2020-02-11, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Ja, för alla som dör just nu dör av coronaviruset? Eller? För vi vet att den är inspelad i nutid? Och att den är inspelad i Kina? Eller?

Folk är så naiva att det är fascinerande.
Allt som sprids på internet är tydligen sant.

”Ser verkligt ut”, ja - det kan det ju göra på House eller Grey's Anatomy också.

Videon kan ju förvisso vara verklig, men det kan ju vara vad fan som helst som barnen råkat ut för? Lite källkritik skulle inte skada.
Citera
2020-02-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Ja, för alla som dör just nu dör av coronaviruset? Eller? För vi vet att den är inspelad i nutid? Och att den är inspelad i Kina? Eller?
Det är kinesiska tecken i rummet (ja det är kinesiska). År är svårare, likaså plats. Jag har dock svårt att se att tre döda små barn skall hamna i samma liksäck under några normala förhållanden.

Jag har ignorerat alla liknande filmer tidigare, men denna är svår att ignorera.
Citera
2020-02-11, 23:26
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kvällen är inte över, det har bara börjat droppa in

Ja, får väl se vad det landar på nästkommande dag. Morgondagen är snart här.
Citera
2020-02-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Afrika tar upp kampen om uppmärksamheten. Ny mystisk sjukdom har dödat ett femtontal personer i Nigeria. Förefaller dock vid en första anblick inte ha med Corona att göra. Symptomen skiljer sig åt rätt mycket.

https://www.independent.co.uk/news/world/africa/nigeria-disease-mystery-virus-deaths-benue-state-abba-moro-a9325806.html
Jaha är det nått nytt jäääääv-a virus nu??!
Citera
2020-02-11, 23:28
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Du är jävligt dålig på att bifoga källa till dina påståenden. Jag säger inte att du hittar på, men läser gärna om hans bortgjordhet hur som helst. Vad stod det?

Han sa det under presskonferensen.
Citera
2020-02-11, 23:28
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Afrika tar upp kampen om uppmärksamheten. Ny mystisk sjukdom har dödat ett femtontal personer i Nigeria. Förefaller dock vid en första anblick inte ha med Corona att göra. Symptomen skiljer sig åt rätt mycket.

https://www.independent.co.uk/news/world/africa/nigeria-disease-mystery-virus-deaths-benue-state-abba-moro-a9325806.html

Ojdå, konspirationsteoretikern i mig säger att någon vill decimera både negrer och asiater. Tredje världskriget kanske precis startat.

I normala fall så brukar CDC och WHO rycka ut så fort det blir nått outbreak i Afrika, men nu kanske dom inte har tid med det. Afrikanerna får fixa det där själv.
Citera
2020-02-11, 23:29
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Flera städer i Kina har haft H1N1 utbrott senaste veckan, så det går lite sisådär för dem just nu.
Den kommande pollensäsongen i Sverige känns inte riktigt lika jobbig längre.
Citera
2020-02-11, 23:30
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jaha är det nått nytt jäääääv-a virus nu??!

Har läst lite om detta och det mesta tyder på en förgiftad damm eller något. Tydligen använder dom något giftigt när dom fiskar och det är det som har gjort dom sjuka.
Citera
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Nu håller vi tummarna för att den här trenden fortsätter och att fallen i övriga provinser också fortsätter sjunka!

Dessutom är det första dagen på länge som antalet nya döda i Hubei minskat: 96 idag mot 108 igår. Men tyvärr är det en ökning i nya diagnosticerade fall utanför Hubei, 478 idag mot 370 igår. Fortfarande är det betydligt lägre än vid toppen den 3 februari då 888 nya personer diagnosticerades utanför Hubei.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Det är kinesiska tecken i rummet (ja det är kinesiska). År är svårare, likaså plats. Jag har dock svårt att se att tre döda små barn skall hamna i samma liksäck under några normala förhållanden.

Jag har ignorerat alla liknande filmer tidigare, men denna är svår att ignorera.

Glöm inte heller all skyddsutrustning personalen bär. Men oavsett, vi vet inte vad de dött av, men att man lägger omlott i samma påse tyder på kaos, plus munskydd och hazmat. Så antingen nutida eller från tex Sars.
Citera
2020-02-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ojdå, konspirationsteoretikern i mig säger att någon vill decimera både negrer och asiater. Tredje världskriget kanske precis startat.

I normala fall så brukar CDC och WHO rycka ut så fort det blir nått outbreak i Afrika, men nu kanske dom inte har tid med det. Afrikanerna får fixa det där själv.
Man misstänker ju förgiftning.
Citera
2020-02-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Glöm inte heller all skyddsutrustning personalen bär. Men oavsett, vi vet inte vad de dött av, men att man lägger omlott i samma påse tyder på kaos, plus munskydd och hazmat. Så antingen nutida eller från tex Sars.
Precis så tänker jag också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in