2020-02-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Är det alltså han med en golden som omslagsbild?
Just det. 🔓❕
Citera
2020-02-11, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Just det. 🔓❕

? Varför svarade du på det gamla inlägget? Det kom ju fram senare att det inte var han.
Citera
2020-02-11, 12:35
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qqqwwe
Känns som att kopplingen till BO1’s arbete på Kronofogdemyndigheten har missats.
Då det verkar finns vissa kopplingar mellan GM1 och BO kan tänkas att det föreligger en fejd där BO medverkat till utmätning av något. Det känns mer passande än att man skulle försöka pressa BO att föra över pengar. Detta luktar hämnd lång väg. Ni som letar efter allt annat rörande detta fall. Titta efter utmätningar hos KF. BO kan tänkas ha medverkat till något och på så vis ha hamnat på deras ’shitlist’
Jodå, jag har tagit upp det tidigare i tråden. Det manliga brottsoffret hade arbetat både på kronofogdemyndigheten och skatteverket men det är några år bakåt i tiden.
Citera
2020-02-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Precis!

Jag tycker också att det ser ut som VK med den vita hunden,
så då är det väl fel, eftersom VK ej ska ha Facebook!
Killen med hunden ser otroligt oskyldig ut. Hoppas det inte är han. 🤗. Inte roligt för honom att bli inblandad.
Citera
2020-02-11, 12:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Mordet borde nog ha varit planerat om GM bodde i närheten. Hur skulle GM kunna gå vidare i livet med två vittnen som kanske kände igen dom?

Fruktansvärt onödigt allt.
Om man kommer i egen bil, lämnar cyklar bil, förmodligen med DNA bevis, hur bra har man planerat?
Om det dessutom är de som rekat den sista tiden före morden, kanske t om brottsoffren lagt märke till bilen och skrivit ner registreringsskylten.

Morden kanske var planerade, men på något sätt tänker jag att plastfolie, ingår det i en mordplan? Tar man med sig en förpackning plastfolie till brottsplasten?

Kan det varit helt improviserat, man tog vad man hade när brottsoffren gjorde mer motstånd än vad man tänkt sig?

Cyklar tyder på planering, rekning likaså.

Undrar om de hade med sig en pistol också?

En av mgm hade koppling till MC-gäng. Enligt en skribent har han blivit utesluten (?) och enligt en annan (?) har han tvingats ta bort sina tatuerade vingar på halsen. Har själv inte sett det, men någon i tråden tyckte sig se att halsen hade svärtats så att man inte kunde se vingarna längre. Skulder till sin uteslutning är något jag tänker på.

Inte osannolikt att mgm skulle kunnat ha tillgång till skjutvapen.

Det är intressant att veta om det var offrets vapen som låg kvar i villan.

Jag vandrar lite fram och tillbaka på teorier om hur mycket själva morden är planerade.
Om de inte fick ut något av rånet, hur värt är det att döda paret?

Kom de omaskerade? Svårt att få dom att öppna dörren då kanske?

Eller gick utpressning med kvinnan och plastningen åt skogen, och då måste även L*ars sota med livet?

Känns sulligt och klantigt allt.
Hoppas att de som gjort det här åker dit. Rejält.
Citera
2020-02-11, 12:41
Medlem
det är så svårt att fatta att iallafall CÖ har begått ett mord.
han tar studenten på Vallentuna Gymnasium
Studentexamen Försäljning & Marknadsföring
2008 – 2011

Därefter har han jobb på olika bilföretag som säljare och sedan öppnar han eget i Vallentuna.
Jag kan inte fatta vad som gick snett,, något säger mig att han inte är mördaren utan att han var delaktig på något sätt, kanske lånade ut bilar,? varför skulle han riskera allt han har gjort för ett rån.
Något stämmer inte!!

I och med häktningen så har ju polisen starka bevis och det är ju det som har lett polisen till dessa två.
Kanske vill de inte gola på någon i MC gänget??
Ja det ska bli så spännande att följa det här tragiska... men som sagt jag får det inte att gå ihop.
Citera
2020-02-11, 12:43
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jobbade BO inom kronofogden, kvinnan i så fall.
Men dom hade väl inga skulder å tala om.
För övrigt hade c.ö flickvän.
Tror han bodde där?
Inte så vanligt bland anabola galningar och bo hos morsan.
Även bilfirman är skriven på morsans adress. Hade han bilhallen där.

Mannen hade jobbat på Kronofogden, men slutade för några år sedan.
Om han jobbade med utmätningar så tror jag inte att man gör den i sitt närområde.

Skulderna kan ju vara någon närstående som har.

En del påstår att han inte har de längre.

Har du evidens på det?

Skrev de förut, han kan ha jobbat på större bilfirma och fakturerat lönen.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-11 kl. 12:57.
Citera
2020-02-11, 12:50
Medlem
Stilichios avatar
Jag är inne på två teorier och det utgår från att oavsett initialt skeende så har allt på PB gått över styr.

Det ena skulle vara att mannen beväpnat sig och vådaskjutit.

Det andra att kvinna blivit hysterisk kanske sagt nedvärderande saker om GM och då har den ena GM tagit till plastfilmen, alternativt strypt och satt dit plastfilmen efteråt.

I bägge fallen har det andra mordet skett för att tysta vittnet.
Citera
2020-02-11, 12:54
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Killen med hunden ser otroligt oskyldig ut. Hoppas det inte är han. 🤗. Inte roligt för honom att bli inblandad.

Det tråkiga i tråden är att någon droppade andra GM’s initialer och lite senare nämnde ”ett av Sveriges vanligaste namn”, gick ganska snabbt för folk i tråden att knäcka gåtan.

Otur då för den här killen, samma namn, uppväxt i Vallentuna, jobbar i Vallentuna med bor numera i Stockholm.

ALLTSÅ, DET ÄR INTE HAN!!!
Citera
2020-02-11, 13:15
Medlem
bostadsadressen CÖ

Senast köpta bilen i området är en 13 år gammal Jeep
I novemhttps://www.hitta.se/david+lars+g%C3%B6ran+%C3%A5slev/vallentuna/person/LSWRjXvvvOber 2019 köptes en 13 år gammal svart Jeep i kvarteret.
Citera
2020-02-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
bostadsadressen CÖ

Senast köpta bilen i området är en 13 år gammal Jeep
I novemhttps://www.hitta.se/david+lars+g%C3%B6ran+%C3%A5slev/vallentuna/person/LSWRjXvvvOber 2019 köptes en 13 år gammal svart Jeep i kvarteret.
Varför lägger du upp uppgifter som togs fram för veckor sedan?
Citera
2020-02-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
det är så svårt att fatta att iallafall CÖ har begått ett mord.
han tar studenten på Vallentuna Gymnasium
Studentexamen Försäljning & Marknadsföring
2008 – 2011

Därefter har han jobb på olika bilföretag som säljare och sedan öppnar han eget i Vallentuna.
Jag kan inte fatta vad som gick snett,, något säger mig att han inte är mördaren utan att han var delaktig på något sätt, kanske lånade ut bilar,? varför skulle han riskera allt han har gjort för ett rån.
Något stämmer inte!!

I och med häktningen så har ju polisen starka bevis och det är ju det som har lett polisen till dessa två.
Kanske vill de inte gola på någon i MC gänget??
Ja det ska bli så spännande att följa det här tragiska... men som sagt jag får det inte att gå ihop.
"I och med häktningen har polisen starka bevis" och blablabla.
Finns f.n. ingenting, som talar om vilka som gjort vad, vid dessa mord. Folkdomstolen går bärsärk, oaktat detta.
Ingen, av de som nu frossar i de två raketforskarnas totala skuld, har ett ynka minne av rättscirkusen i sth för dryga 30år sen....mot två läkare som alldeles säkert ansågs vara skyldiga till mord??
Nej just det, era utredare är så duktiga och effektiva, så!
Jag väntar med spänning; NÄR ska mt gm nr 3, 4 och 5, bli insydda??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in