2020-02-12, 09:00
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Jag blir inte kränkt. Jag säger att din skygglapps-inställning är vad som leder detta land till kollaps.
Vad är poängen ? Poängen är att dom slår in en öppen dörr. Alla fattar att uppfinningar och kulturer influeras av varandra.

Deras enda budskap är att Skandinavien inte har någon kultur. Samtidigt som det antyds att andra har det.
Citera
2020-02-12, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag såg reklamen på samma sätt när jag försökte se den objektivt.
Men det är svårt att inte se något subjektivt och då ser man hur SAS klankar ned på hela skandinaviska folket.

Precis

Greklands demokrati idag är ju bra eller hur?

Donald trumps vaginasnacks-buss har ju verkligen gjort kvinnor med jämställda i USA?
Citera
2020-02-12, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Här har vi någon med hög IQ

Turkarna uppfann antagligen inte rulla kött, men en svensk åkte och såg turkarna göra det så han åkte hem och bad människor göra det åt honom och som reklamen sa, alltid lägga till en skandinavisk tvist på det. I köttbullarna fall, griskött

Kan nån tala om för mig var pannbiffen kommer ifrån? För den kan inte vara svensk.

SAS verkar ha fått in vänsteraktivister på sin PR avdelning.
Citera
2020-02-12, 09:01
Medlem
RiverStyxs avatar
Jag hoppas alla som varit inblandade i den reklamfilmen får Corona-virus och död slemhostandes.
Citera
2020-02-12, 09:05
Medlem
stolsittarens avatar
SAS öppnar alltså på blått på stockholmsbörsen
Citera
2020-02-12, 09:06
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Blir mörkrädd.
Citera
2020-02-12, 09:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Är det inte ni som brukar säga muslimer är lättkränkta?

Reklamen är ju positiv då den säger att resa ökar chanserna till utveckling både personlig och för samhället.

Vilket är helt sant och positivt budskap.
Det positiva budskapet kan föras fram utan att man för den skull nedvärderar den egna kultursfären genom att säga att ingenting har uppstått här.
Citera
Medlem
En uppgift för tråden skulle kunna vara att kartlägga vilka som ligger bakom den här filmen och vilka som har tagit initiativ till den.

Tidigare nämnd är Martin Adonis, som har parasittiteln "brand campaign manager" på SAS. Här är hans Twitter, men den fega råttan har förstås skyddat sina tweets. Vill han inte ha debatt om sin antivita reklamfilm? Adonis, som för övrigt ser ut som en riktig fikus, är även vd på bolaget Social Maps AB och har White Whale Media Handelsbolag tillsammans med en släkting med samma efternamn, förmodligen en bror.

Reklambyrån bakom filmen är dansk och heter NoA-byrån &Co. Globalister så det skriker om det.

Filmen är regisserad av en Gustav Johansson, som verkar vara en ganska hajpad reklamfilmsregissör. Han är knuten till ett produktionsbolag som heter New Land. Han har tydligen inget emot att utrota vita skandinaver. Hans enda bekymmer är att det inte sker tillräckligt fort.
Senast redigerad av Amriswil 2020-02-12 kl. 09:13.
Citera
Medlem
Tänk vad små skitsaker kan få folk upprörda. Det kommer alltid ett nytt ”Nu har det gått för långt!” i deras unikabox av världsperspektiv. Varje dag. Alla stackare som låter sig uppröras över sådant här får väl magsår till slut.
Vad gäller reklamaspekten så lär det väl visa sig om det har önskad effekt eller ej. Jag tror inte att den får det. För övrigt tror jag att kulturrelativismen är en rökridå för att folk inte ska tänka på vad flygandet gör med klimatet.
Citera
2020-02-12, 09:08
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
SAS öppnar alltså på blått på stockholmsbörsen
Påväg neråt nu. Minus 0,7 nu. Hoppas på en 10-15 procentig nedgång så att de förstår att de inte ska jävlas med kultur och traditioner. Även massmedia hade snappat upp det då.
Citera
2020-02-12, 09:10
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Fast nu sa SAS uttryckligen att ”absolutely nothing is truly Scandinavian”

Du kan ju försöka spinna det hur du vill. Orden har tyvärr för din skull redan kommunicerats.

Ja för du tittade 10 sekunder, hörde det och sen kokade du över av ditt raseri. Om man tittar på hela filmen så är slutpoängen det jag skrev. Inte mycket är skandinaviskt från början men det som är skandinaviskt är att vi tar med det bästa hem och gör det till vårt.
Citera
2020-02-12, 09:10
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trocme
Tänk vad små skitsaker kan få folk upprörda. Det kommer alltid ett nytt ”Nu har det gått för långt!” i deras unikabox av världsperspektiv. Varje dag. Alla stackare som låter sig uppröras över sådant här får väl magsår till slut.
Vad gäller reklamaspekten så lär det väl visa sig om det har önskad effekt eller ej. Jag tror inte att den får det. För övrigt tror jag att kulturrelativismen är en rökridå för att folk inte ska tänka på vad flygandet gör med klimatet.
Man kan ju uppröras över detta men sen inte bry sig så mycket om att de tex tagit bort en docka i Kalle Ankas jul.
Bara för man blir upprörd över en sak och tycker att en reklam är "too much", betyder inte det att man är en bitter jävel alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in