2020-02-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Absolut, och så har han ju en cykelklubb nära, som säkert kan bistår med cykel om han behöver ta sig till Centrum.
Han kanske har tänkt att sälja den vidare med lite vinst.
Citera
2020-02-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Hör att du inte är bekant med närområdet. Man ser alltså deras hus från stora väsbyvägen. BO var ute mycket och gick runt sina marker. Långt till närmsta granne? Inte direkt. Är ju inte jätte konstigt att knalla med bössa om man jagar på sin egen mark.

Nej inte konstigt att han gör.

Hur som helst när han inte jagar är bössan i vapenskåpet inlåst.
Tror inte GM bestämt sig för att gå direkt till vapenskåpet direkt när man kom dit.
Vapnet hade man med sig själva.

Vad jag fattat var dörren till huset låst när dom anhöriga var där dagen innan polisen.
Låste GM när dom gick?
Citera
2020-02-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellAkeBrunRov
Eller nån från öst som skulle hem

Tömma bankkortet och sen sticka över sjön, smart.
Citera
2020-02-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet om flera fastigheter i Vallentuna där man har liknande upplägg med en massa inneboende som betalar hyror kontant. Generösa planer och bygglov, och de nya reglerna om Attefall har underlättat för folk att bygga för uthyrning.

Jag tror också att ryktet om att paret hade pengar i madrassen triggade detta brott.
Konstigt i så fall om dom inte hade ett kassaskåp. Det kanske dom hade. Det kanske blev stulet och är nu gömt eller kastat i sjön efter plundring pengar.
Citera
2020-02-11, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag vet om flera fastigheter i Vallentuna där man har liknande upplägg med en massa inneboende som betalar hyror kontant. Generösa planer och bygglov, och de nya reglerna om Attefall har underlättat för folk att bygga för uthyrning.

Jag tror också att ryktet om att paret hade pengar i madrassen triggade detta brott.
Glömde att skriva att et var därför dom måste ha bil med sig för att transportera ett ev. Kassaskåp.
Citera
2020-02-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Glömde att skriva att et var därför dom måste ha bil med sig för att transportera ett ev. Kassaskåp.

Kanske dumpat något på vägen till norrtälje
Citera
2020-02-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så 3 slag och en spottloska i ansiktet var bara en knuff ??

Är ju typ aftonbladet som skrivit om denna händelse och dom sparar inte på krutet.

Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine
Hände detta på Hjälmstaskolan? Har svårt att tro att man blir dömd som 15åring utan att man faktiskt har gjort nåt. Speciellt om det var som du säger, att ni var flera vittnen som tycker att hon fick skylla sig själv

Inga vittnen kallade. Vet flera inkl mig själv som vid små förseelser som hot och en bitchslap inte blev informerade vi kunde kalla vittnen. Hade prick i 5 år för något jag ej gjort för det stod ord mot ord fast hade jag vetat man kunde få kalla vittnen själv hade jag kunnat sluppit det men man vet ju inte som 15 åring.
Senast redigerad av Entjejher 2020-02-11 kl. 21:42. Anledning: Glömt ord
Citera
2020-02-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Kanske har han en särbo vid uppsala - med en rad fordon skrivna på sig??
Eller någon annan bilmåltavla.
Citera
2020-02-11, 21:45
Medlem
Citat:
Intressant att se att byggnaden var byggd 1917.Ganska gammal kan man säga. Var nog ett spännande hus.
Byggår skapades just 1917, i stort sett alla byggnader fick detta byggår, även äldre.
Citera
2020-02-11, 21:47
Medlem
Har det framkommit ännu om GM kom över nåt av värde?
Citera
2020-02-11, 21:59
Medlem
Citat:
Konstigt i så fall om dom inte hade ett kassaskåp. Det kanske dom hade. Det kanske blev stulet och är nu gömt eller kastat i sjön efter plundring pengar.
Många använder sina vapenskåp som kassaskåp då de är klassade lika som ett dokumdntskåp (mindre kassaskåp)
Citera
2020-02-11, 22:17
Medlem
Kände Lars sedan många år. Försöker räta ut några frågetecken.
- Jagade och hade vapen. Vet kulvapen men osäker på om han hade hagel. Vet inget om vapenskåp eller kassaskåp.
- Jobbade på Kronofogden som kronionspektör på 80- och 90-talet. Slutade -98 eller -99
- Jobbade sporadiskt på Vallentuna gymnasium och på Marabou. För att träffa människor.
- Har inte jobbat på Skattemyndigheten
- Ingen militär bakgrund. Tror inte ens att han har gjort värnplikten.
- Sålde jordbruksfastigheten juni 2019
- Flyttade till sina föräldrars gamla hus (Sursta 26) där han och Suzanne hittades mördade... Hus med ungefär 7 hektar tomt.
- Varför Skoda Fabia? Helt enkelt för att Lars var helt ointresserad av bilar. Ett transportmedel för honom.
- Allmänt ointresserad av prylar som mobiler och dyra klockor.
- Spelade gitarr och sjöng också. Körde ibland live-jams i stan. Spelade som gatumusikant ibland i Stockholm och Köpenhamn. Blues och bluegrass. Gick även kurs i att spela mandolin.
- Levde på att arrendera ut jordbruket. Inga jättestora inkomster men han hade väldigt låga boendekostnader.
- Hade en del pengar innan han sålde gården.
- Sålde inte gården för pengar i första hand. Han var klar med gården som han beskrev det. Gården betydde en del arbete som också gjorde att han kände sig lite låst. Känslomässigt var han klar och han behöll ju föräldrarnas gamla hus i anslutning till sina gamla ägor. Hemmaplan för honom.
- Planer för pengarna. Inga jag kände till. Han levde sparsamt men unnade sig sånt som han var intresserad av, t ex musik och gitarrer. Tyckte om att resa i Sverige.
- Hyrde ut huset som tillhörde den sålda gården. Till en början hyrde han ut övervåningen och bodde själv kvar på undervåningen. Alltså innan han flyttade till föräldrarnas gamla hus.
- Hyrde ut till C*rister L*ndroth *=h,i med fru mellan 1996-2019.
- Kände C*rister sedan tidigare men umgicks inte. Vet att han gillade C*rister som gjorde en del jobb på huset. Tror att C*rister utförde lite småjobb på huset utan att ta betalt. De fick å andra sidan bo billigt.
- C*rister är FB-vän med CÖ, GÅ, CÖ:s mamma. Vet att C*risters fru jobbade på kommunen.
Tycker att det är märkligt att C*rister var vän med CÖ. Det betyder en koppling till Lars.
Kan tänka mig att det har pratats om att Lars hade pengar redan innan gården såldes.
- CÖ:s mamma är FB-vän med VK:s mamma I*grid K*rlsson *n,a
- CÖ:s pappa hette J*rgen L*ndblad *=ö,i Född 1968, död 2015. Dog i Trångsviken i Jämtland.
- GÅ var skriven på Sursta 22, c/o P*ersson *=e, mellan 2009-01-23 — 2010-08-31. Är det därför hans bolag på vissa sidor har adressen Sursta 22?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in