2020-02-12, 00:31
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Eftersom det inte finns något truly Scandinavian så föreslår jag att vi döper om SAS flygplan till lite mer enligt SAS korrekta:
Gjuke Viking -> Alluah Akbar

Oystein Magnusson -> Mohammed Ali

Granmar Viking -> Pikachu Pokémon

Knut Viking -> Kunta Kinte

Jarlabanke Viking -> Jar Jar Banks

Här hittar ni flygplansnamn:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlines_flotta

Äntligen ett vettigt inlägg från dig men jag undrar också hur många som är sugna på alla deras Boeing 737-700 NextGen.
Citera
2020-02-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du har dessvärre förstått fel. Jag sympatiserar mycket med svenskar och känner solidaritet med det svenska folket. Men inte med fnattionalister.
Något säger mig att de svenskar som du sympatiserar med identifierar sig som något helt annat.

Vad är en fnattionalist? Är det något du tagit med dig hit från Underlandet?
Citera
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Eftersom det inte finns något truly Scandinavian så föreslår jag att vi döper om SAS flygplan till lite mer enligt SAS korrekta:
Gjuke Viking -> Alluah Akbar

Oystein Magnusson -> Mohammed Ali

Granmar Viking -> Pikachu Pokémon

Knut Viking -> Kunta Kinte

Jarlabanke Viking -> Jar Jar Banks

Här hittar ni flygplansnamn:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Airlines_flotta
Svarthöfde Viking -> Kitimbwa Sabuni
Freja Viking -> Fatima Ali
Frøydis Viking -> Rosanna Dinamarca
Knut Viking -> Lo Månstråle
Citera
Avslutad
Klippet är tydligen privat , vad var det i klippet? Hur många dislikes hade det?
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Skärp dig! Du misstolkar deras kampanj för att du vill göra det. Om du läser artikeln jag länkade innan är poängen att ingen kultur är egen utan består av influenser från flera andra där SAS har en viktig roll, enligt dem själva.

Ja precis, så kan man tolka det om man är lögnaktig. "Luften är fri!" "Vi har bara sagt det självklara!"
Dessvärre funkar det inte att svära sig fri då det handlar specifikt om Skandinavien.

Som sagts tidigare, försök att byta ut Skandinavien mot "Judarna", "Kurderna", "Native Americans", "Samerna", "Romerna" etc etc etc, så ser du själv vilken lögn du försöker försvara.
Citera
2020-02-12, 00:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Vad tror vi om aktien imorgon?

Förhoppningsvis ett platt fall men borttagandet av videon kanske bromsar det något.
Citera
Medlem
stolsittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har svårt att tro att den ska påverkas av detta även om det skulle kunna finnas fog för det.

P&G's papper åkte ju på en liten nit efter Gillette-härvan, och Gillette utgör ju ingen stor del av den portföljen. Gissar minst 10% ner imorgon vid stängning, ingen rolig blöja SAS dragit på sig nu..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Hur kan man arbeta professionellt med marknadsföring och samtidigt vara så totalt i otakt med sin samtid att man släpper nånting sånt här år 2020? För fem-tio år sedan, okej... Men idag?

Nä, det slog mig också. Det här är nästan overkligt dåligt tajmat. Eller är de helt enkelt så här dåliga på SAS?
Citera
2020-02-12, 00:34
Medlem
LailaKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Klippet är tydligen privat , vad var det i klippet? Hur många dislikes hade det?

Varsågod: https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0&feature=emb_logo&fbclid=IwAR3U 6w-z_o58aUoIGfIhnfepyVAxNt17ePmGhYFAQC7GKGAiuaBL4tjIt fM
Citera
2020-02-12, 00:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
P&G's papper åkte ju på en liten nit efter Gillette-härvan, och Gillette utgör ju ingen stor del av den portföljen. Gissar minst 10% ner imorgon vid stängning, ingen rolig blöja SAS dragit på sig nu..

Hoppas du får rätt men det skulle förvåna mig extremt mycket.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Finns ingenting som tyder på det, familjen är lika stark som någonsin och så organiserar man sig snarare inom subgrupper isåfall, utifrån politisk åsikt exempelvis. Evolution tar tusentals år, snarare har utvecklingen gått för fort och människan har blivit ytlig, dekadent och rotlös. Människan har ett högre intellekt än övriga djur och en självmedvetenhet (om tid, rum, existens) men i mångt och mkt samma drivkrafter, resurser, revir, reproduktion. Har du några belägg för ditt snack eller är det dina egna filosofiska teorier?

Jag hoppas att vi kan hålla den här diskussionen på en sansad och respektfull nivå. Jag har själv varit nationalist och förstår precis hur du tänker. På sistone har jag dock vaknat upp och blivit varse om en för mig tidigare okänd sida av livet.

Jag kan göra en jämförelse på hur jag anser att den nu döende människan som ej är fullständigt individualiserad tänker och agerar i jämförelse med framtidens människa som rest sig likt fågel fenix ur kollektivets aska.

Den gamla människa är kollektivistisk och därför:
* identifierar sig hon med sin familj, nation, sitt kön och sitt folk i första hand, och sedan med andra grupptillhörigheter; exempelvis politisk partitillhörighet, social status etc.
* behöver bekräftelse från gruppen då hon som individ är svag, hennes värde baseras nästan uteslutande på flockens värderande av henne.
* hon blir kränkt när hennes nation eller grupp blir kränkt; vilket sker konstant då naturen är en evig krigszon, alltså är inre frid och total lycka omöjligt att uppnå för hennes del. Dock har hon varit fram tills nu totalt underordnad staten och kollektivet. Hennes färdigheter, välbefinnande, och personliga evolution har bara varit viktigt i den mån det tjänat gruppen.
* enighet, alltså unity och allt som följer med det, har inte varit möjligt att uppnå då hon identifierat sig med det föränderliga (världsliga ting) och då alla identifierar sig med intressen som går stick i stäv med andras intressen uppstår konflikt.
* den gamla människan blåser bort som ett fallet löv av kollektivets stormvind, t.ex. när gruppen anser att ett krig måste startas p.g.a. den och den anledningen.
* p.g.a. bristen på förutsättningar för att växa som människa stagnerar hon.
* hon underkastar sig en starkare individ med starkare vilja (hon underkastar sig flockledaren och säljer därför sin egen vilja) - hon gör saker som ej är av hennes egen vilja.

Jämför med den moderna människan som;
* är totalt okränkbar, fullständigt fri, självständig, som aldrig påverkas av kollektivets ofta destruktiva och passionerade anda, men som istället väljer sin egen väg.
* BLIR FRI OCH LEVER SOM MÄNNISKA I FÖRSTA HAND, OCH SER GRUPPEN BARA SOM ETT VERKTYG FÖR SIN EGEN EVOLUTION MEN SOM DOCK FÖRSTÅR ATT HENNES EGEN EVOLUTION INTE GÅR I STICK OCH STÄV MED ANDRA OCH DÄRFÖR BLIR ENIGHET MÖJLIGT (GLOBALA SAMARBETEN, FRED, ETC.) DÅ HENNES FLYKTIGA GRUPPTILLHÖRIGHETS INTRESSEN INTE LÄNGRE VERKAR SOM EN KÄLLA TILL KONFLIKT
* Alltså blir hon en närmast spirituell varelse, en kosmisk personlighet, en människa i sin renaste form, totalt omöjlig att påverka genom påtryckningar från gruppen, men samtidigt fredlig, osjälvisk, okränkbar, och i glad harmoni med universum som förstör allt och bygger nytt.

Den moderna framtidens människa älskar, men på ett högre plan; hon bär på en varm välvilja gentemot alla, och önskar ingenting annat än att alla får växa i samma takt som henne. Hon är immun mot smicker, bryr sig inte överhuvudtaget om hennes grupps prestationer, ja knappt ens hennes egna. Hon söker ej bekräftelse, och har fullständigt frid inombords. Hon förstår att allt som hör världen till enbart är verktyg och diverse uttryck för mänskligheten inom henne, och att allt med tiden bleknar bort och ersätts av något nytt. Därför är hon oslagbar - orubblig och för evigt i harmoni med universums cykler
Senast redigerad av Roskors 2020-02-12 kl. 00:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du har dessvärre förstått fel. Jag sympatiserar mycket med svenskar och känner solidaritet med det svenska folket. Men inte med fnattionalister.

Pratar ofta stolt om Sverige när jag är utomlands. Flashback däremot, och de åsikter som ventileras här, representerar inte "det svenska folket". Om du nu ibillade dig det.

Hehe, i tråd efter tråd spyr du ut din rasism mot vita och ditt hat mot svenskar, men nu känner du plötsligt sympati med dem? Sure...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in