2020-02-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
? Varför svarade du på det gamla inlägget? Det kom ju fram senare att det inte var han.
Jag såg det senare. Ber om ursäkt. Det var inte meningen att det skulle bli så. Det var alltså inte han.
Citera
2020-02-12, 01:05
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Han jobbade där strax efter han slutat på Kronofogdemyndigheten, säg 1999 och/eller 2000. CÖ var för ung för att gå på gymnasiet då.

Vet inget om mer om CÖ:s pappa. Ringde till Skatteverket och fick uppgifterna därifrån.
Låter onekligen svenskt men han kan ju ha varit adopterad.

Jag tänker att Lars kanske kände igen CÖ med tanke på GÅ:s koppling till Sursta 22 alt. att CÖ är FB-vän med Lars hyresgäst CL.
CL hyrde ju väldigt länge av Lars, i 23 år.
Jag förstår inte kopplingen mellan CÖ och hyresgästen CL. Tror inte att någon av dom jobbade på kommunen. Vet att CL:s fru gjorde det och CÖ:s mamma men det blir man väl inte FB-vänner för?

Jag har skrivit tidigare i tråden att kopplingen mellan CÖ och CL är föräldrarna.. De har alla jobbat på kommunhuset samtidigt. Baserat på det jag hört var dom nära vänner en gång i tiden. Säkert ännu idag, men det vet jag inte. Men att dom är vänner på fb tyder ju på att de inte glömt av varandra.
Citera
2020-02-12, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Har förstått sen att det inte var han.

Kan du vara snäll och utveckla supertuffing lite.
Jag tror att han är riktigt macho. Ganska dominant. Har inget belägg för det, det är bara så det känns när jag ser bilden på honom. Tror att han kan bli arg också. Men det tror jag inte pga det han gjort mot tonårsflickan. Jag bara tyder hans fotografi. Om han satt framför mig nu och läste det jag skrev nu, tror jag att han skulle kunna lappa till mig också.
Citera
2020-02-12, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag tror det kan vara så enkelt som att Lars råkat se ett inbrott i ett fritidshus i området (hade varit en hel del inbrott i december) och där känt igen CÖ eller bilen. Någon skrev i ett inlägg innan att det möjligen fanns en koppling mellan dom sedan tidigare.

CÖ oroar sig mkt för om Lars ska ange honom och beslutar sig för hembesök för att prata alt skrämma till tystnad. Det urartar dock helt och Lars blir då skjuten. Man får panik och beslutar sig för att försöka få det hela att se ut som ett rån istället. Kvinnan dödas sedan på annat sätt för att förstärka det än mer så att det ser ut som en rånarliga på jakt efter att pressa paret på pengar.

Att man slutligen tar med bilen och kör upp till Norrtälje är del i det också.
Varför har då inget inbrott rapporterats i närområdet?
Ägarna borde kanske ha rapporterat, eller?
Citera
2020-02-12, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Hittade JL facebooksida, den finns kvar. Han ser väldigt svensk ut. Levnadsglad, stort fotboll- och fiskeintresse. Hans sambo har flyttat från stan och inte skrivit på sin Facebooksida sedan 2015.

Någonting säger mig att det var ett plötsligt dödsfall.
Om nu hans son är GM i Vallentuna så besparas han ju det i alla fall.
Jag tror iallafall att han är adopterad, men han är ju son iallafall.
Citera
2020-02-12, 01:50
Medlem
Citat:
Jag förstår inte kopplingen mellan CÖ och hyresgästen CL. Tror inte att någon av dom jobbade på kommunen. Vet att CL:s fru gjorde det och CÖ:s mamma men det blir man väl inte FB-vänner för?

Snokar man runt lite får man intrycket att familjerna Ö&Å och CL-klanen var bekanta och sannolikt umgicks en del. Verkar i vart fall finnas kopplingar på ”flera nivåer” i fam CL. Kanske rentav finns ett släktskap någonstans. Tycker egentligen inte att det då är så konstigt att CL och CÖ blir vänner på fejjan, även om åldersskillnaden är stor.
Citera
2020-02-12, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att han är riktigt macho. Ganska dominant. Har inget belägg för det, det är bara så det känns när jag ser bilden på honom. Tror att han kan bli arg också. Men det tror jag inte pga det han gjort mot tonårsflickan. Jag bara tyder hans fotografi. Om han satt framför mig nu och läste det jag skrev nu, tror jag att han skulle kunna lappa till mig också.

Haha men är du på riktigt? Låter som en sån där som tror dom kan kommunicera med djur för dom ser en bild på djuret.
Citera
2020-02-12, 06:27
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Kände Lars sedan många år. Försöker räta ut några frågetecken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
- Flyttade till sina föräldrars gamla hus (Sursta 26) där han och Suzanne hittades mördade... Hus med ungefär 7 hektar tomt.

- Hyrde ut huset som tillhörde den sålda gården. Till en början hyrde han ut övervåningen och bodde själv kvar på undervåningen. Alltså innan han flyttade till föräldrarnas gamla hus.
- Hyrde ut till C*rister L*ndroth *=h,i med fru mellan 1996-2019.

--------------------------------------------------------------------------------

Frågor på det:
Vilket hus flyttade Lars från?
Vem flyttade ut ur Sursta 26 när Lars flyttade in?
Citera
2020-02-12, 06:37
Medlem
Citat:
Han jobbade där strax efter han slutat på Kronofogdemyndigheten, säg 1999 och/eller 2000. CÖ var för ung för att gå på gymnasiet då.

Vet inget om mer om CÖ:s pappa. Ringde till Skatteverket och fick uppgifterna därifrån.
Låter onekligen svenskt men han kan ju ha varit adopterad.

Jag tänker att Lars kanske kände igen CÖ med tanke på GÅ:s koppling till Sursta 22 alt. att CÖ är FB-vän med Lars hyresgäst CL.
CL hyrde ju väldigt länge av Lars, i 23 år.

CL och CÖ gymmade på samma lilla källargym där alla känner alla.
Citera
2020-02-12, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Haha men är du på riktigt? Låter som en sån där som tror dom kan kommunicera med djur för dom ser en bild på djuret.
Stämmer ganska bra. Lite så är jag nog.
Citera
2020-02-12, 07:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Är ju typ aftonbladet som skrivit om denna händelse och dom sparar inte på krutet.

Inga vittnen kallade. Vet flera inkl mig själv som vid små förseelser som hot och en bitchslap inte blev informerade vi kunde kalla vittnen. Hade prick i 5 år för något jag ej gjort för det stod ord mot ord fast hade jag vetat man kunde få kalla vittnen själv hade jag kunnat sluppit det men man vet ju inte som 15 åring.

Men man har ju en advokat?
Och föräldrar som kan hjälpa en?
Citera
2020-02-12, 07:39
Medlem
Rosamunds avatar
God morgon
Finns det en sammanfattning i tråden? Hittar ingen när jag söker själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in