2020-02-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Vad händer vid snabbare lagföring då (ja, jag har läst om det men förstår ändå inte), erkänner man på plats, tar sina böter och sen är det ur världen?

Ja, det borde betyda att man på plats erkänner brottet och går med på ett strafföreläggande/böter. Men de som bestrider brott/ev är misstänkta för allvarligare brott får ett åtal mot sig.
Tror jag.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hur är etniciteten på torskarna på lägenhetsbordeller? Är det DN-feministers fördomar om välbeställda svenska män eller är det snarare det som Flashback misstänker?

Men vad misstänker FB i detta fall? Tror nog de flesta här tänker på vita svenska medelålderstorskar.
Citera
2020-02-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Vilka är adresserna? Götgatan verkar innehålla det mesta och inte bara dyra bostäder och så vidare.

Sedan ni som säger att sexarbete är lagligt i andra länder, det här handlar om trafficking och det är ju två helt olika saker och pengarna i det här fallen går ju knappast till tjejerna som blir sålda av deras hallickar.
Nyheterna sa ingenting om trafficking

Jag tror inte på att polisen utreder några avancerade brott
Citera
2020-02-12, 13:56
Medlem
halaltarzans avatar
Med tanke på polisens formuleringar ang. snabbare lagföring (som man tydligen har tillämpat på de flesta) får man väl anta att de andra två adresserna tillhör Stockholm nord.....

Citat:
– Till en början deltar tre lokalpolisområden: Rinkeby, Solna och Täby. I januari kommer hela polisområde Stockholm nord att kopplas på försöksverksamheten, säger polisområdeschef Patrick Ungsäter.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/juni/snabbare-lagforing-minskar-tiden-mellan-brott-och-straff/

Frågan är dock om Södermalm omfattas av den försöksverksamheten. Av vad jag läst ska det inte göra det men det ser ju alltid spännande ut med Södermalm i nyhetsrubriken.
Senast redigerad av halaltarzan 2020-02-12 kl. 13:58.
Citera
2020-02-12, 13:56
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vad misstänker FB i detta fall? Tror nog de flesta här tänker på vita svenska medelålderstorskar.

Tänkte på FB i allmänhet misstänker.

Kan absolut vara övervägande vita svenska medelålderstorskar. Men det finns ett litet kvarstående tvivel. Vita svenska medelålderstorskar är knappast omedvetna om trafficking.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-02-12 kl. 13:58.
Citera
2020-02-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Löjligt alltså, i alla civiliserade länder (utan feminism) så är sexköp en del av vardagen. Så jävla fjantigt, t.om. Japan har prostituerade runt varje gatuhörn.....förstår inte hur svenskarna kan vara så mesiga att acceptera att man behandlar män så här!

Det är väl snarare så att det är kvinnorna som behandlas illa än att sexköparna gör det? Prostitution verkar dessutom oftast som indirekt drivkraft till annan kriminalitet.

Den lyckliga horan finns bara i tankevärlden hos skuldmedvetna män.

Att jämföra med andra länder väcker bara avsmak hos en sann nationalist.
Citera
2020-02-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Märkligt hur det betraktas olika. I Danmark är sådant helt lagligt. Sexköp alltså. Danmark, landet för fritänkare.
Förtryckare menar du
Citera
2020-02-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
hexjakt mot harmlösa "brott" istället använda poliser mot alvarliga brott helt sjuk men jag kan ta mig fan att gamla äckliga kärringar i regeringen vill stoppa sexköp för varje pris ty nån vill ta i de bara svartingar

Våldtäkt är ett allvarligt brott. Men nu kallas det sexköp istället, för att de utnyttjar fattigdom istället för att använda hot för att få komma till.
Citera
2020-02-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Våldtäkt är ett allvarligt brott. Men nu kallas det sexköp istället, för att de utnyttjar fattigdom istället för att använda hot för att få komma till.
Våldtäkt är inte business - vid våldtäkt kämpar kvinna emot och inte tar av sig kläderna frivilligt och ta emot pengar , helt sjuka jämförelser Som tur är Sverige UNIK med sina sexlagar!
Citera
2020-02-12, 15:51
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn

Jag är glad att du skickar pengar till dessa kvinnor och hjälper dom istället för att betala dom för sex.
Citera
2020-02-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Hur är etniciteten på torskarna på lägenhetsbordeller? Är det DN-feministers fördomar om välbeställda svenska män eller är det snarare det som Flashback misstänker?

Det är bara att ställa sig utanför valfri thaimassage inrättning så får man svaret per omedelbart. Majoriteten är bladingar i alla åldrar. Jag har aldrig sett en etniskt svensk gå in på den lokala inrättningen. Och den har nu legat där, helt ostörd från ordningsmakten, mitt i Sveriges huvudstad i 10 år.
Gissningsvis gäller det väl samma förhållande hos en regelrätt bordell.
Citera
2020-02-12, 16:43
Medlem
Petermadsens avatar
Jag har hört att torskjagaravdelningen inom Stockholmspolisen hade gått i i KK typ. Är det lille Simon som frilansar?
Citera
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2020-02-12, 16:48
Moderator
Moderatormeddelande

Kör era generella synpunkter på lagen, på brottsbekämpning och på sexköp i BoB och E&P.

Här delar vi information om den specifika brottsutredningen!

Rubrikändring

Utgången rubrik:
Många sexköpare gripna efter insats i Stockholm.

/ Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in