2020-02-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Jo för syftet är ju från SAS sida att hata Sverige. Det kan ju omöjligen vara så att dem är generösa och vill öppna upp för andra folk att också få vara med och dela den svenska gemenskapen.

SAS reklamfilm är bra. Den är ödmjuk, inkluderande. Men du vill ha något som smickrar dig eller hur? Som får dig att känna dig mer speciell, bättre än andra?

Hur patetisk får man vara som människa, lägg ner din skit vi ser igenom dig ditt vänsterblivna avskräde.
Om du har någon koll så skulle du veta att människor i många länder utanför Skandinavien tyckte att den här reklamfilmen var ett stort hån.
Är du satt här för damage control eller vad pysslar du med. Du är reggad nyligen och dyker stenhårt in i denna tråd.
Citera
2020-02-12, 12:18
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Du har ju yrat om att allting kommer smälta ihop och sedan kör du kosmos, kosmos och kosmos i varje inlägg, hahahahaha. Du är enbart en stor mupp, försvinn till något filosofiforum istället.
Jag lovar att hålla mig till filosofirummet om du lovar att sluta känna dig kränkt över några köttbullar. Försök, försök, en endaste gång att åtminstone FÖRSÖKA förstå SAS reklamfilm. Kan du verkligen inte se att det är ett försök av människor, att få andra inkluderade i gemenskapen, en slags ödmjuk bekännelse att vi alla är människor? Kan det inte ens vara möjligt att det är så? Är allting som syftar till att bryta ner barriärer, upplösa skillnader och förena folk bortom färg och form, hat riktat mot svenskar? Varför domineras internet av högerextremister? Varför är vänstermänniskor och liberaler livets vinnare? Jo för de surfar på den evolutionära vågen och har en mer hjärtlig inställning till folk. HELA er politiska idé går ut på att brösta upp er som apor, ta tillbaka er "stolthet", smickra er själva, känna er speciella m.m. Ni har ingen högre vision. Vi krossade er 1945 och vi kommer att krossa er igen! För evolutionens oändliga makt är på vår sida. Mot universell gemenskap! Hurra för den kosmiska varelsen: DEN FRIA MÄNNISKAN!
Citera
2020-02-12, 12:19
Medlem
happilappis avatar
Någon sade att reklamen kan bryta mot youtubes/facebooks regler, eftersom att den förminskar en kultur genom att säga att den inte finns. Lär gå under deras hatespeech-lagar. Ska bli intressant att se utvärderingen av det.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
“Anledning att misstänka en attack”

Citera
Medlem
sunrays avatar
Sparkar SAS campaign managern Martin Adonis som är ansvarig för detta så ska jag överväga att flyga SAS igen. Annars aldrig mer!
Citera
2020-02-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Och skulle vi göra samma sak med Nordkorea så skulle vi säkert hitta samma trådar tvärs över världen. Tror du allt i Nordkorea är rent koreanskt?

DET är poängen med klagomålen, det ÄR unika saker i Skandinavien. På exakt samma sätt det är unika saker i Korea, Japan osv.
Filmen vill förminska det. Det ÄR fel.

Filmen belyser att det vi klassar som skandinaviskt är ett ihopkok av influenser från alla världens hörn, samt att vi har lagt vår egna "touch" på det och att vi är där vi är idag tack vare att vi har tagit in alla dessa influenser. Det är ett faktum.

Nästintill inget i Nordkorea är rent ut sagt koreanskt.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Föreslår att läsa följande artikel av Elof Eriksson (skriven 1937). Den förklarar exakt vad som pågår i Sverige och att samma folk som ligger bakom den här reklamen (och SAS) ligger bakom Aftonbladet.

https://www.nordfront.se/veckans-skrift-jag-anklagar.smr

100 år gammal infantil smörja. Varför skulle man läsa sånt?
Citera
Medlem
Det jag undrar är om trots wallenbergarna och möjligt andra globalister finansierar folkutbytet på olika sätt så trodde SAS på riktigt att denna reklam skulle gå hem? Det har redan gått dåligt för SAS så hoppas att det här var spiken i kistan. #BojkottaSAS
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jo för syftet är ju från SAS sida att hata Sverige. Det kan ju omöjligen vara så att dem är generösa och vill öppna upp för andra folk att också få vara med och dela den svenska gemenskapen.

SAS reklamfilm är bra. Den är ödmjuk, inkluderande. Men du vill ha något som smickrar dig eller hur? Som får dig att känna dig mer speciell, bättre än andra?

Du har inte riktigt förstått varför människor reser? Kan ju inte tala för alla men många vill komma bort från Sverige eller Skandinavien, vi vill se och uppleva något annorlunda. Vi vill byta svensk eller skandinavisk natur mot Utahs öken, den karga taigan eller bergen i Himalaya. Där vill vi se traditionella tibetanska thankas, handarbete och broderier, konst och förundras över skapelseberättelser som inte är som våra. Vi vill resa till Tibet och äta traditionell tsampa och dricka smörte.

Vi vill uppleva en kultur och människor som inte är som här hemma, jag gillar olikheter mycket. Det är bla därför jag reser.

Att förminska de olikheter och traditioner som utvecklats lokalt genom åren ÄR att förminska alla kulturer samtidigt.
Citera
Medlem
flying-pigs avatar
Citat:
...
SAS reklamfilm är bra. Den är ödmjuk, inkluderande.
...

För varje damage-control kommentar som du lägger upp, länkar jag videon och like bakgrund till 5 utländska tidningar. Så får de bestämma om de vill publicera eller ej.

Den patetiska damage control som du sysslar med kommer slå tillbaka.
Capiche?
Citera
2020-02-12, 12:21
Medlem
hakro807s avatar
Måste mest säga att jag är förvånad över hur oerhört tondöva reklammakarna varit. Idén bakom filmen är inte dålig, om än väl förenklad.

Tänk er att de istället hade på ett komiskt sätt visat HUR de olika kulturinfluenserna letat sig hit. En Karl den XII med svärdet i hand halkar och faller framstupa framför en fat med fantastiskt läckert luktande köttbullar och sedan ses vilt ridande över fälten mot Sverige med färdigstekta köttbullar på ett fat.

De hade visat samma sak, hur köttbullarna letade sig hit. Men vi hade kunnat känt stolthet över vår historia och samtidigt skrattat åt scenen.
Citera
2020-02-12, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Sentinelserna får ej kontaktas av några, inte ens av indiska företrädare sedan 1997, så deras isolering är total. Så att de skulle ha utländska influenser är bara trams. Och innan dess så var ett kort utbyte av kokosnötter, varav en sentineles råkade få en kokosnöt i huvudet det djupaste utbytetet mellan indierna och seninelserna i fråga.

Faktiskt ett väldigt roligt klipp, kolla 2.57 in i klippet. Jag grät av skratt första gången jag såg klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=ExdEHU02Zk0

Det är ingen som säger att inget genuint svenskt inte finns, vad som sades i reklamen var vad som verkligen var skandinvaiskt. Allt i vårt kultur och samhälle har kommit till med hjälp av utrikes influenser.

Jaså? Vad i Luciafirandet har vi hämtat från utlandet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in