2020-02-12, 12:21
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Hur patetisk får man vara som människa, lägg ner din skit vi ser igenom dig ditt vänsterblivna avskräde.
Om du har någon koll så skulle du veta att människor i många länder utanför Skandinavien tyckte att den här reklamfilmen var ett stort hån.
Är du satt här för damage control eller vad pysslar du med. Du är reggad nyligen och dyker stenhårt in i denna tråd.
Bra. Nu går du över till personangrepp.

Jag har inget med SAS att göra. Är bara en nyfrälst kosmisk varelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Gillar att man också satt en blåneger till att säga frasen "we are no better than our viking ancestors", som att hans förfäder var vikingar.

Kudos för att man verkligen tänkt till i varje detalj när man gjort historiens mest självhatande och vidriga reklam.

Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
http://bit.ly/SAS-Aftonbladet

De svenska köttbullarna uppfanns inte i Sverige, och de danska rågbröden kommer från Turkiet. Det påminde SAS om i en reklamfilm, som väckt ilska på sociala medier. Nu har flygbolaget tagit bort videon. ”Det finns anledning att misstänka en attack”, skriver företaget i en kommentar.

Det finns en tråd om det på Flashback...är det det dom menar med kapad?
Det jag vet är att min dislike inte kom från någon dislikegenerator...och i min värld förstår jag att andra reagerade lika kraftigt negativt som jag.
Så är det med yttrandefrihet...ibland "kapas" kampanjer av de som har starka åsikter om den.
Det gäller ju för dem att sprida sin video till andra forum där det finns bättre chans för gillande. Kanske gjorde dom det och misslyckades?

Det här jättemisslyckandet lägger jag i samma kategori som MSBs idiotfilm som fick ett liknande mottagande för en tid sen.

Read the room, SAS och andra som försöker sig på slika äventyr...
Senast redigerad av pjabas 2020-02-12 kl. 12:25.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jag lovar att hålla mig till filosofirummet om du lovar att sluta känna dig kränkt över några köttbullar. Försök, försök, en endaste gång att åtminstone FÖRSÖKA förstå SAS reklamfilm. Kan du verkligen inte se att det är ett försök av människor, att få andra inkluderade i gemenskapen, en slags ödmjuk bekännelse att vi alla är människor? Kan det inte ens vara möjligt att det är så? Är allting som syftar till att bryta ner barriärer, upplösa skillnader och förena folk bortom färg och form, hat riktat mot svenskar? Varför domineras internet av högerextremister? Varför är vänstermänniskor och liberaler livets vinnare? Jo för de surfar på den evolutionära vågen och har en mer hjärtlig inställning till folk. HELA er politiska idé går ut på att brösta upp er som apor, ta tillbaka er "stolthet", smickra er själva, känna er speciella m.m. Ni har ingen högre vision. Vi krossade er 1945 och vi kommer att krossa er igen! För evolutionens oändliga makt är på vår sida. Mot universell gemenskap! Hurra för den kosmiska varelsen: DEN FRIA MÄNNISKAN!

Vad fan snackar du om? Du verkar minst sagt psykiskt sjuk och söker konstant efter någon grupp att hata och sätta på "nazist" etiketten på för att kunna avreagera dig för dina egna misslyckanden i livet.

För övrigt står det i Aftonbladet artikeln att SAS tagit ner reklamvideon. Stämmer det då den fortfarande finns på deras Youtube?
Citera
Medlem
Ringhals3s avatar
Har klagat till SAS via länken i början av tråden, det bör alla göra!
Citera
2020-02-12, 12:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Skall inte du gå till jobbet?

Nej vänta, du är ju på jobbet!

😂😂😂

För några år sedan så kritiserade väst Kina för att de anställer folk som rapporterar kritiska kommentarer på forum och liknande och nu har varje kommun och företag pr-konsulter som är anställda enbart för att förbättra synen på kommunen/företaget. Även vara en motreaktion till kritiska röster och ge likes
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Den danske forskaren har bra poänger här. SAS angriper skandinaverna från flera håll. Både genom att påstå att vi inte har någon egen kultur ("allt kommer utifrån", till skillnad från andra platser på jorden då...) och genom att antyda att vi skulle gå omkring och inbilla oss att vi har uppfunnit allting själva och är alltings mittpunkt. SAS uttrycker rent förakt mot skandinaverna. Varför skulle någon vilja köpa tjänster från ett företag som beter sig så?

Det är också kul hur dessa stendumma reklamarhipsters pratar om att demokratin uppfunnits i Grekland. Ja, men nej. Vet det något alls om den grekiska demokratin? Inbillar de sig att det var något i stil med vår samtida parlamentarism, där folk hade lika och allmän rösträtt? Berätta mer om det efter att du har parkerat din elsparkcykel och beställt en islatte, äckliga reklambyråmänniska.

Ja men det är ju exakt det många av SAS kunder har reagerat på och som nu kallas för mörkermän av SAS kampanjchef Adonis. Min avd köper alla affärsresor av SAS. Fick just veta att de mejlat direkt högre upp och krävt svar på vad som pågår i de nedre leden. Konsumentmakt ska man inte föringa. Det är allt annat än proffesionellt agerat från ett företag som SAS att uttrycka sig så nedvärderat mot sina kunder. Kunder som lojalt valt att stanna kvar och stöttat det skandinaviska bolaget för att de ska överleva på flygmarknaden. Nu har deras reklammakare lyckats övertyga oss om att det egentligen inte finns någon anledningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
"Extremhögern och dess svans" är inte ditt eget uttryck, utan ett uttryck som gammelmedia använder sig av för att driva en ideologisk agenda. Med det sagt vet jag redan hur du tänker. Och det är en ren lögn att reaktionsstormen skulle vara begränsad till de som faller in under den etiketten. Lika mycket lögn som att en "koordinerad attack" ligger bakom hatstormen.
Vem som helst kan kolla upp att ditt ideologiska tal är ren lögn.

Eftersom du är under inflytande av ideologi, och inte tänker själv så upprepar du saker som ett mantra.
Trots att jag varit tydlig med att jag i likhet med de flesta människor vet vad kulturella influenser betyder, så upprepar du samma budskap igen i detta inlägg, nämligen att "vår kultur är skapad med hjälp av influenser från alla världens hörn…" "adderas influenser från alla världens hörn…" "det är så det har fungerat i alla världens hörn"
Återigen, ja alla känner till det. Och ingen bryr sig. Du kan släppa det.

SAS ville ”sätta dit” människor som är oroliga över utvecklingen i vårt land. Flera bolag drivs av denna agenda, det är en röd tråd med tydliga politiska kopplingar.

Det är inte en lögn, kolla vilka som är upprörda, massvis med användare på Flashback som är ökänt för rasism och främlingsfientlighet. Jag har ingen ideologi, jag är likt det SAS pratar om ett ett ihopkok av influenser från andra världens hörn och det är även min kultur med, likväl som din.

Du är dock väldigt lättkränkt och vill ta varenda tillfälle i akt för ditt löjliga raskrig. Ät grus, din imbecill
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flying-pig
För varje damage-control kommentar som du lägger upp, länkar jag videon och like bakgrund till 5 utländska tidningar. Så får de bestämma om de vill publicera eller ej.

Den patetiska damage control som du sysslar med kommer slå tillbaka.
Capiche?

Jag försvarar inte SAS reklamfilm enbart utan ideen bakom den. Tycker den var gullig. Jag har inget med SAS att göra så gör vad du vill.
Citera
2020-02-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Vi har skapat något som numera är svenskt. Det vill vi behålla. Innan du föddes kunde man lämna dörren öppen om dagarna hemma, flickorna gick hem själva på natten.
Det gör dom i de flesta fall idag också och finns många som fortfarande lämnar sina dörrar olåsta. Sverige är generellt ett mycket tryggt land att bo i. Även om ni på högerkanten verkar livrädda mest hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
fast det är ironiskt att jag lärde mig detta efter att ha blivit grinig över SAS film, jag lärde mig inte det här från flashback. en PK-reklamfilm fick mig alltså att lära mig mer om svenskhe är, än vad det "Patriotiska" forumet flashback lärde mig. det enda man kan läsa på FB är ju klagomål på invandring och massa jude-konspirationer.

Men snälla flashbacks syfte är inte att lära dig om svenska uppfinningar och allmänbildade människor kände redan till dem men du verkar ju vara född igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Reklambyrån hade med två enkla ord kunnat få en helt annan spinn på det...

"What is truly Scandinavian? - Absolutely nothing" ***NY BILD, HELT SVART*** Absolutely everything.

För det är så kultur funkar. Influeras, formas om och blir inhemsk kultur med årens gång.

Känns som du har gått händelserna i förväg.
Tror att något liknande är på gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.order
Ja undrar hur dom tycker deras damage control går?
Massa tramsargument och rasistkort känns mer som att försöka släcka elden med att hälla bensin på den.

Jag skulle tro att det står i direkt motsättning till vad man bör göra PR-mässigt när något sådant här händer. Det strider nog mot saker man får lära sig tidigt på grundkurserna på PR-utbildningar.

De kör på någon typ av "double down"-strategi som kommer att falla helt platt och som bara gör folk argare. Ska de gå i land med det kommer de till exempel behöva backa upp saker och bevisa att reaktionerna är organiserade, vilket de inte kan. Hur skulle en sådan organisering ens kunna ske på så kort tid? Det är väldigt få som har vetat att den här filmen var på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in