Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC-2.0
Gillar att man också satt en blåneger till att säga frasen "we are no better than our viking ancestors", som att hans förfäder var vikingar.
Kudos för att man verkligen tänkt till i varje detalj när man gjort historiens mest självhatande och vidriga reklam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avalancheking
http://bit.ly/SAS-Aftonbladet
De svenska köttbullarna uppfanns inte i Sverige, och de danska rågbröden kommer från Turkiet. Det påminde SAS om i en reklamfilm, som väckt ilska på sociala medier. Nu har flygbolaget tagit bort videon. ”Det finns anledning att misstänka en attack”, skriver företaget i en kommentar.
Det finns en tråd om det på Flashback...är det det dom menar med kapad?
Det jag vet är att min dislike inte kom från någon dislikegenerator...och i min värld förstår jag att andra reagerade lika kraftigt negativt som jag.
Så är det med yttrandefrihet...ibland "kapas" kampanjer av de som har starka åsikter om den.
Det gäller ju för dem att sprida sin video till andra forum där det finns bättre chans för gillande. Kanske gjorde dom det och misslyckades?
Det här jättemisslyckandet lägger jag i samma kategori som MSBs idiotfilm som fick ett liknande mottagande för en tid sen.
Read the room, SAS och andra som försöker sig på slika äventyr...