2020-02-12, 09:10
Medlem
Varifrån kommer detta oikofobiska självhat mot det som varit ett av västvärldens mest lyckade länder med en lång och rik historia? Det enda vi tydligen duger till är att vara världens socialbyrå!
Citera
Medlem
NisseNyfikens avatar
Är det svt vänster redaktionen som ligger bakom vilket trams.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
SAS öppnar alltså på blått på stockholmsbörsen

Ja, "Get woke go broke" är allt annat än en allmängiltig princip, tyvärr. Annars skulle man inte hålla på så här. Dessutom är det mest vi upprörda nationalister som överhuvudtaget har sett filmen, som bara kördes (knappt?) ett dygn på nätet, för dem som själva letade upp den.

Går SAS ned under dagen har det antagligen mer med Kina och 2019-nCoV att göra.
Citera
2020-02-12, 09:11
Medlem
Franke88s avatar
Svenska uppfinningar:

Propeller
Pacemaker
Tetra Pak
Platt-TV
Ultraljud
Dynamit
Blixtlås
Bluetooth
Celsius temperatur
Säkerhetsbältet
Rymdkameror
Datormusen
Tändstickor
Telefonhandset
GPS

Svenska företag/produkter:

Absolut Vodka
Spotify
H&M
Electrolux
IKEA
Volvo
Ericsson
Astra Zeneca

Kärnämnen och vilka som hittade dessa:
http://cf.broadsheet.ie/wp-content/uploads/2013/06/elements2.jpg

Glöm inte alla band, artister, vetenskapsmän etc som Alfred Nobel, Carl von Linné, ABBA, Roxette, etc.

"Köttbullar" kommer från Turkiet. OK!
Citera
2020-02-12, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0
Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän.https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Ännu en kränkt snöflinga som inte har nåt bättre för sig än att gnälla.
Vart har vi hamnat ? Är svenska ”män” bara ett gäng kränkta lipsillar nu för tiden ?
Citera
2020-02-12, 09:13
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattis
Varifrån kommer detta oikofobiska självhat mot det som varit ett av västvärldens mest lyckade länder med en lång och rik historia? Det enda vi tydligen duger till är att vara världens socialbyrå!

Läst detta:
https://www.nordfront.se/veckans-skrift-jag-anklagar.smr
Citera
2020-02-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trocme
Tänk vad små skitsaker kan få folk upprörda. Det kommer alltid ett nytt ”Nu har det gått för långt!” i deras unikabox av världsperspektiv. Varje dag. Alla stackare som låter sig uppröras över sådant här får väl magsår till slut.
Vad gäller reklamaspekten så lär det väl visa sig om det har önskad effekt eller ej. Jag tror inte att den får det. För övrigt tror jag att kulturrelativismen är en rökridå för att folk inte ska tänka på vad flygandet gör med klimatet.

Ingen anledning att slå dig själv för bröstet, kretin. Det är faktiskt dig det är fel på som inte reagerar på folkmordspropaganda.
Citera
2020-02-12, 09:16
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Fyfan vilka jävla fittor rent ut sakt, dra åt helvete från Skandinavien då, och flyg fan inte i våran luft, om det inte finns något Skandinaviskt finns det heller ingenting som heter SAS. enkelt öga för öga tand för tand
Citera
2020-02-12, 09:17
Medlem
Kan vara så att de gör det för att de går knaggligt.
Gillette och H&M gjorde det när de började gå knaggligt. Ge sig in i woke-träsket.
"Get woke, go broke" sägs det, men kanske är det så att bolagen blir woke när de är på väg mot ett sämre resultat.

Med h&m syftar jag på deras rasblandade homoreklam från i julas. Försöker undvika h&m efter det, men jag är inte direkt deras målgrupp ändå, och man handlar där för de är billiga. Samma orsak till att det är svårt bojkotta Ikea trots deras antivita reklamer.

SAS "spår sämre tider" kunde man läsa i slutet av förra året. Kanske därför de ska ägna sig åt godhetssignallering nu. Vilket är ett annat ord för att uppmuntra folkutbyte.

SAS kanske är lättare bojkotta.
Gillette pissade ju på sin målgrupp vilket inte var lyckat.
Senast redigerad av grelin1999 2020-02-12 kl. 09:19.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikernsmystik
Fyfan vilka jävla fittor rent ut sakt, dra åt helvete från Skandinavien då, och flyg fan inte i våran luft, om det inte finns något Skandinaviskt finns det heller ingenting som heter SAS. enkelt öga för öga tand för tand
Då blir SAS bara ett AS.
Citera
Medlem
Roligast idag ...
SAS är vänstervridna? AKA kommunister? 😂
Citera
2020-02-12, 09:18
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trocme
Tänk vad små skitsaker kan få folk upprörda. Det kommer alltid ett nytt ”Nu har det gått för långt!” i deras unikabox av världsperspektiv. Varje dag. Alla stackare som låter sig uppröras över sådant här får väl magsår till slut.
Vad gäller reklamaspekten så lär det väl visa sig om det har önskad effekt eller ej. Jag tror inte att den får det. För övrigt tror jag att kulturrelativismen är en rökridå för att folk inte ska tänka på vad flygandet gör med klimatet.
Man får inte magsår av stress eller upprördhet.
Det är väl inget annat än sunt att reagera när någon försöker få dig att framstå som mindre värd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in