2020-02-12, 16:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaligulasTeacher
Kan någon vänlig själ kunna förklara för mig varför Aftonbladet finner det så otroligt att många människor känner ilska över filmen och väljer att utrycka det. Vad har de för belägg för att påstå att Ryssland skulle ligga bakom förutom att man förmedlat nyheten? Ryssland intresse borde väl vara att splittra Sverige inifrån och borde väl isåfall stödja allt som har med svagare nationell samhörighet?
Allt som vänsterlberaler & globalister ogillar är skapat av "ryssar". Ett slags moderna tomtar & troll som ligger bakom all jävulskap.
Citera
2020-02-12, 16:02
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Kan någon vänlig själ kunna förklara för mig varför Aftonbladet finner det så otroligt att många människor känner ilska över filmen och väljer att utrycka det. Vad har de för belägg för att påstå att Ryssland skulle ligga bakom förutom att man förmedlat nyheten? Ryssland intresse borde väl vara att splittra Sverige inifrån och borde väl isåfall stödja allt som har med svagare nationell samhörighet?

När media är förvirrade och känner att narrativet håller på att glida ur händerna på dem drar man fram "Rysskortet". Så tror man nämligen att man 1. Kan skrämma Svensson in i åsiktskorridoren och 2. Man slipper argumentera.
Citera
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
DN och Aftonbladet har hakat på. Bra, sprid mera!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdJz5q/sas-stoppar-reklam-om-att-inget-ar-skandinaviskt
https://www.dn.se/ekonomi/sas-tar-tillbaka-reklamfilm-efter-kritik/

SAS "misstänker en attack"..hahaha..
-"Vi är STOLTA över innehållet i vår reklamfilm säger SAS"..
Det uttjatade ordet STOLT..
Dessa multikulti företag förnekar sej aldrig! Följer PK strömmen för att inte sticka ut. Svarar som programmerade robotar!
Jag är såå djävla less på Svensk företagskonsensus så jag spyr! Inte undra på att Sverige har jätteproblem att hitta bra företagsledare..
Senast redigerad av Hemi57 2020-02-12 kl. 16:03. Anledning: felstavat
Citera
Medlem
Budskapet är i princip:
Skandinavier har ingen kultur.

Jag tycker att skandinavier är ett folk med mycket kultur jämfört med andra folk.

Har aldrig gillat SAS.

Jag tycker att det är synd hur man får tracka ner på folkslag och säga att dom är sämre, om det handlar om vita européer. ¨

Hade detta handlat om afrikaner så hade nog SAS inte funnits längre.
Citera
2020-02-12, 16:03
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så du menar att alla som ogillar filmens budskap är "nazister"?
Han menar nog att en stasi-liknande åsiktsregistrering borde införas. Alla som ogillar filmen... vänta bara.
Citera
2020-02-12, 16:03
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:

De får betalt av politiker. Hur de väljer att föra sin politik tycks ligga i destruktivitet. Det blir trots allt effekten man påstår sig vara emot. Vi mot dem och popcorn.
Citera
2020-02-12, 16:04
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Det handlar om att du inte inser hur annorlunda du är. När min familj är på besök här tycker de att de är ganska lika amerikanerna. Men i amerikanarnas, mexikanernas och sydamerikanernas perspektiv är svenskar en oerhört excentrisk grupp.

Beror mer på att du bara har erfarenhet av USA och Sverige, varför du enbart ser skillnaden mellan de två.

Hade du bott på flera olika platser i världen, och sedan jämfört USA och Sverige, så hade du insett att USA och Sverige är väldigt lika.

USA är huvudsakligen en germansk (Skandinavien, Tyskland och Storbritannien), nordvästeuropeisk kultur, och det är även Sverige.

Sydamerika är huvudsakligen en latinsk (särskilt Spanien, Portugal, Italien), sydvästeuropeisk kultur.

Vill du se verkliga kulturskillnader, så ska du flytta till länder som Kina, Taiwan, Japan, Indonesien, Indien och Afrika.

Hade du bott i de länderna, så hade du inte längre överdrivit kulturskillnaderna mellan västländerna.
Citera
2020-02-12, 16:05
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Snor denna från Johan Wirfält som är konstnärlig ledare för Forum/Debatt och Film på Kulturhuset i Sthlm:
"Memo från 2016: Man måste inte försvara klimatovänlig storkapitalsreklam bara för att en kampanj lyckas göra svärjevännerna rasande. Tvärtom faktiskt – även politiskt är en stor gäspning den mest hållbara strategin.

För övrigt: vad som faktiskt provocerar med SAS reklamfilm är ju hur vansinnigt fantasilös den känns – som att ta en syftesdriven tidsmaskin tillbaka till 10-talets mitt och slögoogla examensprojekt från Berghs."
Ha!
Som av en händelse gick regissören Gustav Johansson på Berghs 2008.
Citera
2020-02-12, 16:06
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Snor denna från Johan Wirfält som är konstnärlig ledare för Forum/Debatt och Film på Kulturhuset i Sthlm:
...

För övrigt: vad som faktiskt provocerar med SAS reklamfilm är ju hur vansinnigt fantasilös den känns – som att ta en syftesdriven tidsmaskin tillbaka till 10-talets mitt och slögoogla examensprojekt från Berghs."
Ha!

Riktigt bra skrivet faktiskt. Finns det folk inom kulturvärlden som börjar tröttna på att vara kasperdockor med storfinansens svettiga fingrar uppstuckna där bak?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
RT Russia Today är ryska statens propagandakanal.

Hela RT är "så jävla vidrigt." Bra att du stängde av kanalen! 👍

Du menar lite som BBC och Svt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Den farligaste propagandan är den som folk inte är medvetna om att de utsätts för.

Det här clowneriet från SAS framstår ju som en parodi av Ganman i all sin grälla, tondöva, bajsnödigt förnumstiga och överdrivna galenhet.
Den är bra - får folk att vakna upp och att skratta åt dem på samma gång.

Det är därför SAS dragit in den. Och det är därför den måste spridas. Och spridas. Och spridas...

Ja, men det intressanta är också den omsvängning som skett över tiden. Tror inte reaktionerna hade blivit så starka för fem år sedan. Men nu är folk så less på propagandan. Vi har fått den här dyngan om att svensken egentligen inte existerar nedkörd i halsen av Sahlin, Gardell, Schyffert m.fl under så lång tid att vi inte pallar mer. Härligt att se att folk börjar vakna.
Citera
2020-02-12, 16:07
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Det var en länk till en bild, inte en artikel. Om du är rädd för bilder så får du väl låta bli att klicka på den.

Nu kan du väl utveckla det där om att det skulle finnas en specifikt skandinavisk touch (som du skrev i ett tidigare inlägg). Att det skulle finnas något specifikt skandinaviskt motsägs ju av den reklamfilm du sitter och försvarar, så hur ska du ha det egentligen?

Men man har gått för en skandinavisk touch* när man valt hur det ska se ut inne i planen...eller är den en touch av afrikans lerhydda, mongoliska tält och Afghanska bergsgrottor?

*Sett en beskrivning på SAS facebook sida i.o.m. reklam för deras nyaste plan i flottan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in