2020-02-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har inte följt det här till punkt och pricka, men anledningen till jag på nytt vaknade var att jag läste om det i media. Att rättegång nu hade hållits och då kände jag igen att jag läst om den här filmen tidigare. Tror dom ska avkunnas nästa vecka, men det blir väl i vanlig ordning några timmars ungdomstjänst. Något flerårigt fängelsestraff lär det inte bli tal om även om det säkerligen ligger mer i linje med de flestas rättsmedvetande. Det är lite märkligt att en vuxen person som i Sverige åker dit i en blåskontroll eller som kanske undanhållit lite skatt döms hårdare än två 16-17 åringar som systematiskt ägnar sig åt att råna, misshandla, förnedra, frihetsberöva och hota andra personer. Ett skarpt förslag från min sida är att man omgående tar bort ungdsomsrabatten vid grova brott. Det här är inga pojkstreck vi pratar om. De vet mycket väl vad de håller på med och borde dömas som vuxna personer. De borde få skaka galler i många år. Det är nog vad de flesta tycker och det vore också en bra upprättelse mot alla brottsoffer och vore bra för det allmänna rättsmedvetandet.

Jag håller med om straffen. Det borde hanteras annorlunda. Någon skrev innan om att man skulle ha längre straff, dvs år och att det skulle vara obligatorisk skolgång. Att de som idag hamnar i ungdomsvård och lite halvslött sköter studier skulle inte räcka. Det skulle vara obligatoriskt att genomföra utbildning och program för att få komma ut i rimlig tid. Eftersom det är LVU så är det ju inte som fängelse och då borde det vara längre tider än dagens tider och att när de är 18 så förs de över till riktigt fängelse så länge de inte håller tempo och verkligen visar engagemang i sin återanpassning och studier.
Citera
2020-02-12, 12:36
Avslutad
Det är naturens gång bara, de väljer ut de svaga och godtrogna individerna.
Helt onödigt egentligen,varför inte sysselsätta dessa killar och slå mynt av det.
Sätt ut en annons åt dom på ngn porrsida där de kan pissa på svenskar mot betalning?
Nä då blir pojkarna "offren" och de som vill betala skurkarna.
Äsch, sverige i ett nötskal lixom
Citera
2020-02-12, 12:40
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Någon som har videon sparat? ser ut som att Vimeo har plockat ner videon.
Jagar också videon!
Citera
2020-02-12, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många är kaxiga bakom dataskärmen. Så är det. Jag tror ändå många behöver utbilda sina barn hur de ska agera i liknande situationer. Rådet ska absolut inte vara att göra som gärningsmännen säger och lägga sig platt. Det här fallet är väldigt talande för hur det kan sluta då. Däremot kan vi inte kräva att de ska lära sig slåss som Chuck Norris.

Om det inträffar där det är mycket folk, försök påkalla så mycket uppmärksamhet som möjligt. Skrik för allt vad du har RÅN!!! HJÄLP!!! DE RÅNAR MIG!!!! Skit i om de säger sig ha kniv eller pistol. Ditt läge att klara dig oskadd ökar inte precis om de låter dig föras bort till en undanskymd plats. Risken är snarare större att de stöter kniven i dig där det inte finns vittnen. I det här fallet var det skapligt mycket folk. De tvingade tom iväg honom till McDonalds. Där hade han onekligen haft sin chans. Hade han skrikit där hade de blivit livrädda och lagt benen på ryggen. Nästan 100% säker på det. Troligen manipulerade de honom genom att agera "schyst" och hela tiden försöka intala honom att det bara var pengar de var ute efter, samtidigt som de hela tiden hotade honom.

Inträffar det på ett ställe där det inte finns människor är rådet att fly. Spring allt vad du har och skrik. Försök närma dig ett ställe där det finns folk. Sista alternativet är motattackera, men det är givetvis svårt om de är många. Är de fler än 2-3 stycken skulle jag inte ge det rådet. Pungspark och fingrar i ögonen. Slåss som en tjej som gått självförsvarskurs. Strategierna går givetvis att kombinera också. Pungspark, sedan fly och skrik. Finns inget ädelt i det hela. Bara taktik för att om möjligt klara sig så oskadd som möjligt. Både fysiskt och psykiskt.

Det här är mina råd och jag tror faktiskt att de är de absolut bästa. Det är vad jag lär ut.
Jag lär mina barn att i första rummet inte sätta sig i riskabla situationer. Inte röra sig ensamma på platser och tider som innebär utsatthet. Bara beblanda sig med folk som uppenbart, gärna uttryckligen, hyser samma grundvärderingar som vi. Det kanske låter begränsande men vi upplever det verkligen inte så. Det finns egentligen inga miljöer och sammanhang där våra vägar naturligt korsar patraskens så vi väljer verkligen inte bort något speciellt. Trygghetskänsla och frihetskänsla är också påfallande lika.

Men helt säker är man aldrig och hur framgångsrikt vi än segregerar oss så kan vansinnet dyka upp där och när man minst anar det. Mina äldsta är precis på väg in i tonåren vilket ofrånkomligt innebär självständighet och nya rörelsemönster, hur gärna den här surgubben än skulle vilja slippa... Jag kommer också att försöka ställa in dem på gränslöst våld. Att så fort shit gets real inte tveka utan försöka hacka något i ett öga, sparka sönder något och bara göra illa sin angripare så mycket det bara går. Högljutt och frenetiskt tills första möjligheten att fly infinner sig.
Citera
2020-02-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Jagar också videon!
https://www.document.no/2020/02/06/innvandrergutter-urinerer-i-munnen-pa-svensk-gutt-og-filmer-ydmykelsen/
Citera
2020-02-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
https://www.document.no/2020/02/06/innvandrergutter-urinerer-i-munnen-pa-svensk-gutt-og-filmer-ydmykelsen/

Sverige är verkligen förebild för länder som vill få till en misslyckad invandring!
Citera
2020-02-12, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Bortförklaring, svensken är bara feg som fan. Tror du dessa killar hade vågat gå på en ryss eller arab? De såg en beta hane (90% av alla svenska män) och tog tillfället i akt. Grow some balls
Vad skulle du själv ha gjort i situationen?
Citera
2020-02-12, 13:10
Medlem
Nån som har videon? Den är borttagen från länken i trådstart...
Citera
2020-02-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Negrerna lär ju ha lagt upp en opixlad film ursprungligen. Var finns den?
Citera
2020-02-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Negrerna lär ju ha lagt upp en opixlad film ursprungligen. Var finns den?
Bra fråga. Ibland menar vissa debattörer att sådana här filmer är mycket vanliga på snap, insta eller vad som nu gäller för dagen. Om det finns så många är det förvånande att inte fler filmer läcker ut därifrån. Någon kanske infiltrerar just nu och samlar på sig en Greatest Hits-samling som alla kan få ta del av senare. Det hade onekligen varit intressant.
Citera
2020-02-12, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daija94
Känns som att vi bör hålla koll på det här fallet. Blir de här killarna nu inte dömda för någon form av hatbrott, samtidigt som pensionärer blir det för facebook-kommentarer. Ja då är det dags att börja lunta de lokala kommunhusen.

Någon som vet när rättegångsdatumet är?

Rättegången har redan varit som jag förstått det, och dom skall komma den 18e Februari, om 6 dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Knarkar man så ska man betala sina skulder. Simpelt. Eller som i det här fallet ta konsekvenserna.

Vad fan har detta för relevans i tråden? Detta handlar om ett rån/rasistangrepp.

Det finns ingen koppling till droger eller skulder, annat än den påhittade skuld som rånarna hittade på i samband med mötet med sitt offer.
Citera
2020-02-12, 14:34
Medlem
HRTs avatar
Det handlar inte om att utbilda barn.
Det handlar däremot om ett genuint hat och förakt gentemot västvärlden och allt vi står för.
De tar gärna våra pengar, de väljer att leva utanför vårt samhälle. De vill ha kvar sin kultur, sina lagar och det kommer aldrig fungera med utbildning.
Inse att Svenskar är horor och svennar i deras ögon. Utvisning eller ett ordentligt kok med stryk är vad de förtjänar. Även föräldrarna borde hotas med utvisning om sönerna gör något fel. Först då kan vi se resultat. När de första familjerna får packa ihop sitt.
Att dra skam över familjen väger betydligt tyngre än Svenska lagar.

Någon borde ju veta vem dessa är, var de finns och hälsa på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in