2020-02-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Att jag exkluderar mig själv från gruppen WT betyder däremot inte att jag anser mig själv förträfflig. Anser mig normal. Men känner förträffliga individer.

Du får naturligtvis vidhålla, och tro, vad du vill.

PS. Din självbild har mycket med din bristfälliga logik att göra. Om vi utgick ifrån din logik skulle nämligen din projicering ge dig en del intellektuella svårigheter att brottas med.

Japp, vi har förstått att du har en skruv lös.
Så tagga ner lite i tråden, och ta dina piller.
Citera
2020-02-12, 00:22
Medlem
Komiskt hur pass skilda vägar Sverige och USA har tagit.
Bägge är länder med historiskt hög invandring.

I USA är man nationalister och det betraktas som något sunt och bra, även av de invandrade.

I Sverige är patriotism det fulaste man kan sysselsätta sig med, invandrarna vill inte identifiera sig som svenskar, och svenskarna propagerar aktivt för att vi själva ska bli tagna i stjärten.
Giftig loosermentalitet är vad det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Sett den men du länkade ju till något facebookfoto innan? =)
Ja, insåg nyss att jag tolkade dig fel - trodde du menade filmlänken

Hittar inte nu - det var SAS egen info om det unika skandinaviska. Någon hade postat en skärmdump i en kommentar som kan ha raderats. Bör finnas bland SAS egen info, om de inte hunnit plocka ner det också.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
De kommer komma med en halv-pudel.

"Tittarna missförstod vår reklam-film"
"Filmen feltolkades av folk"

Alltså; de kommer aldrig erkänna att DE har gjort fel. Bara att tittarna inte har förstått.

Men det är redan kört för deras del. Stormen är redan igång.
Detta skall aldrig glömmas. Någonsin.

Fullständigt sjukt agerande av dem!

ALDRIG MER SAS!

Jag hoppas det men ser vi någon storm någonstans om detta?
Citera
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Vad tror vi om aktien imorgon?

Sålänge denna nyhet tystas ned, ingeting utöver det ovanliga.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej, tvärtom. ”All publicitet är god publicitet”. SAS har förmodligen aldrig googlats så mycket eller haft så många besök på sociala medier. Så visst har reklambyrån gjort sitt jobb... Det gäller att sticka ut i dagens mediebrus! Gissar byrån får en fet bonus för det här. De kan provocera med sådant här, för de kunde ju inte köra ” vi flyger inga bögar”, ”No Re-Gretas”, ”lådcyklar är för Hornstullspussies och andra skattesmitare”.

Nu har de lyckats så ett frö i alla nu upprörda hjärnor så att när ni nästa gång ska boka flygresa undermedvetet kommer tänka: ”ah, SAS!”....

Men filmen såg verkligen inte bra ut.

Vi får se vad som händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Skärp dig! Du misstolkar deras kampanj för att du vill göra det. Om du läser artikeln jag länkade innan är poängen att ingen kultur är egen utan består av influenser från flera andra där SAS har en viktig roll, enligt dem själva.

Misstolkar?

Låt mig citera inledningen av denna folkmördarpropaganda för dig och alla andra att läsa med sina egna ögon:

What is truly Scandinavian? - Absolutely nothing! Nada! Niente! There is no such thing.

(nada! är spanska för, ja, just det ingenting! niente! är italienska och betyder... - Tänka sig att du gissa rätt igen! - ingenting!)

Återigen: Byt ut scandinavian mot t.ex. jewish och låt se vilka reaktionerna hade varit från regimmedia!

PS. Om du (som läser detta) på fullaste allvar tror att Bonnier, Expo och ADL inte hade gapat sig hesa om antisemitism och publicerat tolv dussin ledare, opinionstexter och "nyhetsinlägg" som alla nazianklagede SAS behöver du vakna nu. Åk in till stan i staden där du bor och fråga dig själv hur det kommer sig att landet där du bor och dina förfäder bott i generationer nu håller på att koloniseras av araber, afrikaner och all världens folk. Vilken roll kan väl en sådan här "oskyldig" reklamfilm tänkas spela i allt detta?
Citera
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
De kommer komma med en halv-pudel.

"Tittarna missförstod vår reklam-film"
"Filmen feltolkades av folk"

Alltså; de kommer aldrig erkänna att DE har gjort fel. Bara att tittarna inte har förstått.

Men det är redan kört för deras del. Stormen är redan igång.
Detta skall aldrig glömmas. Någonsin.

Fullständigt sjukt agerande av dem!

ALDRIG MER SAS!
Jo tror precis som du gör. Blir vilket som spännande att följa detta imorgon
Citera
2020-02-12, 00:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolsittaren
Vad tror vi om aktien imorgon?

Har svårt att tro att den ska påverkas av detta även om det skulle kunna finnas fog för det.
Citera
2020-02-12, 00:25
Medlem
Man undrar hur många nivåer upp i företaget denna mycket riskfyllda reklam har passerat. Har den nått toppen innan lansering, är företaget mycket illa ute, desperat eller liknande. Den skapar ju inte så mycket positiva reaktioner, men reaktioner.

De kan knappast ha utgått från sina stamkunder, affärsflyget, jag undrar hur länge till vi får se denna reklamkampanj, som säkert är planerad att rulla ett tag.
Citera
Medlem
Paulabrauns avatar
Tror ni SAS kommer förlora storma summor pengar på detta kanske ev konka ? Pk-eliten och snowflakes:en reser ju inte med flyg och nu har SAS retat upp det vanliga folket. Vad tror ni konsekvenserna blir? Bortblåst om en vecka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Samma som jag redan skrivit till Skilly:

Reaktionerna är starka, och då kan du lista ut själv att det inte handlar om triviala frågor om köttbullarnas ursprung.

Ifall du missat det; det har under flera decennier pågått ett systematiskt förnekande av svensk kultur.
Omständigheterna under vilka denna förnekelse äger rum kan liknas vid ett tyst folkmord.

Bara för att det har varit starka reaktioner (antagligen från höger) innebär det inte att de har rätt. Om du läser arikeln med SAS kring kampanjen så framgår det tydligt att de inte förnekar någon kultur. Däremot hävdar de att kultur skapas, influeras och växelverkar med andra kulturer i världen, vilket gör att ingen kultur är "sin egen". Det är där som flygresor och SAS kommer in i bilden.

Och ja, jag har absolut missat det systematiska förnekandet av svensk kultur. Skicka gärna forskningsartikeln till mig så kan jag läsa på imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in