2020-02-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Har ju vi med för de som evakuerats från Hubei.

Ja men inte ALLA från Kina som 15 tal länder såsom UK, US Australien osv !
Citera
2020-02-11, 23:51
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Hittade denna. Fast det är bara 240 som skrivit under !https://www.skrivunder.com/krav_for_att_sverige_folkhalsomyndigheten_blaforbj uder_alla_flyg_mellan_kina_och_sverige_forutom_de_ som_skickas_for_kontrollerad_evakuering_och_karant an_sasom_de_flesta_andra_lander_i_varlden?fbclid=I wAR2wMWlZwC_hSEmtxLsOiXsTjU8ESKI8gs3ls8CdLI-cAlidStFL1AnKvuQ

Krav för att Sverige (folkhälsomyndigheten) Bla förbjuder alla flyg mellan kina och sverige förutom de som skickas för kontrollerad evakuering och karantän! Såsom de flesta andra länder i världen!!

Tackar, jag skrev nyss under.
Citera
2020-02-11, 23:52
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Förlåt om jag är okunnig, men helt plötsligt skriver du och fler benämningen pandemi, har man uppgraderat detta nu? Hittar ingen info.

Nej du har rätt, det räknas inte som pandemi än. Slarvigt av mig.
Senast redigerad av RealRoastBeef 2020-02-12 kl. 00:05.
Citera
2020-02-11, 23:53
Medlem
Transportstyrelsen har lagt till flertal länder förutom Kina som riskdestination/ankomst I operations-recommendations för flygplatser och flygplan.

Exempel på länder som berörs är Tyskland, Frankrike, Storbritannien, USA och Japan.

Flygplan ska utrustas med Universal Precaution Kit (UPK) för att skydda personal vid misstanke om sjuk passagerare.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/luftfart/Flygbolag/Flygoperativt/uppdaterad-easa-sib-2020-02r1-om-coronaviruset/
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det är kinesiska tecken i rummet (ja det är kinesiska). År är svårare, likaså plats. Jag har dock svårt att se att tre döda små barn skall hamna i samma liksäck under några normala förhållanden.

Jag har ignorerat alla liknande filmer tidigare, men denna är svår att ignorera.

Ja den filmen var tung att se, fy fan vad hemskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det brukar väl krävas läkarintyg för detta?

Eller om man ombokar 30 innan avresedatum (gäller iallafall Ving )
Citera
2020-02-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Ja men inte ALLA från Kina som 15 tal länder såsom UK, US Australien osv !

Om vi tar det som ett exempel, vad har karantänen resulterat i hittills? Hur många fall har fastnat i karantän och hur många fall har de fått in utanför karantän?
Citera
2020-02-11, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om vi tar det som ett exempel, vad har karantänen resulterat i hittills? Hur många fall har fastnat i karantän och hur många fall har de fått in utanför karantän?
100% av fallen i Sverige har ju inkommit utanför den frivilliga karantänen.
Citera
2020-02-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Enl twitterflöden blev en kvinna och tre barn gasförgiftade i en liten stad. Tragiskt och fruktansvärda bilder. Dock ej COVID-19 om man får tro den förklaringen.

Fast varför har alla på videon då masker?
Citera
2020-02-11, 23:59
Medlem
fyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Nej du har rätt, det räknas nog inte som pandemi än.

Vad är definitionen på en pandemi?
Senast redigerad av fyra 2020-02-12 kl. 00:01. Anledning: Felcitat
Citera
2020-02-11, 23:59
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det var säkerligen varken de första eller sista, mår illa

Är det rimligt att tre små barn avlider precis samtidigt i COVID19 tycker du? Rigor mortis verkar inte heller ha inträtt i någon av kropparna vilket bör betyda att samtliga nyss avlidit. Jag tycker de förklaringar om att de avlidit i gasförgiftning är långt mer troliga. Man måste nog försöka vara lite rationell ibland.
Citera
2020-02-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
100% av fallen i Sverige har ju inkommit utanför den frivilliga karantänen.

Ja det är ju bara ett fall, men hon kom inte på ett flyg från Kina till Sverige. Min fråga relaterat till de länder som applicerar karantän på hela flyg från Kina. Kan vara bra att räkna upp länder som har det och sedan räkna hur många fall de "hittat" via karantän och hur många fall som ändå slunkit igenom utanför karantän.

Sedan kan vi diskutera om karantänen är effektiv eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in