2020-02-12, 01:40
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Menar inte att vara otrevlig, bara trött på att folk verkar tro att världen är påväg att gå under. Vi har haft ett fall här. Om viruset är super smittsamt borde inte denna kvinna som åkt kommunalt till Jönköping smittat folk?

Jo det borde hon, om så är fallet så kan det dock ta ett tag att få reda på, efterssom inkubationstiden är 14 dagar i runda slängar, och många smittbärare dessutom inte uppvisar några symptom alls fram tills döden inträffar "Knall och fall" som kan synas på flera kina videos(som vakten som sitter på en stol t.ex)

Inget annat virus i mänsklighetens historia(som vi känner till) har varit så lömskt.

Därför är det med högsta sannolikhet ett designat biovapen. Även utan att ta hänsyn till alla de andra kännetecknen(som p-Shuttle-SN t.ex)
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-12 kl. 01:43.
Citera
2020-02-12, 01:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123Rortate
Helt rätt 0.3 ska det vara - känns bra, då är d bara direkt vid nys etc som kan smitta ombord.

Det är min teori i alla fall att risken är liten att smittas via aerosol, och att hostningar och nysningar är som riskablast för de som sitter i den omedelbara närheten, samt besudlade ytor, men det fixar man med handtvätt och spritning, samt inte pilla sig i ansiktet med orena händer.
Citera
2020-02-12, 01:45
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är min teori i alla fall att risken är liten att smittas via aerosol, och att hostningar och nysningar är som riskablast för de som sitter i den omedelbara närheten, samt besudlade ytor, men det fixar man med handtvätt och spritning, samt inte pilla sig i ansiktet med orena händer.

Du glömmer att sådana små partiklar väger väldigt lite, och därför kan färdas väldigt långt av t.ex en vindpust. Vid starka vindar flera kilometer. På det avståndet hör du aldrig hostningen, eller ens nysningen.
Citera
2020-02-12, 01:45
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Jo det borde hon, om så är fallet så kan det dock ta ett tag att få reda på, efterssom inkubationstiden är 14 dagar i runda slängar, och många smittbärare dessutom inte uppvisar några symptom alls fram tills döden inträffar "Knall och fall" som kan synas på flera kina videos(som vakten som sitter på en stol t.ex)

Inget annat virus i mänsklighetens historia(som vi känner till) har varit så lömskt.

Därför är det med högsta sannolikhet ett designat biovapen. Även utan att ta hänsyn till alla de andra kännetecknen(som p-Shuttle-SN t.ex)

Hon åkte den 24 januari, vilket snart är tre veckor sedan. Förklara för mig din teori då tack?

Har du varit källkritisk till dem videos? Finns det forskning kring att just det handlar om viruset eller kan detta vara ett sätt att göra dig mer rädd?
Citera
2020-02-12, 01:48
Medlem
Citat:

Inte läst i tråden på länge så kan ha missat något viktigt. Men vart har du läst det där? Vad gör dig så säker att du kan påstå att inkubationstiden är 14 dagar? Källa? Inte visar några symptom alls fram till döden!? Källa??
Citera
2020-02-12, 01:49
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Just nu är det bara spekulationer om hur smittan går vidare, i ett avlopp i ett höghus och den tror jag inte på. Jag har sett filmen med avloppsrör som går igenom kök men det är rost du ser på utsidan, om avloppsrör hade läckt i lägenheten du bor i, hade du inte känt lukten?

Det finns dumma förklaringar för allt om man lyssnar riktigt noga....
Citera
2020-02-12, 01:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Du glömmer att sådana små partiklar väger väldigt lite, och därför kan färdas väldigt långt av t.ex en vindpust. Vid starka vindar flera kilometer. På det avståndet hör du aldrig hostningen, eller ens nysningen.

Nej, räknar kallt med att en sådan partikel inte kan färdas flera kilometer i den kontext vi befinner oss i, finns nämligen inte flera kilometer långa flygplanskabiner, det är flygplan vi pratar om.

I övrigt håller jag med dig och har också stångats blodig för påståendet att en viruspartikel teoretiskt och sannolikt rent faktiskt kan färdas mycket långt i luften, därmed inte sagt att partikeln "överlever" hur långa luftfärder som helst, och vad gäller smittsamhet har vi sannolikt en utspädningningseffekt att räkna med.
Citera
2020-02-12, 01:52
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Hon åkte den 24 januari, vilket snart är tre veckor sedan. Förklara för mig din teori då tack?

Har du varit källkritisk till dem videos? Finns det forskning kring att just det handlar om viruset eller kan detta vara ett sätt att göra dig mer rädd?

Det är inte min teori, utan officiell information.

Saxat direkt ifrån Aftonbladet

"En kinesisk forskargrupp har i en rapport rekommenderat att drabbade av viruset ska vårdas under 14 dagar. Tidigare i veckan uppgav Kinas hälsominister Ma Xiaowei att landets hälsomyndigheter har indikationer på att viruset kan smitta även under inkubationstiden.

Inkubationstiden för det kinesiska coronoaviruset – 2019-nCoV – ska enligt Folkhälsomyndigheten vara mellan 2 och 14 dagar. Enligt myndighetens information så ”visar deras erfarenhet” att smitta sker i samband med insjuknandet och medan den smittade är sjuk."

Citera
2020-02-12, 01:54
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Sett flera videos om annat också.

Off topic har jag sett hela städer uppbyggda för att spela in påhittade situationer som tex röda korset barnbyar osv också. Enbart för att spela på dina känslor, att du ska bry dig så pass mycket, känna medlidande att du ska skänka pengar. Dessa pengar går direkt ner i fickan på en miljonär. Så förlåt mig för vara superkritiskt till allt som skrivs på nätet utan forskning och riktiga bevis på att det som visas är verkligheten. Jag är väldigt skeptiskt pga jag inte sett den spridning i Europa. Det jag mer ser är rasismen emot asiater som ökar varje dag jag läser intervjuer med människor. hat föder hat

angående min ålder är jag betydligt äldre än de upphetsade tonåringarna som sitter här på fb

Jösses, jag är på din sida om detta, kanske det är dags att sova för du svamlar.
Citera
2020-02-12, 01:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Just nu är det bara spekulationer om hur smittan går vidare, i ett avlopp i ett höghus och den tror jag inte på. Jag har sett filmen med avloppsrör som går igenom kök men det är rost du ser på utsidan, om avloppsrör hade läckt i lägenheten du bor i, hade du inte känt lukten?

Det finns dumma förklaringar för allt om man lyssnar riktigt noga....

Det finns även dumma inlägg, ditt inlägg här ovanför är just ett sådant.

Vi diskuterar inte avloppsrör, höghus och dålig lukt, det inlägg du kommenterar handlar om en flygplanskabin, utan rost.
Senast redigerad av OY 2020-02-12 kl. 01:58.
Citera
2020-02-12, 01:57
Medlem
Citat:
Det är inte min teori, utan officiell information.

Saxat direkt ifrån Aftonbladet

"En kinesisk forskargrupp har i en rapport rekommenderat att drabbade av viruset ska vårdas under 14 dagar. Tidigare i veckan uppgav Kinas hälsominister Ma Xiaowei att landets hälsomyndigheter har indikationer på att viruset kan smitta även under inkubationstiden.

Inkubationstiden för det kinesiska coronoaviruset – 2019-nCoV – ska enligt Folkhälsomyndigheten vara mellan 2 och 14 dagar. Enligt myndighetens information så ”visar deras erfarenhet” att smitta sker i samband med insjuknandet och medan den smittade är sjuk."

Vänta lite, du skriver först ca 14 dagar och sedan säger du att det är aftonbladet du läste det på, o inte nog med det, det handlar det om 2-14 dagar som man gick ut med dag 1. Gör oss en tjänst o lämna den här tråden.
Kära nån.
Citera
2020-02-12, 01:57
Medlem
Citat:
En smittbärande aerosol kan inte färdas flera kilometer. Ett par meter, som mest.

EDIT: Möjligen för andra virus men inte för corona.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-02-12 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in