2020-02-12, 16:56
Medlem
hur fungerar det? NU när dessa herrarna blev bötade direkt på plats slipper dem straffregister tror ni?

Och vad händer om dem vägrar, blir det domstolen och FUP tillgänglig här?
Citera
2020-02-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bra för polisen, dom behöver förbättra sin brotsstatistik efter alla sprägningar och gängvåld.

Men det är lite som när dom införde hårdare trafikkontroller, meh är en spontan reaktion.
Att stoppa sextrafficking är väldigt viktigt.
Citera
2020-02-12, 17:08
Medlem
Någon här (eller känner någon som) blivit gripen?
Citera
2020-02-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad händer vid snabbare lagföring då (ja, jag har läst om det men förstår ändå inte), erkänner man på plats, tar sina böter och sen är det ur världen?

Man godtar ett strafföreläggande, betalar och ser glad ut.

Juden Eli Göndör som ofta är med i svensk media och spyr hat över svenskar och svenskheten greps för sexköp och tog ett strafföreläggande för några år sedan. Detta avslöjades via AFA-veteranernas databas "Piscatus" (eller tja, företaget heter väl Piscatus) har jag för mig.
Citera
2020-02-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Tänkte på FB i allmänhet misstänker.

Kan absolut vara övervägande vita svenska medelålderstorskar. Men det finns ett litet kvarstående tvivel. Vita svenska medelålderstorskar är knappast omedvetna om trafficking.

Tror nog inte att någon typ av man, oavsett härkomst, kan vara helt omedveten om trafficking. Inte innerst inne. Sen finns det nog de som har ”förmågan” att tänka bort den aspekten. Och till den gruppen hör nog även svenska män.
Tror, bara för att tippa, att det i detta fall handlar om svenskar, främst.

Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Varför inte bara ta en weekend i Danmark, där är det ju lagligt att köpa sex som i de andra flesta europeiska länder!

Kan ju kanske bli problematiskt om frugan vill åka med?
Citera
2020-02-12, 20:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
hur fungerar det? NU när dessa herrarna blev bötade direkt på plats slipper dem straffregister tror ni?

Och vad händer om dem vägrar, blir det domstolen och FUP tillgänglig här?

De erkänner väl direkt som ungefär vid fortkörning.

Citat:
Åklagaren kan i vissa fall, istället för att väcka åtal mot dig, välja att meddela ett strafföreläggande. Detta förekommer framför allt för erkända brott med lågt straffvärde. Påföljden vid ett strafföreläggande är dagsböter eller villkorlig dom. ... Ett strafföreläggande är inte en offentlig handling

Dvs de slipper detta med att deras dom är offentlig handling. Om de säger att de inte körde fort eller inte knullade den där horan blir det åtal och kan tänka mig det senare är mer illa sett till deras rykte. För polis eller åklagare blir det ju svårigheter att bevisa att något skett men att bara åtal väcks i fall som detta gör för att många föredrar ett strafföreläggande. Fortkörning kan man ta men ett åtal för detta och man är socialt körd.
Citera
2020-02-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det handlar om lägenhetsbordeller.

På dessa är det bara utländska tjejer och dessvärre kan det vara trafficking. Och sexköpare som köper sex av någon de kan misstänka gör det under tvång - ja, då har jag inget emot att de sätts ditt.

Var säljer inhemska tjejer sex då? På gatan?

I detta fall verkar det inte röra sig om tvång då ingen är misstänkt för människohandel, vilket är en annan brottsrobrucering än koppleri.

Köper man sex av någon man misstänker kan vara tvingad så kan man dömas för oaktsam våldtäkt enligt nya samtyckeslagen.
Citera
2020-02-12, 22:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texture
Var säljer inhemska tjejer sex då? På gatan?

I detta fall verkar det inte röra sig om tvång då ingen är misstänkt för människohandel, vilket är en annan brottsrobrucering än koppleri.

Köper man sex av någon man misstänker kan vara tvingad så kan man dömas för oaktsam våldtäkt enligt nya samtyckeslagen.

Jag är själv prostituerad och de flesta av oss säljer på egen hand i våra hem, i kunders hem eller på kunders hotellrum.

Det är för tidigt att säga att det inte är trafficking. Utredningen är i ett tidigt skede och polisen försöker nu reda ut hur allt hänger ihop.

Jag tycker det är en bra utvidgning av lagen. Självklart fattar många kunder att tjejerna utnyttjas, men väljer ändå att ha sex med dem.
Citera
2020-02-12, 23:11
Medlem
Oxenstjernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
ja så är det - poliserna vågar inte angripa den riktiga organiserade brottsligheten

Eller så består polisen inte av en enda enhet och kan därmed arbeta mot olika typer av kriminella verksamheter samtidigt.
Citera
2020-02-12, 23:22
Medlem
Någon som känner till vilken adress på Götgatan?

De råkar inte vara 41B? Stora hyresrätter
Citera
2020-02-13, 00:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Jag tycker att det är bra att polisen gör såna här tillslag eftersom lägenhetsbordeller av denna sort ofta styrs av kriminella personer med utländsk härkomst som ser möjlighet att tjäna stora pengar på de svenska torskarna.

Vissa skribenter verkar inte förstå att de prostituerade jobbar under en eller flera hallickar som antingen befinner sig i Sverige eller i hemlandet och att jämföra med polisens brottsbekämpning på helt andra områden känns extremt ovidkommande.

De prostituerade kvinnorna måste i många fall ta emot massvis med torskar som dom i de allra flesta fall inte ens skulle ta i tång med om det inte vore för att de är tvingade. Sett ur detta perspektiv är det inte det minsta synd om det dryga 40-talet sexköpare som åkte fast.

Nu vet inte jag vilken eller vilka nationaliteter som är inblandade i själva driften av de tre olagliga lägenhetsbordellerna på Södermalm som nu sprängts av polisen men det bör påpekas att det är knappast bara sexköparna som riskerar rättslig påföljd utan även de personer som organiserat den illegala sexhandeln.

Det ska bli intressant att läsa fup när det nu blir tillgängligt.
Citera
2020-02-13, 00:38
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Man godtar ett strafföreläggande, betalar och ser glad ut.

Juden Eli Göndör som ofta är med i svensk media och spyr hat över svenskar och svenskheten greps för sexköp och tog ett strafföreläggande för några år sedan. Detta avslöjades via AFA-veteranernas databas "Piscatus" (eller tja, företaget heter väl Piscatus) har jag för mig.

Inte sant, kollade Lexbase, han har en namne som är 30 år gamal som åkte fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in