2020-02-12, 11:32
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
(…)
det är så att polisen är indelad i olika grupper t.ex: ekobrott, grov kriminalitet, droger, trafficking, trafikpolis osv?
Var det inte en nyhet för ett tag sedan att Stockholmspolisen lagt ner sin prostitutionsgrupp? Månne det var en vilseledande manöver för att locka både hallickar och sexköpare att bli mer oförsiktiga.
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det handlar om lägenhetsbordeller.

På dessa är det bara utländska tjejer och dessvärre kan det vara trafficking. Och sexköpare som köper sex av någon de kan misstänka gör det under tvång - ja, då har jag inget emot att de sätts ditt.
Inte jag heller. De är smuts.

Ovanligt många gripna ändå, 41 st på ett bräde. Man undrar hur de lyckats med det, brukar ju vara svårt att sätta dit sexköpare. I artikeln jämför man med fjolårets 50 dömda i länet. Nu är ju dessa 41 gripna inte dömda än, men man får intrycket att polisen har på fötterna här.
Citera
2020-02-12, 11:34
Medlem
hexjakt mot harmlösa "brott" istället använda poliser mot alvarliga brott helt sjuk men jag kan ta mig fan att gamla äckliga kärringar i regeringen vill stoppa sexköp för varje pris ty nån vill ta i de bara svartingar
Citera
2020-02-12, 11:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Nästan alla av de männen som togs under insatsen lagfördes enligt snabbare lagföring. I några få fall väntar vidare utredning av åklagare.

Vad händer vid snabbare lagföring då (ja, jag har läst om det men förstår ändå inte), erkänner man på plats, tar sina böter och sen är det ur världen?
Citera
2020-02-12, 11:36
Medlem
different_trips avatar
Lägenhetsbordeller är i regel trafficking där man plockar hit unga tjejer från öst som antingen säljer själv eller turas om att gänga.

Positivt att man faktiskt fokuserar på dessa istället för privatannonser.
Citera
2020-02-12, 11:53
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Ligger det trafficking bakom dessa bordeller, så är insatsen mer än bra. Häng i så fall ut snubbarna bakom detta och deras kunder.
Citera
2020-02-12, 12:10
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
Självklart vet jag det. Inget av det jag skriver säger emot det. Är du full eller bara arg? Oavsett vill jag inte bli inblandad i det.

Varken eller. Om du var ironisk ber jag om ursäkt. Ha en fortsatt trevlig dag.
Citera
2020-02-12, 12:13
Medlem
Säkert gjort för att Simon Häggström kan skriva ny bok
Citera
2020-02-12, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrandiLove
Skulle ha varit kul att få vara med på en sån insats

Jag tror det är bara i Sverige där polisen kan bryta sig precis när folk knullar

Nja riktigt så upphetsande gick nog inte gripandena till. Tänker att de efter tips/spaning på nätet etc satt lgh under span och när de efter en tid, pga allt manligt spring i trapphuset, anser sig vara säkra på vad som försiggår där så knackar de på.
De män som råkar finnas på plats, ev med byxorna nere, grips, identifieras och släpps. Men delges, iaf preliminär misstanke, om sexköp.
Sedan kvarblir konstaplarna och trålar successivt in de torskar som dyker upp. För dem blir misstanken förberedelse till sexköp.
Teori.
Citera
2020-02-12, 12:53
Medlem
Löjligt alltså, i alla civiliserade länder (utan feminism) så är sexköp en del av vardagen. Så jävla fjantigt, t.om. Japan har prostituerade runt varje gatuhörn.....förstår inte hur svenskarna kan vara så mesiga att acceptera att man behandlar män så här!
Citera
2020-02-12, 13:11
Medlem
ChiliPepperss avatar
Vilka är adresserna? Götgatan verkar innehålla det mesta och inte bara dyra bostäder och så vidare.

Sedan ni som säger att sexarbete är lagligt i andra länder, det här handlar om trafficking och det är ju två helt olika saker och pengarna i det här fallen går ju knappast till tjejerna som blir sålda av deras hallickar.
Citera
2020-02-12, 13:23
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hur är etniciteten på torskarna på lägenhetsbordeller? Är det DN-feministers fördomar om välbeställda svenska män eller är det snarare det som Flashback misstänker?
Citera
2020-02-12, 13:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Bra för polisen, dom behöver förbättra sin brotsstatistik efter alla sprägningar och gängvåld.

Det handlar om tillslag och insatser mot först och främst lägenhetsbordeller, du vet kanske om att koppleri är ett allvarligt brott som kan betinga upp till 10 års fängelse. Torskarna följde bara med på köpet. Man undrar dessutom om lägenhetsinnehavarna var medvetna om att det förekom olaglig sexkommers i dessa? Att främja prostitution på detta sätt kan betinga upp till 4 år fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Men det är lite som när dom införde hårdare trafikkontroller, meh är en spontan reaktion.

Det dog 223 personer i svensk vägtrafik 2019, mot detta väger du alltså polisens tillslag mot illegala lägenhetsbordeller på Södermalm? Hur tänkte du där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in