2020-02-12, 15:49
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alla svenskar var skrev jag det? Är bara en bråkdel som blir upprörda av denna reklam och det är de/ni med SD/NMR/AFS sympatier .

Då tror du helt fel för det har att göra med att man inte väljer härkomst. Att behandlas illa efter något man inte väljer är inget man ska behöva ta. Hyckleriet ligger förstås i att Djävulen hade tagit tonen om det gällde människor från sydligare breddgrader, eller hur?

Den svarta personen som förknippade sig med vikingar i reklamen förolämpade nog andra svarta eftersom att vikingar är vita.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2020-02-12 kl. 15:59.
Citera
2020-02-12, 15:50
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lima.99
Så vi har alltså ingen kultur pga av att vi importerat vissa saker från andra länder? Men då kan vi väl bara stryka ordet kultur från ordboken då det i princip inte finns något land på denna jord som inte importerat saker eller blivit influerade av andra länder. Fy fan, hur kan ett skandinaviskt bolag stå bakom förnekelse av skandinavisk kultur? MÅR ILLA!
Såg reklamfilmen på RT men stängde av efter ca en minut bara för det är så jävla vidrigt. Det här pissar på våran kultur.
Citera
2020-02-12, 15:51
Bannlyst
Videon är ju tillbaks igen, nu med 23.000 disslikes.
Varför gav SAS efter från vänstern och journalister, skadan redan skedd lr?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=ShfsBPrNcTI
Citera
2020-02-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Hur länge tog det innan deras egna upload försvann och vågade de inte stå för filmen längre?

Mindre än ett dygn.
Citera
2020-02-12, 15:52
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Såg reklamfilmen på RT men stängde av efter ca en minut bara för det är så jävla vidrigt. Det här pissar på våran kultur.

RT Russia Today är ryska statens propagandakanal.

Hela RT är "så jävla vidrigt." Bra att du stängde av kanalen! 👍
Citera
2020-02-12, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Videon är ju tillbaks igen, nu med 23.000 disslikes.
Varför gav SAS efter från vänstern och journalister, skadan redan skedd lr?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=9&v=ShfsBPrNcTI

Borta igen, konstigt såg den nyss på SAS kanal!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong

Nejmen det är fan det sjukaste jag sett? Och alla dessa som säger att man är SD sympatisör eller nasist/rasist för att man blir upprörd av videon, nä men ni är helt jävla efterblivna. VAD har hänt med Sverige? Bli upprörd över att hela vår historia och kultur förnekas = rasist. VAD I HELVETE?! Fan vad jag ska flytta från detta pissland.
Citera
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
När jag är i USA, brukar jag slås av hur lika svenska och amerikansk kultur är.

Fransk kultur är avsevärt mer annorlunda från amerikansk kultur, än vad svensk kultur är.

Svensk kultur är väldigt lik tysk, nederländsk, flamländsk, dansk och norsk kultur: De andra länderna i nordvästra Europa. Du överdriver hur annorlunda just Sverige skulle vara.

Det handlar om att du inte inser hur annorlunda du är. När min familj är på besök här tycker de att de är ganska lika amerikanerna. Men i amerikanarnas, mexikanernas och sydamerikanernas perspektiv är svenskar en oerhört excentrisk grupp.
Citera
2020-02-12, 15:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, jag glömde inget. Tyckte att det var irellevant bara iom att jag anser att även en "neger" kan vara skandinav.
Men det känns kanske inte så sannolikt att vikingarna var hans förfäder. Om du nu förstår det där med blommor & bin, för att inte tala om DNA.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ändå tycks det vara de som tycks anse annorlunda än majoriteten. Detta säger jag eftersom man automatiskt blir stämplad som vänster om man inte tycker exakt lika som "högertrollen" på detta forum.

Skulle säga att det snarare är de som blint liter på SD och den konservativa högern som inte tänker själva.

Du har helt rätt i att multikulturalism inte är en höger/vänsterfråga. Internationell storfinans tjänar mest och arbetare är de som förlorar mest. (men det finns det separata trådar för)
Citera
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
När jag är i USA, brukar jag slås av hur lika svenska och amerikansk kultur är.

Fransk kultur är avsevärt mer annorlunda från amerikansk kultur, än vad svensk kultur är.

Svensk kultur är väldigt lik tysk, nederländsk, flamländsk, dansk och norsk kultur: Alla de andra länderna i nordvästra Europa. Du överdriver hur annorlunda just Sverige skulle vara.

Jo, svensk kultur är unik och ligger på extremänden av båda axlarna i Ingelhart-Welzel skalan. USA hamnar i en annan kvadrant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Inglehart%E2%80%93Welzel_cultural_map_of_the_world
Citera
2020-02-12, 15:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Helt perfekt att nassarna kartläggs. SÄPO får mycket bra information av en sådan kartläggning. Varenda nasse/ SD are som delas denna film registreras och kartläggs. Även kontaktytorna mellan nassarna kartläggs.
Så du menar att alla som ogillar filmens budskap är "nazister"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in