2020-02-12, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jo för syftet är ju från SAS sida att hata Sverige. Det kan ju omöjligen vara så att dem är generösa och vill öppna upp för andra folk att också få vara med och dela den svenska gemenskapen.

SAS reklamfilm är bra. Den är ödmjuk, inkluderande. Men du vill ha något som smickrar dig eller hur? Som får dig att känna dig mer speciell, bättre än andra?
Tack för att du bekräftar min misstanke.
Citera
2020-02-12, 12:24
Medlem
halvsvennes avatar
SAS Det ogenuina flygbolaget. Vårt bolag står inte för nått särskilt eller extra. Allt vi erbjuder är dåligt plagierat från andra.

Lysande reklam Sickan! Lysande!
Citera
2020-02-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jaså? Vad i Luciafirandet har vi hämtat från utlandet?

Lucia är ett italienskt helgon, dummer.
Det är just det reklamen berör, att vi får influenser från utlandet som vi lägger vår egna "touch" på.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Alla svenskar var skrev jag det? Är bara en bråkdel som blir upprörda av denna reklam och det är de/ni med SD/NMR/AFS sympatier .
Fast det är ju ganska många vid det här laget, i alla fall SD-sympatisörer. Kanske dags att börja tänka på det när man designar sina reklamkampanjer...
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Vad fan snackar du om? Du verkar minst sagt psykiskt sjuk och söker konstant efter någon grupp att hata och sätta på "nazist" etiketten på för att kunna avreagera dig för dina egna misslyckanden i livet.

För övrigt står det i Aftonbladet artikeln att SAS tagit ner reklamvideon. Stämmer det då den fortfarande finns på deras Youtube?

Jag har dygnat och överdrev lite givetvis. Men jag tror dock att upplösningen av nationaliter och grupptillhörighet är en del av framtiden. Om ni inte tycker eller tror det så beklagar jag mig för er. Dock kan jag förstå då jag är gammam SD:are.
Citera
2020-02-12, 12:26
Medlem
Paranoian och kränktheten är övertalig,
Jag misstänker starkt att det är svårt att få tag i folie i butikerna idag.

Jösses vilken storm bland tokhögern, för det finns väl ingen normalbegåvad som orkar bry sig, det måste vara jobbigt att ständigt gå runt med ilska och gnälla på allt och starta bojkott och upprop som värsta Pk vänster aktivist ( fast tvärt om )

Tagga ner, den reklamfilmen hade varken gjort till eller ifrån, endast extremt lättkränkta som bryr sig och det verkar finnas ett gäng kränkta snöflingor där ute som gör världen lite mer olustig att umgås i.
Citera
Medlem
Mina vänner jobbar på sas kundsupport i Sveg och kan säga att dom tar emot en hel del befogad kritik angående denna reklamfilm. Tror knappast ryska troll skulle bemöda sig att ringa ner telefonväxeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Har klagat till SAS via länken i början av tråden, det bör alla göra!
Alla hjärndöda inskränkta högermänniskor med konstant krånkningssdiagnos menar du säkert.
Citera
2020-02-12, 12:27
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunray
Sparkar SAS campaign managern Martin Adonis som är ansvarig för detta så ska jag överväga att flyga SAS igen. Annars aldrig mer!

Problemet är att Martin Adonis efter denna vänsterlismande reklamfilm nu skaffat sig en mkt ”fin fjäder i hatten” som ökar han värde i reklamvärldens fina ”salonger”.

Kommer garanterat få ett toppjobb någon annanstans då ingen vill vara rasist och neka honom jobb.

Han sket nog fullständigt i Sas och gjorde denna reklamfilm för sin egen skull.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Lucia är ett italienskt helgon, dummer.
Det är just det reklamen berör, att vi får influenser från utlandet som vi lägger vår egna "touch" på.

Men din idiot. Vårt firande av Lucia har inget med Lucia att göra. Det är Italienarna på 1100-talet som tog vår tradition och satte ett namn på det i PR. Är du verkligen s korkad på riktigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahlineus
Mina vänner jobbar på sas kundsupport i Sveg och kan säga att dom tar emot en hel del befogad kritik angående denna reklamfilm. Tror knappast ryska troll skulle bemöda sig att ringa ner telefonväxeln.

Skitsnack, min lillebror jobbar på kundsupporten och han menar att folk har ringt in och hyllat reklamen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Filmen belyser att det vi klassar som skandinaviskt är ett ihopkok av influenser från alla världens hörn, samt att vi har lagt vår egna "touch" på det och att vi är där vi är idag tack vare att vi har tagit in alla dessa influenser. Det är ett faktum.

Nästintill inget i Nordkorea är rent ut sagt koreanskt.

Men det är ju den ihopmixen som är truly Scandinavian. Det är det du inte verkar förstå.
Vår unika blandning som härdats av nordens historia och klimat, vårt folk, vårt sätt att leva är det som gör det till truly Scandinavian. Likväl som i andra länder.

I amerika finns "th american dream" som är ett ihopkok av USA's folk och historia.
I andra länder finns det andra kulturella uttryck som växt fram.

Alla i Sverige (i alla fall nästan alla) vet att kultur är en blandning av erfarenheter, sätt att leva, landet man växt upp i och influenser utifrån. Det gör det inte mindre truly Scandinavian då det bara finns här, på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in