Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Mordet borde nog ha varit planerat om GM bodde i närheten. Hur skulle GM kunna gå vidare i livet med två vittnen som kanske kände igen dom?
Fruktansvärt onödigt allt.
Om man kommer i egen bil, lämnar cyklar bil, förmodligen med DNA bevis, hur bra har man planerat?
Om det dessutom är de som rekat den sista tiden före morden, kanske t om brottsoffren lagt märke till bilen och skrivit ner registreringsskylten.
Morden kanske var planerade, men på något sätt tänker jag att plastfolie, ingår det i en mordplan? Tar man med sig en förpackning plastfolie till brottsplasten?
Kan det varit helt improviserat, man tog vad man hade när brottsoffren gjorde mer motstånd än vad man tänkt sig?
Cyklar tyder på planering, rekning likaså.
Undrar om de hade med sig en pistol också?
En av mgm hade koppling till MC-gäng. Enligt en skribent har han blivit utesluten (?) och enligt en annan (?) har han tvingats ta bort sina tatuerade vingar på halsen. Har själv inte sett det, men någon i tråden tyckte sig se att halsen hade svärtats så att man inte kunde se vingarna längre. Skulder till sin uteslutning är något jag tänker på.
Inte osannolikt att mgm skulle kunnat ha tillgång till skjutvapen.
Det är intressant att veta om det var offrets vapen som låg kvar i villan.
Jag vandrar lite fram och tillbaka på teorier om hur mycket själva morden är planerade.
Om de inte fick ut något av rånet, hur värt är det att döda paret?
Kom de omaskerade? Svårt att få dom att öppna dörren då kanske?
Eller gick utpressning med kvinnan och plastningen åt skogen, och då måste även L*ars sota med livet?
Känns sulligt och klantigt allt.
Hoppas att de som gjort det här åker dit. Rejält.