själv är en extremist. Troligtvis har SÄPO även koll på dig. Vore karma.
Tror jag inte, är nassehatare och inte annan extremist heller. På vilket sätt skulle jag vara extremist. Är kontrollerad av SÄPO men i annat sammanhang. Vilka är mina 11 extremistkompisar. Jag är konservativ M, är man extremister.
Citera
2020-02-12, 17:51
Medlem
flesh-flutes avatar
Under nästan hela min livstid har SAS varit konkurshotat. Det är väl på tiden att man lämnar in med ett spektakulärt självmord. Jag kan inte tänka mig något mer effektivt än denna film.

De enda som kommer att vilja flyga med SAS är miljöpartister. Det kallar jag ironi.
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Fast det enda som har hänt är att de postat en kortare version på Facebook, och där är antagligen de scenrerna borta för att göra den kortare. Det är inget de redigerat sedan igår.

Orginalfilmen är nu åter uppe på Youtube, med spärrade kommentarer:
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI

Så kan det ju vara också.

I vilket fall, den kortare filmen var lite bättre på att förmedla det triviala budskapet som de hävdar var huvudbudskapet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad är det du och andra inte förstår? Att kissa på vårt kulturarv är inget fint eller bra. Bara se på hur ökenländerna agerar om man råkar göra dem förnärmade. Då blir det haramupplopp. Kränker man en judisk tradition får man skaka galler och bränner man EU-flaggan vill idioter att man ska kunna få dryga böter.

Så det är en bra ide att bli upprörd över nåt så trivialt som en reklamfilm? Kom igen nu, tuffa till dig.
Citera
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Ser fram mot Norwegians reklamfilm om hur bra skandinavien är och att man är välkommen på deras flygplan!

Finnairs är sevärda.
Citera
2020-02-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Lyckat till! Ska du ta dig fram till fots fortsättningsvis?

Nej, finns andra flyg.
Citera
Medlem
over9ks avatar
Vad i helvete, nu har SAS släppt en redigerad version av filmen, dock är budskapet fortfarande det samma. Ingen skam! https://www.facebook.com/SAS/videos/194675248283503/
Citera
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Under nästan hela min livstid har SAS varit konkurshotat. Det är väl på tiden att man lämnar in med ett spektakulärt självmord. Jag kan inte tänka mig något mer effektivt än denna film.

De enda som kommer att vilja flyga med SAS är miljöpartister. Det kallar jag ironi.

Du menar sådana Greta-typer som bär på flygskam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in